Sledovanosť
Valec ako v najlepších časoch: Hokej počas týždňa rástol, atakoval už 1,4 milióna divákov!
Hokejový týždeň plný zápasov Slovákov ovplyvnil sledovanosť väčšiny dní.
Kým vstup slovenského družstva do MS v hokeji bol excelentný, v televíznej sledovanosti také výkony predviedol. Prvý zápas s Bieloruskom napriek večernému času ani nedosiahol miliónovú hranicu, po jednej tretine sa to podarilo až následne zápasu s Veľkou Británou a v pondelok proti Rusku.
V pondelok sa duel Slovenska a Ruska odohral popoludní po 15. hodine, kedy postupne rástol od úrovne okolo 650-tisíc divákov na takmer 880-tisíc v druhej tretine až na takmer 1,1 milióna divákov v záverečnej tretine. O rastúcu sledovanosť sa postaral najmä priaznivý vývoj duelu, ktorý nakoniec skončil naším víťazstvom. Podielovo sa zápas hýbal v celkovom publiku na úrovni okolo 55, 60,5 a 62 %.
Vo štvrtok v rovnakom čase po 15. hodine nasledoval tragický duel proti Švajčiarsku, ktorý je dosiaľ najmenej sledovaným zo zápasov Slovenska na tohtoročnom turnaji. Jeho sledovanosť v priebehu pre vývoj duelu klesala, začala síce na úrovni 643-tisíc divákov s podielom okolo 60 % a v druhej tretine narástla na 800-tisíc divákov s podobným podielom na trhu, v tretej tretine už sledovanosť padla na vyše 700-tisíc divákov pri podieli cez 50 %.
Chuť si diváci výkonmi Slovákov napravili počas víkendovej dvojice zápasov, ktorá sa zhodne odohrala vo večernom čase po 19. hodine.
Sobotný víťazný zápas proti Dánsku ako prvý prekročil miliónovú hranicu dvakrát, v prvej tretine ešte sledoval súboj 864-tisíc divákov, v druhej a tretej časti to už bolo 1,05 a až 1,17 milióna divákov. Podiely sa hýbali v celkovom publiku na úrovni 46,5, 50 a 51,2 %.
Dosiaľ najsledovanejší zápas majstrovstiev priniesla nedeľa, kedy sa už sledovanosť hokeja vyšplhala na úroveň z rekordného roka 2019, kedy viacero hokejových tretín pokorilo hranicu 1,4 milióna divákov.
Tento rok sa hokeju po prvýkrát podarilo k nej aspoň priblížiť, a to v napínavom dueli Slovenska proti Švédsku, ktorý priniesol hokejovú zápletku až do posledných sekúnd zápasu.
Napriek konečnej prehre Slovákov zápas ako prvý na turnaji zlomil milión v každej tretine hokeja. Jednotlivé tretiny dosiahli úroveň 1,17 milióna, 1,37 milióna a viac ako 1,39 milióna divákov. Podiely na trhu šli na úroveň 50,5 a dvakrát cez 53 %. Nad miliónom bol hokej dokonca aj v prestávke medzi druhou a treťou tretinou.
Prirodzene najsledovanejší bol zápas so Švédskom aj v komerčnej cieľovke, kde v tretej tretine zlomil dokonca hranicu 30% ratingu.
Ratingy duelu dosiahli úroveň 24,3 % s podielom 60,4 %, v druhej tretine 29,5 % pri podieli 63,3 % a v rekordnej tretej tretine 30,3 % s podielom 61,9 %.
Z ďalších programov týždňa, mimo hokeja a spravodajstva, sa najvyššie nedostali večerné ale podvečerné programy.
Podarilo sa to v pondelok Oteckom, ktorí skočili na rating 7,2 % a v utorok na 6,6 %, v ďalšie dni už padli hlbšie, aj v dôsledku počasia. Nasledovalo ich nedeľné Nové bývanie s ratingom 6,5 % a štvrtková Horná Dolná s rovnakým ratingom. Za ňou skončila stredajšia Chart Show, ktorá nahradila jarnú sériu 2 na 1, uhrala rating 6,1 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“