Exkluzívne
Viete prví: Veľký celebritný večer končí na obrazovke Markízy! Prechádza ku konkurencii
Jedna z posledných ankiet, ktorá vrcholí televíznym galavečerom, mení televíziu, k rovnakej zmene pri veľkej ankete dochádza v histórii už po tretíkrát.
Rôzne televízne ankety či galavečere kedysi pravidelne okupovali televízne večery a patrili už ku každoročnému folklóru televízneho vysielania.
Ako píšeme v článku, v ostatných rokoch však začali potichu z obrazoviek miznúť, a to aj spoločne s najdlhšie organizovanými anketami a súťažami.
Platí to aj o obľúbenej televíznej ankete OTO, ktorá sa vytratila pred dvomi rokmi. Ako sme informovali, donedávna jediný veľký celebritný večer, prezývaný aj slovenské oscary, bude chýbať aj naďalej.
Nástupca zrušenej ankety
Miesto po OTOvi začala postupne zapĺňať mladšia anketa, ktorá podobným odľahčeným spôsobom spája mediálne známe tváre.
V roku 2020 sa uskutočnil prvý ročník oceňovania osobností pôsobiacich na sociálnych sieťach Social Awards Slovakia, známom aj pod skratkou SOWA, ktoré vyberá spomedzi influencerov nielen tých najvplyvnejších, ale aj zodpovedných voči ich vplyvu.
Od prvého roka bola mediálnym partnerom Markíza, na ktorej obrazovke význam ankety každoročne rástol.
Vôbec prvý ročník SOWA v roku 2020 odvysielala Markíza ešte len na svojej internetovej platforme Markíza Plus.
Minulý rok už však galavečer prvý raz preniesla aj na televízne obrazovky, keď ho ponúkla v priamom prenose na menšej stanici Doma.
Po najsilnejšom ročníku mení televíziu
Tretí ročník, ktorý sa uskutočnil v júni 2022, sa už dočkal najväčšej mediálnej pozornosti.
Markíza ho už odvysielala priamo na hlavnej stanici o 20:30, pričom ako moderátorov obsadila svoje tváre Viktora Vinczeho a Zuzanu Kubovčíkovú Šebovú.
Obaja čerstvo absolvovali jarnú sériu Let´s Dance, Vincze zároveň krátko na to štartoval vlastnú súťažnú šou Na love, ktorá dopadla neúspechom. Šebová na jeseň stabilne účinkuje v porote Tvoja tvár znie povedome a už na konci mesiaca odštartuje nový seriál Chatári, ktorého je hlavnou tvárou.
Nová anketa, ktorá postupne naberá aj na pozornosti médií, od budúceho roka mení televíziu.
SOWA sa totiž po troch ročníkoch presunie z Markízy na konkurenčnú Joj.
Tá sa od budúceho roka stane hlavným mediálnym partnerom oceňovania, zároveň odvysiela aj finálový galavečer.
Získa už tretí veľký galavečer z Markízy
Zaujímavosťou je, že k presunom známych galavečerov z Markízy na Jojku došlo v minulosti už niekoľkokrát.
V roku 2011 zmenila televíznu stanicu súťaž krásy Miss Slovensko, ktorá po 15 rokoch skončila na obrazovke Markízy.
K zmene mediálneho partnera došlo po nedohodnutí sa organizátorov s Markízou, po čom nasledoval prechod na konkurenčnú Joj. Tá následne „missku“ vysielala ďalších jedenásť rokov, naposledy na konci minuloročného leta.
V roku 2012 zas po rokoch rovnakým spôsobom zmenila televíziu hudobná anketa Slávik.
Opäť došlo k presunu z Markízy na Jojku, kde dokázala získať najmä mladších divákov a posilniť svoju popularitu.
Joj však stihla odvysielať iba dva posledné ročníky Slávika, a to napriek jeho úspechu v sledovanosti, keď dvakrát prekročil 30-percentné podiely na trhu.
Súťaž však zrušili organizátori pre klesajúci záujem hlasujúcich. O víťazovi v niektorých prípadoch vedelo rozhodnúť len tisíc či dvetisíc hlasujúcich.