Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza / TV JOJ

Sledovanosť

K televíziám sa prvýkrát vrátili diváci: Pán profesor aj Nemocnica trhli jesenný rekord!

Televízie sa už od leta boria s poklesom počtu divákov pri obrazovkách, 1. novembra zažili svoj najsilnejší deň od prepadu televíznej sledovanosti.

Druhá polovica roka 2022 bude v historických zápisoch charakteristická dramatickým odlivom divákov od televíznych obrazoviek, ktorý sa postaral o najhoršie televízne leto aj veľkú stratu sledovanosti jesenných programov.

Už od začiatku novej sezóny pokles vykazujú prakticky všetky programy na televíznom trhu, vrátane tých najsledovanejších, keď im diváci ubudli v radoch 10 – 20 %.

Najciteľnejšia je zmena počtu divákov pri obrazovkách medzi jarou a jeseňou pri pohľade na výkonnosť najúspešnejšieho programu roka Druhá šanca.

Tá sa v prvej jarnej sérii hýbala najčastejšie ratingovo v okolí 10 – 11 %, pričom v podiele na trhu dosahovala často úroveň okolo 28 % v komerčnej cieľovke. Na jeseň jej sledovanosť klesla najčastejšie k okoliu 9,5 ratingu, no podielovo, naopak, seriál stúpol pravidelne nad úroveň 30 %.

Práve zvyšujúci sa podiel na trhu pri klesajúcom ratingu poukazuje na odliv divákov oproti predtým meranému obdobiu. Jednoducho je viditeľný napríklad pri dlhých šou akou je Tvoja tvár znie povedome, ktorej rating, a teda celkový počet divákov, najmä od 22. hodiny postupne klesá s tým, ako diváci vypínajú pred pracovným či školským dňom televízory. Pri dĺžke až za 23. hodinu však súčasne postupne narastá podiel tých divákov, ktorí v danom čase sledujú práve Tvoju tvár  a tým jej rastie podiel na trhu.

Druhá šanca tento jav potvrdila aj ostatný pondelok, kedy zopakovala priemerný rating 2. série s výkonom 9,6 % pri podiele na trhu až 31,8 %. Na jar by takýto rating stačil na podiel okolo 25 – 27 %.

Celkovo si nový diel seriálu pozrelo 519-tisíc divákov.

Návrat stratených divákov

Zvrat však po dlhých mesiacoch nastal tento utorok.

Televíziám sa po prvýkrát po štyroch mesiacoch čakania vrátili stratení diváci a v sledovanosti porástli na zatiaľ najvyššiu úroveň od prepadu sledovanosti.

Televízie pocítili vo sviatočný utorok 1. novembra citeľný nárast divákov pri obrazovkách, ktorý sa okamžite premietol do silne sledovaného sviatočného programu aj večerného prime-time.

Komerčným televíziám vyšiel celodenný program, Markíza sa s ním hýbala od 9. rána na priemerných podiel okolo 20 – 23 %, padla až s podvečernými Rodinnými prípadmi s podielom pod 16 %. Joj sa od 10. rána darilo na priemerných podieloch okolo 17,5 – 20,5 %.

Prvý jesenný rekord v priebehu utorka padol práve podvečer, na ktorý dosiahla denná šou Bez servítky.

Kuchárska reality šou dosiahla zatiaľ svoj najvyšší rating jesene, keď Bez servítky posilnilo na úroveň 6,7 % s podielom 22,8 % v komerčnej cieľovke.

Pre porovnanie, nový týždeň v pondelok, kedy už Joj celý deň ponúkala prázdninový program, otváralo Bez servítky ratingom 5,1 % pri prakticky rovnakom podiele 22,1 %.

Pán profesor ožil

Sezónne rekordy následne lámali aj večerné programy.

Na najlepší výkon jesennej 4. série vyskočil rodinno-komediálny seriál Pán profesor, ktorého sviatočný utorok po padajúcej sledovanosti pokropil živou vodou.

Pán profesor vystrelil na najlepší rating sezóny 8,4 % s podielom na trhu 23,3 % v komerčnej cieľovke.

Medzitýždenne takto Pán profesor porástol o takmer 2 ratingové body, predošlý utorok zaznamenal rating 6,5 %.

Doterajším maximom 4. série bol rating 8 %, ktorý dosiahol ešte v druhej epizóde. S predošlou úvodnou časťou sa tejto úrovni ešte priblížil ratingom 7,8 %, v septembri už následne klesal bližšie nad 7 % a v októbri už padal na svoje najhoršie výkony v celom vysielaní seriálu na úrovni 6,5 – 7 %.

 


Nemocnica sa vracia do formy: S rekordom jesene zatlačila na dno ďalší hit Markízy!Čítajte →

Svoj najsledovanejší diel pri vysielaní v druhom večernom pásme zároveň ponúkla v tejto sezóne reality šou Farma.

Tej sa podarilo vyskočiť na najvyšší rating v rámci klasických denných epizód vysielaných po hlavnom programe o 21:50, keď Farma v utorok skočila na výkon 5,6 % s podielom 25,9 % v komerčnej cieľovke.

Najvyššie v sezóne aj Nemocnica

V utorok si jesenný rekord vylepšila aj Nemocnica.

Lekárska séria Joj ožila už pred dvomi týždňami, kedy prepísala maximá tejto sezóny. V celkovom publiku ich odvtedy nevylepšila.

V komerčnej cieľovke však najnovšie Nemocnica trhla nové maximum jesene s ratingom 7,5 % pri podiele 20,7 %.

Aj v tomto prípade je zaujímavé porovnanie s dosiaľ najsilnejšími časťami jesenného vysielania. Tie pred dvomi týždňami zhodne dosiahli rating 7,2 %, čo vtedy znamenalo výrazne vyššie podiely na trhu okolo 24 – 25 % v komerčnej cieľovke.

V celkovom publiku Nemocnica za sezónnym maximom zaostala, keď podliezla pol miliónovú úroveň s priemerne 492-tisíc divákmi. Pána profesora sledovalo priemerne celkovo 368-tisíc divákov, čo je oproti doterajšiemu maximu štvrtej série nárast o vyše 30-tisíc divákov.

 


Rozhodnuté o osude seriálového hitu Nemocnica: Vieme, či dostane ďalšiu sériu!Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor