Sledovanosť
Pečie celé Slovensko v totálnom trháku! Takto poráža ostatné programy na trhu
Pekárska šou potvrdzuje absolútny úspech, v tohtoročnej jesennej sezóne nemá na televíznom trhu žiadnu konkurenciu.
Televízne pečenie je najobľúbenejším televíznym programom na trhu.
Už od úvodu aktuálnej 4. série si rodinná šou Pečie celé Slovensko pripisuje mimoriadne úspechy, keď zažila najlepší rozbeh od začiatku svojho vysielania v roku 2021 a momentálne potvrdzuje aj historické postavenie najsledovanejšieho programu na celom trhu.
Ako sme už informovali, kým 1. séria sa v úvodných týždňoch rozbiehala v obchodnej cieľovke na ratingoch pod hranicou 8 % a vlaňajšia 3. séria dokonca len v okolí 6 %, tohtoročná 4. séria od štartu prekonáva 8-percentné ratingy.
Prepísala všetky rekordy 4. série
Šou pokračuje v spanilej jazde aj štvrtý týždeň po sebe, v ktorom navyše prepísala všetky tohtoročné rekordy.
Pečie celé Slovensko so štvrtou časťou po prvý raz v tomto roku dosiahlo na rating 9 % a s ním trhlo aj dosiaľ najvyšší tohtoročný podiel na trhu 27,5 % v obchodnej skupine.
Pre porovnanie, vlani sa pečenie v tejto fáze ešte len začalo približovať či prekračovať 8-percentnú hranicu a nad 9 % sa dostalo až neskôr. Rekordom 3. série je rating 9,7 % z finálovej epizódy.
Pečenie na Jednotke tesne prepísalo rekord 4. série aj v celkovom publiku, keď si štvrtú časť malo pozrieť priemerne celkovo 543-tisíc divákov.
Vlani v rovnakom období sa sledovanosť Pečie celé Slovensko v univerzálnej cieľovke hýbala aj hlbšie pod polmiliónovou hranicou v rozmedzí niekoľkých desiatok tisíc divákov.
Nemá konkurenciu
Takýto zásadný medziročný nárast popularity vynáša Pečie celé Slovensko k pozícii neohrozeného najsledovanejšieho programu na trhu.
Najbližšie k jeho sledovanosti má seriálový Dunaj, k vašim službám, ktorý sa minulý týždeň s oboma časťami hýbal tesne nad hranicou 8 ratingov v obchodnej cieľovke a univerzálnom celkovom publiku na úrovni okolo 525 a 490-tisíc divákov.
Pečenie na Jednotke necháva ďaleko za sebou aj hlavné televízne spravodajstvá Markízy a Joj, ktoré sa túto jeseň hýbu skôr okolo 400-tisícovej diváckej hranice.
Ďalšie programy už zaostávajú výraznejšie.
Druhá šanca zažila minulý týždeň nečakaný prepad a spadla pod štyristotisícovú hranicu na úroveň 388-tisíc divákov, Inkognito si polepšilo k takmer 340-tisíc divákom. Extrémne premeny si v rekordne sledovanej epizóde 5. série pozrelo 396-tisíc divákov, čím ich medzitýždenne pribudlo viac ako päťdesiattisíc.
Čo ja viem sledovalo 366-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Záhady tela mali tentoraz o čosi menej, pozrieť si ich malo 350-tisíc divákov.
Ďalšie večerné programy ako Česko Slovensko má talent, Farma pri jej vysielaní v hlavnom vysielacom čase, Nemocnica alebo Kriminálku Kraj sa pohybovali v širšom okolí 270-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.