Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
1890, TV JOJ

Sledovanosť

Zasahovať musí aj Joj: Napodobnila prepadák konkurencie, okamžite mení program!

Markíza po dvoch týždňoch prepadáku s koronašpeciálmi operatívne zasahuje do programu, urobiť tak bude musieť aj jej konkurencia.

Televízie tento týždeň zaznamenávajú sezónne minimá. Kým spoločnosť sa postupne vracia do normálu a očakáva to aj od televízií, tie zasiahla koronakríza naplno programovo aj obchodne, a tak štruktúry reštartujú až od jesene.

Zároveň, k uvoľneniu pandemických opatrení v spoločnosti dochádza na prelome jari a leta, kedy už televízie, aj bez krízy, pre slabé obchodné obdobie zaraďujú reprízy. Divákov už k tomu v tomto období láka pekné počasie, ktoré si vďaka zrušeniu reštrikcií aj môžu začať užívať.

To všetko spôsobuje odliv divákov od obrazoviek, ktorý sa prejavuje aj na sledovanosti. V utorok zažila Markíza svoj najväčší jarný prepadák, keď jej, teraz už posledná Mimoriadna relácia ku koronavírusu, keď ich po ostatnom neúspechu definitívne zrušila, dosiahla v komerčnej cieľovke rating iba 3,3 % s podielom 10 %.

O deň neskôr v stredu ju k tomu napodobnila Joj, ktorá sa taktiež dostala na svoje sezónne minimá. Na stred týždňa zaradila reprízový vlastný detektívny seriál 1890, ktorý mal zahrať obdobný výkon iba 3 % s podielom 9,7 %. Paradoxne o konkurenčnom prepadáku informovala sama Markíza. Chart Show jej v rovnakom čase uhrala rating 6,4 % s podielom 21,3 %.

Tak, ako Markíza zareagovala na utorňajší výbuch, takisto robí vzápätí aj Joj po stredajšom prepadáku. Seriál 1890 okamžite sťahuje z vysielania a miesto neho začne zaraďovať filmy. 

Televízia podľa zmeny programu zaradí na najbližšiu stredu českú klasiku Copak je to za vojáka, o týždeň neskôr to bude americká komédia Jedna za všetky.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor