Sledovanosť
Komerčné stanice na dne, dramatické hokejové finále prevalcovalo víkend! Bodovala aj Jednotka
Jednotka dotiahla komerčné stanice s piatkovou aj sobotnou zábavou, v celkovom publiku viedla. Nedeľný večer suverénne ovládlo hokejové finále.
Vyše dva týždne televíznu sledovanosť ovplyvňovali hokejového majstrovstvá sveta, ktoré každoročne patria k najsledovanejšej televíznej udalosti na Slovensku.
Napriek tomu, že tento rok zažili výrazný prepad sledovanosti po presune prenosov z Jednotky a Dvojky na športovú stanicu :Šport, turnaj aj tak lákal veľkú časť divákov pri obrazovkách, čo potvrdil v samotnom vyvrcholení.
Aj pri absencii slovenskej reprezentácie v semifinálových zápasoch a zápasoch o medaily hokejové prenosy na stanici :Šport bodovali.
V sobotu sa v priebehu dňa odohrali oba semifinálové duely – zápas Fínska a USA sledovalo priemerne 155-tisíc divákov pri podiele 18,7 % v celkovom publiku divákov starších ako 12 rokov, na webe podľa RTVS duel videlo v priemere ďalších vyše 43-tisíc divákov.
Nasledovný zápas Kanady s Českou republikou sledovalo priemerne 220-tisíc divákov s podielom 17,1 % (na webe ďalších vyše 74-tisíc pozretí).
V nedeľu popoludní divákov lákal zápas o bronz medzi USA a víťazným Českom, ktorý priemerne sledovalo 244-tisíc divákov pri podiele 19 % v skupine 12+. Mimoriadnu pozornosť lákal aj na webe, kde dosiahol porovnateľný počet zhliadnutí, vyše 225-tisíc.
Hokejové finále na čele
Absolútne najsledovanejším zápasom turnaja, mimo duelov Slovenska, sa stal dramatický nedeľný večerný zápas o zlato, v ktorom domáce Fínsko zdolalo v predĺžení Kanadu.
Prenos si na :Športe pozrelo 433-tisíc divákov pri podiele 21,3 % v cieľovke 12+, na webe zápas dosiahol vyše 86-tisíc zhliadnutí.
Zabodoval aj v komerčnej skupine 12-54, kde dosiahol priemerný podiel na trhu 25,2 % a priemerne sa ratingovo dostával k úrovni 9 %. Najsledovanejšia bola tretia tretina s ratingom 10,5 %, predĺženie s následnými oslavami fínskeho víťazstva a odovzdávaním medailí dosiahlo rating 9,2 %. Na webe zápas dosiahol vyše 86-tisíc zhliadnutí.
Finálový zápas suverénne zatlačil komerčné stanice, filmový hit Zrodila sa hviezda na Markíze uhral podiel 13,5 %, Joj s filmom Po svadbe tvrdo prepadla na podiele len 7,5 %.
V celkovom publiku navyše Markízu aj Joj predbehla jednotka s tretím dielom seriálu Rebelka z dobrej rodiny, ktorý si v prime-time pozrelo priemerne 223-tisíc divákov pri podiele 10,4 % v univerzálnej cieľovej skupine, vďaka čomu bol po hokeji dvojkou na trhu.
Čo ja viem mierne ožíva
Z hlbokého tohtoročného sklamania po zmene vysielacieho dňa sa dostáva zábavná šou Čo ja viem.
Od aprílového návratu na piatky zaznamenala minulý týždeň šou jeden z najsilnejších výkonov, celkovo Čo ja viem ju pozrelo 305-tisíc divákov s podielom 16,6 %. Kvíz si polepšil v komerčnej cieľovke, kde atakoval 4 ratingy s podielom pod 13 %. Dosiaľ najbližšie bol komerčným staniciam, keď Chart Show a Hranica sa hýbali v priemere na úrovni 4,5 ratingu.
Podobný výkon dosiahla Jednotka aj v sobotu so svojimi zábavnými šou. Záhady tela sledovalo priemerne 302-tisíc divákov pri podiele 16,3 % v univerzálnej skupine, nasledovná talkshow Neskoro večer už klasicky uhrala o niečo viac s celkovo 309-tisíc divákmi a podielom 18,2 %. Šou Petra Marcina sa stala v tejto cieľovke najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
RTVS v sobotu doháňala aj predbehla Markízu s Joj v obchodnej cieľovke.
Komerčné televízie zhodne odvysielali česko-slovenské reprízové filmy, Všetko alebo nič na Markíze aj Ženy v pokušení na Jojke dosiahli symbolicky zhodný rating 3,5 %. Záhady tela skončili tesne za nimi s ratingom 3,4 %, Neskoro večer ich už predbehlo pri ratingu 3,8 %.
Najvyššie podiely na trhu pre politiku a hokej
Najvyšší podiel na trhu v univerzálnej cieľovke spomedzi všetkých programov dosiahla cez víkend politická diskusia O 5 minút 12.
Tú v nedeľu na obed sledovalo 329-tisíc divákov pri trhovom podiele 28,9 %, s ktorým O 5 minút 12 dokonca predbehlo aj jednotlivé tretiny nedeľného hokejového finále či večerné spravodajstvá. Na telo si pozrelo 314-tisíc divákov s podielom 26,6 %.
V komerčnej cieľovke najvyšší podiel na trhu z víkendu dosiahlo hokejové finále Fínska a Kanady, a to v záverečnej časti s predĺžením a medailovou ceremóniou pri podiele 29,7 %. Predchádzajúca tretia tretina nasledovala s podielom 27,5 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“