Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Superstar ako za starých čias, aj s mdlým prenosom valcovala! Divákov v tejto sérii „namotala“

Superstar sa podarilo to, o čo sa márne pokúšala už roky. Kľúčom k úspechu sa stala porota a sociálne siete. 

Pôvodná sila Superstar, postavená na silnom spojení divákov s obľúbenými súťažiacimi, sa v ostatných rokoch začala vytrácať. Práve od tohto charakteru je závislý úspech talentových šou, čo v prípade Superstar znamenalo realizáciu množstva finálových kôl, ktoré divákov neprestávali baviť.

Posledné série už najväčšiu pozornosť pútali iba s kastingovými časťami, ktoré sú istotou pri akejkoľvek talentovej šou. Následné súťaženie strácalo na atraktivite, keď tvorcovia nevytvorili tak atraktívnu atmosféru, aby sa z divákov stali angažovaní fanúšikovia jednotlivých súťažiacich. Automaticky to znamenalo postupný prepad sledovanosti, ako pri The Voice Česko Slovensko, pri ktorom bol tento jav ešte dramatickejší.

Tento ročník Superstar je ale iný. Tvorcovia viac, než vlastnou vydarenou zmenou formátu, docielili obrodenie Superstar zostavením, po dlhých rokoch, fungujúcej poroty, ktorá pre súčasnú dobu nemohla byť atraktívnejšia. Pätica porotcov od jedného z najpopulárnejších moderátorov, cez najlegendárnejšieho porotcu šou, jednu z jej najpopulárnejších bývalých súťažiacich po obľúbenú tvár dlhoročného denného seriálu až jedného z najobľúbenejších hudobníkov, ktorého si mnohí spájajú aj so zabávačom.

Toto spojenie, ktoré bolo takmer stávkou na istotu, mimoriadne zafungovalo a vnieslo do šou nového ducha a, aj napriek komerčnému rozmeru celého projektu, profesionalitu a výrazne väčšiu váhu konania poroty v očiach divákov.

Kľúčom úspechu sa, spoločne s porotou, stali sociálne siete. Každý jednej z porotcov je aktívny na Instagrame a spoločne s nimi aj každý jeden finalista. Markíza už skôr pochopila, že aj prežitie tradičnej televízie je závislé od premyslenej a skutočnej práce v online, čo sa jej potvrdzuje výkonmi ako Superstar tak Farmy, Oteckov ale aj celkovým pozdvihnutím atraktivity televízie a nárastom sledovanosti.

Superstar všetky tieto javy potvrdila aj s príchodom priamych prenosov, ktorých realizácia bola pre koronakrízu ohrozená. Tvorcovia šou ich nakoniec mohli zrealizovať, nakoniec ale najlepšiu možnú verziu inšpirovaním sa v zahraničí nevytvorili. Kým v okolitých krajinách atmosféru takýto programov v čase pandémie citeľne zachraňovali aj namixované potlesky a smiechy pri chýbajúcom publiku, Pepe Majeský siahol po mdlej verzii, čo komentovalo mnoho divákov. Večer mohol ladiť do komornej roviny, dramaturgiou a výberom neraz neadekvátnych piesní či už pre samotných súťažiacich alebo takýto charakter večera, prenos pôsobil skôr ako improvizovaná snaha priniesť štandardný prenos v neštandardných podmienkach.

Superstar sa však vrátila ku svojej niekdajšej sile a ani oslabený priamy prenos jej neublížil. Naopak. S prvým finálovým kolom dosiahla lepšiu sledovanosť, než pri kastingoch a dorovnávala rekordy tejto série aj ostatných piatich rokov.

Prvý priamy prenos Superstar dosiahol túto nedeľu v komerčnej cieľovke rating 14,5 % s podielom 35,6 %. Markíze pomohol aj väčší počet divákov pri obrazovke oproti predošlým nedeliam, no zároveň sa šou vrátila po sérii poklesov k najvyšším hodnotám ročníka. V celkovom publiku dokonca dorovnala rekord série so 655-tisíc divákmi.

Ako Superstar tento rok dokázala oživiť svoju pôvodnú silu a prepojenie s divákmi, ukázala sledovanosť Rozhodnutia. Na to si, ako za starých čias, počkala väčšina divákov, keď rating vyraďovania končiaceho krátko pred polnocou dosiahol hodnotu 12,7 % s podielom 48,7 %. Celkovo ho sledovalo 563-tisíc divákov, a teda viac, než kastingové časti tohtoročnej Superstar.

Sledovanosť prvého finále Superstar dokázalo minulý týždeň prekonať iba nedeľné vydanie Novín Joj. Tie sa stali najsledovanejším programom týždňa so 661-tisíc divákmi. Následne už Superstar valcovala. Zároveň sa stala absolútne suverénne top programom týždňa v komerčnej cieľovke, kde by jasne vyhralo so svojím výkonom aj Rozhodnutie.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor