Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Viete prví

Vieme, kedy odštartuje 3. séria Pečie celé Slovensko! Chystá RTVS zmenu vo vysielaní?

Poznáme už detaily štartu aj nasadenia všetkých jesenných ťažiskových šou.

RTVS bude aj na jeseň plná zábavy.

Aj keď sa verejnoprávna televízia a jej hlavný okruh mal pod novým riaditeľom v hlavnom vysielacom čase žánrovo rozšíriť a zábavné relácie zastabilizovať iba v piatky a soboty, aj na jeseň budú obsadzovať väčšinu dní v týždni.

Aktuálny šéf RTVS Ľuboš Machaj už pred svojím nástupom do funkcie oznámil, že zábavy na Jednotke je priveľa a zmeniť chce najmä ladenie nedeľných večerov.

Tie ostatné dve jesene na Jednotke obsadila ťažisková šou telerozhlasu Pečie celé Slovensko. Machaj vlani avizoval zmenu.

„Nedeľa by určite mala patriť inému typu programu. Nemal by tam byť formát zábavný, ale historicko-spoločensky dôležitý. Nedal by som tam Pečie celé Slovensko,“ povedal Machaj vlani pre Denník N.

Ambíciou súčasného riaditeľa RTVS je v najsledovanejšom nedeľnom prime-time zastabilizovať pôvodné seriály.

Jednotka ich síce vysiela v nedele dlhodobo, množstvo jej produkcie je však v porovnaní s Markízou či Jojkou minimálna. RTVS za posledných päť rokov odvysielala v prime-time iba dva vlastné pôvodné seriály – Hniezdo a Priznanie. Doplnili ich koprodukčné projekty Inšpektor Max, Strážmajster Topinka a Mária Terézia.

Markíza a Joj len túto jar nasadili do vysielania spoločne šesť nových seriálov a ich večerný program neraz stojí práve na seriáloch.

V prípade RTVS až štyri večery v týždni vypĺňa zábava, ktorá je produkčne jednoduchšia.

„Písal som v projekte, že je tej zábavy trochu veľa. Producenti mi hovorili, že je to predsa lacnejšie a sú to nakupované formáty, jednoduchšie na výrobu. S tým sa však uspokojiť nedá,“ povedal Machaj minulé leto priamo vo vysielaní RTVS.

Seriálové nedele sa odkladajú

Do Machajovych plánov však zasiahli peniaze.

Šéf telerozhlasu pred časom priznal, že by chcel nakrúcať nové seriály podobne ako súkromné televízie, no v rozpočte na to nemá zdroje. Vyjadril sa tak ešte pred zmenou financovania RTVS, po ktorej dostanú verejnoprávny rozhlas aj televízia viac peňazí na svoju prevádzku.

Už túto jeseň však chcela RTVS predstaviť nový výpravný historický seriál Čas nádejí.

Pôvodne ho ohlásila pod názvom Niekde v Európe.

Jeho nakrúcanie začalo pred rokom v júli 2022, projekt pripravilo ešte predchádzajúce vedenie telerozhlasu. Bývalý riaditeľ Jaroslav Rezník prirovnal vznikajúci seriál z obdobia 20. storočia ku klasickým sériám ako Vivat Beňovský! či Alžbetin dvor.

Do vysielania sa však napokon ešte nedostane.

Práve novinka Čas nádejí mala túto jeseň obsadiť nedeľný prime-time. RTVS jej uvedenie ale odkladá na budúci rok, predstaviť by ju mohla skraja jarnej sezóny 2024.

Doterajšie pôvodné seriály ako Kolonáda, Tajné životy, Hniezdo alebo Priznanie štartovala televízia pravidelne v januári. Čas nádejí bude ale kratším projektom pozostávajúcim z ôsmich výpravných častí.

Viac o veľkom seriálovom projekte RTVS, ktorého rozpočet atakuje hranicu 4 miliónov eur, nájdete v tomto článku.

Dátum štartu 3. série Pečie celé Slovensko

RTVS tak záver týždňa aj pre najbližšiu jeseň ponecháva bez zmeny.

Nedele, ktoré sú najsledovanejším večerom v celom týždni, obsadí nové oceňovanie Voda spieva a Pečie celé Slovensko vo svojej 3. sérii.

Pekárska šou sa na obrazovky vráti v pozícii hitu, keď dve jesene po sebe bola jasne najsledovanejším zábavným programom sezóny s výnimkou prenosov očkovacej lotérie v roku 2021. Vlani síce druhú sériu v novej konkurencii Česko Slovensko má talent a Tvoja tvár znie povedome rozbiehala vlažne, oba programy však predčila.

Pečie celé Slovensko si tak tento rok ešte udrží pôvodný vysielací deň.

Opäť sa však na obrazovkách neobjaví hneď skraja sezóny, keď RTVS prispôsobuje nasadenie programu realizácii špeciálnych koncoročných častí. V minulých sezónach ich vysielala v okolí Vianoc a na Silvestra. Jednotlivé série tak v závislosti od počtu nakrútených dielov štartuje na prelome septembra a októbra.

Platiť to bude aj teraz.

V nedeľu 3. septembra štartuje na Jednotke spomínaná novinka Voda spieva, ktorá obsadí posledný deň v týždni celý september. Finále s vyhlásením víťaza je potvrdené na nedeľu 24. septembra.

Pečie celé Slovensko by malo odštartovať 3. sériu hneď nasledovnú nedeľu 1. októbra o 20:30 na Jednotke.

RTVS nakrútila pre nový ročník celkovo 11 súťažných vydaní, ku ktorým pridá tentoraz už iba jeden špeciálny diel, a to klasický vianočný. Ten by sa do vysielania mal dostať týždeň pred Vianocami 17. decembra.

Konkurenciu pečeniu bude druhý rok po sebe robiť šou Česko Slovensko má talent. K zmene však dôjde na obrazovke Markízy, ktorá historicky na nedeľný prime-time presúva duely Farmy. Viac v tomto článku.

Víťaz je už známy

Aj tento rok v pekárskej šou súťaží spolu 12 finalistov, ktorých identita je prísne strážená.

Nakoľko už televízia nakrútila všetky časti programu, známy je tiež víťaz, na ktorého meno pod hrozbou sankcií platí televízne embargo. Záujem o účasť v šou mali podľa televízie stovky ľudí, finalisti sa napokon vyberali spomedzi viac ako 150 adeptov pozvaných na osobný kasting.

Nakrúcanie šou trvalo od konca apríla do začiatku júna. 

Aj tentokrát program vyrába režisér Jeffo Minařík a produkčná spoločnosť jeffo.tv, ktorá tretí rok po sebe súčasne pripravuje aj jojkársku ťažiskovú šou Česko Slovensko má talent. Oba programy sa vyrábajú krátko po sebe, s nakrúcaním Talentu začala Joj pár dní po konci výroby pekárskej šou 19. júna. Trvala do konca mesiaca.

Pečie celé Slovensko vo finále minuloročnej 2. série trhlo absolútny rekord sledovanosti od začiatku vysielania.

V obchodnej cieľovke dosiahlo rating 10,2 % s podielom na trhu 27,2 %, v univerzálnej cieľovke vyvrcholenie druhého ročníka sledovalo priemerne 613-tisíc divákov. K absolútnemu rekordu sa šou, paradoxne, dopracovala po slabšie sledovanej sérii oproti priemernej sledovanosti prvého ročníka.

Pre porovnanie, dovtedajší rekord držalo finále 1. série z roku 2021, ktoré zaznamenalo v obchodnej cieľovke rating 9,1 % s podielom 22 %, v univerzálnom publiku si vyvrcholenie nenechalo ujsť priemerne 598-tisíc divákov. Taktiež šlo o najsledovanejší diel 1. série.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor