Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: IIHF

Sledovanosť

Ako fandíme tento rok hokeju? Prehľad najsledovanejších zápasov za celých 10 rokov!

Hokejová sledovanosť sa v roku 2021 v televízii dostáva na rekordy spred dvoch rokov.

Prekvapivo slabý bol v televíznej sledovanosti štart 64. Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré najmä po ročnej covidovej prestávke a rekordoch z roku 2019 v sledovanosti na Slovensku sľubovali ďalší mimoriadne silný ročník.

Očakávania však nenaplnil už úvodný zápas proti Bielorusku, ktorý napriek večernému vysielaciemu času a víťazstvu nášho mužstva nedosiahol ani na milión, na ktorý si musel zápas Slovákov počkať až v druhom dueli proti Veľkej Británii, aj keď iba v jednej tretine.

V ďalších dvoch zápasoch zároveň sledovanosť miliónovú hranicu prekročila iba jeden jediný raz. Črtal sa tak ďalší rok, ktorý sa sledovanosťou priblíži skôr väčšine ročníkov za posledných 10 rokov.

Zlom však nastal v druhý víkend turnaja, kedy Slováci odohrali dva večerné zápasy. Sľubný vývoj šampionátu s veľkou šancou na postup do štvrťfinále po 8 rokoch prilial k obrazovkám nových divákov, pričom aktuálne už sledovanosť hokeja prekonala aj jednorazový nárast sledovanosti v roku 2015 a priblížila sa k ďalšiu skoku, ktorý zaznamenal hokej pri ostatnom ročníku v roku 2019.

Následný a zároveň posledný zápas skupiny proti Česku bol zas, naopak, vôbec najmenej sledovaným duelom Slovákov na turnaji, už pri istom postupe do štvrťfinále popoludňajší bratský súboj sledovalo okolo 600 – 700-tisíc divákov.

Porovnať si aktuálnu sledovanosť hokeja na televíznych obrazovkách môžete s výkonmi za predošlú dekádu.

Rekordy ostatných ročníkov MS v hokeji (12+)

MS v hokeji 2012
Slovensko – Rusko (finále, 2. tretina) – 1,788 milión divákov (najsledovanejšia hokejová tretina v celej ére peoplemetrov od roku 2004)
Slovensko – Rusko (finále, 3. tretina) 1,640 milióna divákov
Slovensko – Rusko (finále, 1. tretina) 1,519 milióna divákov
Slovensko – Česko (semifinále, 3. tretina) 1,453 milióna divákov

MS v hokeji 2013
Slovensko – Rusko (základná časť, 2. tretina) – 1,129 milión divákov

MS v hokeji 2014
Slovensko – Nórsko (základná časť, 3. tretina) – 1,197 milión divákov

MS v hokeji 2015
Slovensko – Bielorusko (základná časť, 3. tretina) – 1,388 milión divákov
(najsledovanejšia hokejová tretina za posledné 3 roky. Ročník s výrazným nárastom divákov, ktorý prekonal sledovanosť predošlých dvoch ročníkov – a teda úroveň 1,2 milióna divákov, hneď so štyrmi zápasy. Tie boli zároveň v každej tretine nad miliónom. Rovnako sa nad milión dostal ešte aj úvodný duel s Dánskom vysielaný po 12. hodine)

MS v hokeji 2016
Slovensko – Francúzsko (základná časť, 3. tretina) – 1,12 milióna divákov
Slovensko – Francúzsko (základná časť, 2. tretina) – 1,02 milióna divákov
(jediný zápas šampionátu, ktorý pokoril miliónovú sledovanosť)

MS v hokeji 2017
Slovensko – Lotyšsko (základná časť, 2. tretina) – 970-tisíc divákov
(historicky jeden z najslabších rokov vôbec)

MS v hokeji 2018
Slovensko – Česko (základná časť, 3. tretina) – 1,04 milióna divákov
(jediná tretina, v ktorej sa sledovanosť dostala cez miliónovú hranicu)

MS v hokeji 2019
Slovensko – Nemecko (základná časť, 2. tretina) – 1,457 milióna divákov
Slovensko – Kanada (základná časť, 2. tretina) – 1,424 milióna divákov
Slovensko – USA (základná časť, 3. tretina) – 1,415 milióna divákov
Slovensko – Fínsko (základná časť, 2 tretina) – 1,409 milióna divákov
(nad miliónovú hranicu sa dostalo až 14 tretín hokeja, pravidelne dokonca nad hranicu 1,3 milióna divákov)

MS v hokeji 2020
Šampionát zrušený kvôli pandémii covid-19.

MS v hokeji 2021
Slovensko – Švédsko (základná časť, 3. tretina) – 1,398 milióna divákov
Slovensko – Švédsko (základná časť, 2. tretina) – 1,371 milióna divákov
Slovensko – Dánsko (základná časť, 3. tretina) – 1,177 milióna divákov
Slovensko – Švédsko (základná časť, 1. tretina) – 1,172 milióna divákov
(nad milión sa zároveň dostali ešte ďalšie tri hokejové tretiny zápasov *)

* aktualizované 3.6.2021


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor