Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Iveta pokračuje v televíznom valci: Udržala väčšinu divákov, čaká ju skúška ohňom!

Televízna miniséria má za sebou komornejšiu epizódu, ktorá otestuje, koľko divákov si udrží pre druhú polovicu vysielania.

Nová miniséria Joj Iveta naďalej dominuje televíznemu vysielaniu.

Aj vo svojom druhom vysielacom týždni sa 8-dielnemu seriálu režiséra Jana Hřebejka a scenáristu Petra Kolečka podarilo udržať vysoko nadpriemernú sledovanosť.

Zopakovala dominanciu

Tretí diel minisérie Iveta prilákal po seriálovej premiére späť k obrazovkám väčšinu divákov, keď dosiahol rating 12,5 % s podielom na trhu 34,2 % v komerčnej cieľovke. 

Oproti druhej časti z predošlej nedele, ktorú Joj taktiež prerušovala jedným brejkom, seriál stratil pol ratingového bodu. Seriálový rekord trhol prvý diel, ktorý sa však vysielal úplne bez reklám a trhol rating 14 %.

Ivete sa podarilo udržať väčšinu divákov aj v univerzálnej cieľovke, kde si tretí podiel pozrelo priemerne celkovo 695-tisíc divákov.

Seriál tak atakoval sedemstotisícovú hranicu, ktorú v prvých dvoch častiach pokoril.

Rekordný prvý diel trhol sledovanosť 799-tisíc divákov, druhú časť už s reklamným brejkom sledovalo v priemere 755-tisíc divákov. Oproti tejto epizóde Iveta v druhom týždni klesla o 60-tisíc divákov.

 


Kontroverzná Iveta vyvoláva vášne: V Trebišove nikdy nebola, kde tvorcovia nabrali seriálovú realitu?Čítajte →

Minisérii sa tentoraz podarilo konkurenciu zdolať trojnásobným rozdielom.

Markíza v konkurencii Ivety mohla byť s filmom Equalizer spokojná najmä po skončení konkurenčného seriálu, po ktorom rástla s priemerným ratingom 4,6 % a podielom 17 % v komerčnej cieľovke.

Sledovanejšia ako Druhá šanca

Kontroverznej minisérii sa zatiaľ darí byť najsledovanejším seriálom ostatných rokov.

Iveta aj s novou treťou časťou prevýšila sledovanosť všetkých dielov vlaňajšieho najväčšieho seriálového hitu Druhá šanca, ktorý ovládal televízne obrazovky od januárového rozbehu až do decembra.

Zároveň Iveta predbieha aj všetky ostatné seriály a novinky uplynulých sezón – vrátane Nemocnice.

Iveta rovnako potvrdzuje postavenie suveréna medzi tohtoročnými televíznymi novinkami.

Miniséria zatiaľ ďaleko prevyšuje sledovanosť konkurenčnej nákladnej dobovej novinky Dunaj, ktorá sa minulý týždeň uviedla ratingami 7,6 a 7,4 % v komerčnej cieľovke a celkovo priemerne okolo 460-tisíc divákmi.

Denná Mama na prenájom sa v prvom týždni hýbala na úrovni okolo 6 – 7 ratingov, v celkovom publiku najvyššie v okolí 400-tisíc divákov.

V piatok nový denný seriál oproti štvrtkovému nárastu ratingovo klesol, keď sa Mama na prenájom vrátila na úroveň zo stredy ratingom 6,3 % s podielom 25,5 % v komerčnej cieľovke. Celkovo piatkový diel sledovalo 383-tisíc divákov.

Dokáže udržať divákov?

Ivetu však čaká v najbližšiu nedeľu neľahká úloha.

Seriál po intenzívnej kampani a najmä vyvolanej veľkej zvedavosti pritiahol k obrazovkám rôzne skupiny divákov s rôznymi očakávaniami, ktoré najnovší tretí diel už nemusel naplniť.

Miniséria skĺzla do komornejšieho prostredia a ponúkla menej komických i kontroverzných situácií, než tomu bolo v úvodných dvoch dieloch.

V tretej časti sa už tvorcovia zamerali na viaceré problémy v pozadí modelingu, ktoré bude seriálu dominovať. Mimo iného sa venovali bulímii, pričom v seriáli vyobrazili opačný prístup modelingovej agentúry, ktorá vyhladovanie modeliek nepodporovala.

V seriáli už absentovalo východniarske prostredie, ktorého zobrazenie provokovalo v prvých častiach a vyvolalo aj reakciu primátora Trebišova, z ktorého seriálová Iveta pochádza. Chýbali už aj vo väčšom hlášky vo východniarskom nárečí, na ktoré seriál nalákal v kampani.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...

Viac v Sledovanosť

Nahor