Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Zlomila Jojka televízne prekliatie? Lovec odštartoval najlepšie z jesenných noviniek!

Lovcovi sa podarilo oslabiť aj aktuálneho televízneho hegemóna. 

Posledná televízna novinka tohto roka odštartovala.

Joj do vôbec najsilnejšieho nedeľného večera v druhej polovici jesennej sezóny nasadila ďalší zo svojich značkových a obsahovo odvážnych seriálov, keď na obrazovke predstavila netradičnú mysterióznu minisériu Lovec.

Vôbec prvý seriál v modernej slovenskej produkcii postavený na hororových prvkoch vznikol v úzkej spolupráci s českými tvorcami a Českou televíziou, na ktorej Lovca ešte len premiéra čaká. U susedov sa bude osemdielny projekt vysielať v stredy, vždy až po slovenskej premiére.

Novinky nezaberali

Na Slovensku sa Lovec stal vôbec poslednou novinkou, ktorá sa mohla túto jeseň pokúsiť výraznejšie divácky uspieť.

Doterajším novým projektom sezóny sa to totiž dosiaľ vôbec nedarilo.

Ani z ďaleka nedosahujú výkonnosť overených programov na trhu ako Pečie celé Slovensko, Extrémne premeny alebo Dunaj, k vašim službám, zároveň však mnohokrát nedosahujú ani na priemery svojich staníc a patria k neúspechom tohtoročnej jesene.

Sklamaním skončilo uvedenie seriálového psychologického trileru Príliš veľa lásky, ktorý nedokázal nadviazať na úspechy niekdajších obdobných seriálov ako Klamstvo alebo Zrada. V celom vysielaní v sobotnom prime-time sa hýbal v okolí 3 ratingov s podielmi na trhu okolo 10 – 12 % v obchodnej skupine, v celkovom publiku si získal okolo 200-tisíc divákov.

Lepší príbeh nepíše ani nový seriál Slasti, strasti!, ktorý vo štvrtky v druhom pásme sleduje okolo 150-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V tej obchodnej si pripisuje ratingy v širšom okolo 2 %.

 

Ešte ďalej za očakávaniami je aj nová veľkolepá šou Sieň slávy, ktorej zatiaľ každý týždeň ubúdajú diváci. Kým v prvej polovici októbra ich vo štvrtok v hlavnom vysielacom čase ku štartu prilákala priemerne celkovo 239-tisíc, uplynulý týždeň ich v tretej odvysielanej epizóde mala menej ako 180-tisíc. V obchodnej cieľovke sa ratingovo hýbe okolo 2 %.

Vôbec najhoršie skončila jedna z najväčších reality noviniek posledných rokov Zradcovia. Prvá lokálna verzia aktuálneho svetového hitu ešte v druhej polovici septembra v nedeľnom prime-time odštartovala na ratingu 3,1 % s podielom na trhu 11 % v obchodnej cieľovke, po presune na malú stanicu sa ale rapídne prepadla aj na menej ako tretinové výkony.

Lovec zachraňoval česť

Jojka v rovnaký nedeľný večer po mesiaci uviedla ďalšiu novinku.

Na tú už pritom čakala výrazne väčšia konkurencia, keď Jednotka medzičasom rozbehla svoju ťažiskovú šou Pečie celé Slovensko. Tá sa v uplynulých týždňoch stala absolútnym hitom obrazoviek a rovno najsledovanejším televíznym programom na celom trhu.

Nový mysteriózny seriálov Lovec však svoj nedeľný štart ustál, keď sa mal uviesť výrazne najlepšie z jesenných noviniek ratingom 4,9 % a podielom na trhu 15,2 % v obchodnej cieľovke. 

Pre Jojku to znamenalo priemerný výkon v prime-time a pozíciu dvojky na trhu.

V celkovom publiku si štart Lovca pozrelo 263-tisíc divákov, čím sa v celkovej sledovanosti zaradil k aktuálnej úrovni jojkárskych seriálov Nemocnica alebo Kriminálka Kraj 2.

Oslabil Pečie celé Slovensko

Nedeľným lídrom ostalo bez prekvapenia Pečie celé Slovensko, ktoré však v konkurencii štartu nového seriálu prvý raz výraznejšie padlo.

Kým ešte predošlú nedeľu vystrelilo pečenie na Jednotke na absolútne rekordy 4. série, teraz prepisovalo sezónne minimá, keď si piata epizóda odniesla rating 7,4 % a podiel na trhu 23,6 % v obchodnej cieľovke.

Medzitýždenne takto šou prišla o viac ako jeden a pol ratingového bodu, po prvý raz v tomto roku zároveň nedosiahla na 8-ratingovú hranicu.

Pečie celé Slovensko sa prepadlo aj v celkovom publiku, kde medzi týždňami prišlo o viac ako 70-tisíc divákov. Celkovo si šou uplynulú nedeľu pozrelo 471-tisíc divákov a pozíciu najsledovanejšieho programu na trhu prenechala Dunaju, k vašim službám.

Pečenie ale aj tak ostalo ďaleko pred ostatnými programami. Farmu si pozrelo celkovo 273-tisíc divákov, v obchodnej skupine mala s nedeľným duelom uhrať už klasický priemerný rating na úrovni okolo 4,5 %.

Na telo si našli ďalší diváci

Po rozpačitom návrate na obrazovky si svoje postavenie vylepšila nedeľná politická relácia Na telo.

Tá v druhom vydaní s novou moderátorkou Karolínou Lacovou priniesla atraktívnejší duel v podaní podpredsedu NR SR Andreja Danka a opozičného lídra Michala Šimečku, ktorý k vynovenej relácii pritiahol nových divákov.

Na telo už túto nedeľu v obchodnej skupine porástlo k priemerom stanice s podielom na trhu cez 20 %, týždeň predtým mala relácia podliezť 17 %. V celkovom publiku si malo Na telo pozrieť takmer 270-tisíc divákov, čo je o približne 40-tisíc divákov viac ako predošlú nedeľu pri návrate relácie na obrazovky.

Najsledovanejšou nedeľnou debatou na trhu ale ostalo O 5 minút 12, ostatné vydanie si na Jednotke a spravodajskej :24 pozrelo spoločne 340-tisíc divákov. V politike na TA3 malo sledovať vyše 170-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor