Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

K postupu v Superstar nemali mať všetci rovnako: O úspechu mali rozhodovať počty followerov!

Aj Superstar je iba televíznou šou, Markíza s Novou si úspech mali poisťovať aj výberom spevákov, ktorí už majú základňu fanúšikov na sociálnych sieťach. Tým sa prirodzene stávali aj divákmi programu.

Začínajúci speváci bez rozbehnutého Instagramu v Superstar nemali mať k postupu tak blízko ako tí, ktorí už svoju fanúšikovskú základňu vybudovali.

Napriek tomu, že Superstar je o objavovaní neobjavených spevákov, televízie sa nemali pri výbere postupujúcich súťažiacich rozhodovať iba podľa talentu.

Televízie už pretláčali napríklad známeho speváka Mateja Vávru, ktorý absolvoval v roku 2014 spevácku šou X Factor a dostal sa až do finále. Napriek tomu, že s porotkyňou Superstar, Monikou Bagárovou, naspieval spoločnú pieseň a nakrútil klip, tvorcovia zo šou vystrihli akúkoľvek zmienku o tom, že by Vávru porotcovia poznali a pred divákmi ho prezentovali ako akéhokoľvek iného speváka.

So skúsenosťou sa na sociálnej sieti podelilo aj známejšie meno z prostredia marketingu. „Môjho kamoša vyhodili zo Superstar. Spieval slušne. Iný chalan, ktorý spieval hrozne, postúpil. Aký faktor x zavážil? Počty sledovateľov na Instagrame,“ napísal na sociálnej sieti Michal Plichta, ktorý sa profesijne zameriava na komunikáciu na LinkedIn.

V čase nakrúcania kamoš nemal Instagram a ten druhý mal už vyše 50-tisíc sledovateľov. Čím viac sledovateľov, tým väčší zásah publika. Samotná produkcia preferuje zaujímavejších, exotickejších a „sledovanejších“…“ pokračuje Plichta. Podobný prístup má na základe viacerých reakcií po kastingu z minulej série voliť aj produkcia Farmy.

Plichta zároveň dodáva, že ide o fenomén, ktorý vidieť naprieč odvetviami a spoločnosťou. Ako príklad uviedol kandidátku OĽaNO, na ktorú predseda hnutia Igor Matovič pozýval ľudí „s Facebook stránkami s najväčším počtom lajkov“. Nakoniec vyhral voľby. Sociálne siete a ich dosah už dokázateľne dokážu nielen ovplyvňovať ale rovno voľby rozhodovať. O ich sile sa presvedčil aj predseda Sme rodina, Boris Kollár, ktorý stranu vytvoril len krátko pred voľbami v roku 2016 a cez aktivitu na sociálnych sieťach sa dostal rovno do parlamentu.

Online a sociálne siete tak hrajú stále dôležitejšiu úlohu aj pri klasických médiách. V prípade televízií to pochopila naplno Markíza, ktorá v ostatných sezónach rozbehla svoju aktivitu v online naplno. Podchytáva mládežnícke weby, posilňuje svoju prítomnosť na sociálnych sieťach angažovaním tvárí s veľkou fanúšikovskou základňou a followermi, čo sa potvrdzuje aj pri Superstar. Na tomto princípe rovno postavila nový seriál Pán profesor, ktorý jasne zacielila marketingovo na online, ten zároveň čoraz viac dokáže dostávať do televízneho vysielania cez rôzne spoty, injektáže alebo upútavky.

Rovnako čoraz častejšie skúša vytvárať originálny nadstavbový obsah ku svojim programom na webe. Zatiaľ najčastejšie opakuje jediný koncept, ktorý našla, no z času na čas jej vychádza. Suverénne jej zabrala extra relácia ku Farme, kde Markíza dokázala vygenerovať len cez sprievodný program milióny ďalších impresií popri online archíve šou. Navyše si tým dokázala podnecovaním aktivity na sieťach priniesť aj vyššiu sledovanosť v tradičnom lineárnom vysielaní.

Čítať viac...
Nahor