Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Sledovanosť

Ako dopadlo prvé Na telo bez Kovačiča? V novej podobe sa po prestávke prepadlo

Na telo sa po dlhej odstávke vracia tam, kde začínalo ešte v roku 2018.

Sledovanou televíznou udalosťou uplynulého víkendu bol návrat diskusnej relácie Na telo.

Tradičná politická diskusia Markízy má za sebou turbulentné a kontroverzné obdobie, ktoré vyústilo do výmeny dlhoročného moderátora, kompletnej zmeny vizuálnej aj hudobnej grafiky či celého štúdia.

Na telo je jedným z najstarších televíznych formátov na Slovensku, ktorý si pamätá ešte začiatky vysielania Markízy. Napriek tomu patrí k absolútne najstabilnejším.

Kým iné hlavné televízne diskusie O 5 minút 12 či V politike prešli za výrazne kratšie obdobie častejšími zmenami, pre Na telo je pozícia stabilného moderátora kľúčová.

Až do uplynulej jari malo za takmer tri dekády svojej existencie iba dvoch stabilných moderátorov Zlaticu Švajdovú Puškárovú (1996 – 2013) a Michala Kovačiča (2018 – 2024), s krátkodobým pôsobením bývalého novinára Gábora Grendela ešte v roku 2011.

Uplynulú nedeľu zažila svoju veľkú televíznu premiéru nová moderátorka Na telo Karolína Lacová, z ktorej chce televízia spraviť tretiu stabilnú tvár relácie.

 


Nová tvár Na telo má za sebou krst ohňom! Politickú debatu vôbec moderovať nechcelaČítajte →

Návrat po dlhej pauze nezabral

Markíze sa novú podobu Na telo nepodarilo spustiť so začiatkom jesennej sezóny, čím sa dostalo do nevýhody.

Prvé vydanie po netradične dlhej niekoľkomesačnej odstávke odvysielala až uprostred októbra, kým bežne sa po lete relácia vracala začiatkom septembra.

Diváci si tak budú musieť diskusiu opäť nájsť, zároveň to má televízia o to ťažšie, že musí etablovať aj novú moderátorskú tvár Karolínu Lacovú, ktorá túto nedeľu nahradila Michala Kovačiča v moderátorskom kresle po dlhých 6 rokoch.

Prvé Na telo bez Kovačiča sa oproti jarným vydaniam výraznejšie prepadlo, keď malo v obchodnej cieľovke podľa našich informácií uhrať podiel na trhu pod 17 %. Ide o podpriemer Markízy. Prvé vydanie s Karolínou Lacovou si malo pozrieť celkovo 227-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Relácia sa tak v novej podobe rozbieha približne podobne ako po niekoľkoročnej pauze v roku 2018.

Vtedy sa Na telo vracalo na obrazovky Markízy po dlhých piatich rokoch, pričom relácia mala rovnako neľahkú úlohu etablovať nového moderátora po notoricky známej Puškárovej.

Michalovi Kovačičovi sa taktiež spočiatku nedarilo dosahovať ani na priemery televízie, tá však bola trpezlivá a postupne sa z Na telo stávala aj najsledovanejšia debata na Slovensku.

Ďaleko za jarnými výkonmi

Na telo k tejto pozícii bude musieť opäť vypracovať.

Relácii k vyšším číslam nepomohol ani návrat k tradičnému konceptu koalično-opozičného duelu, o ktorý prišla tento rok v apríli po ohlásení vládneho bojkotu. Do prvého Na telo po zmenách prišiel minister vnútra a predseda Hlasu-SD Matúš Šutaj Eštok, za opozíciu bol hosťom predseda SaS Branislav Gröhling.

Najsledovanejšou diskusiou nedele bolo suverénne O 5 minút 12, ktoré sa so začiatkom Na telo prekrývalo. Jednotka totiž svoju reláciu zvykne túto jeseň naťahovať až za 13. hodinu. Uplynulý týždeň ju na Jednotke a spravodajskej :24 sledovalo priemerne celkovo 360-tisíc divákov.

Okolo tejto úrovne sa ešte tento rok na jar dokázalo hýbať aj Na telo s Michalom Kovačičom, dokonca aj v čase bojkotu vládnych politikov.

V apríli, kedy prestali chodiť predstavitelia koalície do debaty, na čo museli tvorcovia zareagovať zmenou dramaturgie, ho sledovalo okolo 340-tisíc divákov.

V obchodnej cieľovke sa relácia tento rok na jar často hýbala na trhových podieloch v širšom okolí 23 %, v prípade slabších vydaní bola bližšie k 20-tim percentám. S najúspešnejšími epizódami ale vyskakovala na úroveň 27 – 30 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor