Aktuality
Veľká prehliadka: Markíza predstavila nové spravodajské Teleráno, potvrdzuje útok na konkurenciu!
Teleráno v priebehu leta prešlo do improvizovaného režimu, presne po troch mesiacoch predstavuje svoju novú podobu, ktorá potvrdzuje snahu zaútočiť na konkurenčnú Joj.
Teleráno sa definitívne posúva vo svojom vysielaní bližšie k formátu postavenom na spravodajských prvkoch a zaútočí tak na konkurenciu Ranných novín na Joj či Ranných správ RTVS.
Už v priebehu leta sme vás informovali o snahe Markízy výrazne posilniť spravodajský rozmer svojej rannej stálice, keď jej sledovanosť začala klesať na úkor primárne konkurenčných Ranných novín, postavených na odľahčenom type spravodajského formátu.
Markíza následne uprostred prázdnin skutočne ohlásila, že Teleráno prejde zmenou. 3. augusta začala svoju rannú stálicu vysielať improvizovane zo spravodajského štúdia aj s predstavením novej zostavy moderátorských tvárí, pričom medzičasom prestavovala štúdio rannej relácie, do ktorého sa vrátila po troch mesiacoch.
Nový smer – spravodajstvo
Presne v utorok 3. novembra Markíza predstavila finálnu novú podobu Telerána, ktorou reaguje na tohtoročný prepad sledovanosti.
Markíza potvrdila, že Teleráno prešlo zmenou svojej štruktúry. Okomentovali to aj moderátori v štúdiu. Sami vyzdvihli, že správy sú po novom „na tepe dňa“ a nosnou súčasťou vynovenej rannej relácie.
Zámer ísť cestou spravodajstva v Teleráne potvrdil v utorok aj riaditeľ spravodajstva Markízy, Henrich Krejča. „Je to náročné vybalansovať tú aktuálnosť a životný štýl, no naozaj sa upriamujeme viac na aktuálne veci okolo nás,“ uviedol.
Spravodajstvo aj vo zvukovej grafike Telerána
Pri novom Teleráne Markíza nadvúzuje na zmeny z priebehu leta, kedy prešla dočasne do štúdia správ. Nedávno posilnený spravodajský rozmer rannej relácie aktuálne doplnila aj do novej grafiky a zvučky programu.
Nový vizuál je postavený na strohom dominantnom fonte, pripomínajúcom najmä vizuálnu komunikáciu z obrazoviek TV Nova. Markíza spravodajské prvky nasadila všade – od nového vizuálu po zvukovú grafiku, keď vymenila rôzne oblé tvary a melodické jingle za úderné, v štýle bežných šablón určených práve pre tvorbu spravodajskej grafiky. Teleráno zároveň predstavilo v tomto duchu nové logo.
Predošlé vs. nové logo Telerána
Veľký výrazný font nechýba ani pri prehľade tém, ktoré budú v Teleráne nasledovať, pričom rovnako pripomínajú highlighty zo spravodajstva.
V rámci prvého vysielania Markíza spravodajským témam venovala väčšinu prvej hodiny relácie, naďalej dominantou ostávajú z leta posilnené Ranné Televízne noviny, ktoré začala dávať do popredia. Platí to aj o ich grafike, taktiež pripomínajúcej spravodajstvo českej TV Nova.
Veľká obrazovka ako v spravodajskom štúdiu
Markíza v rámci prestavby štúdia Telerána šla presne opačným smerom, ako tomu bolo iba pred tromi rokmi, kedy svoje štúdio kompletne prestavovala. Aj tu je zrejmé, že radikálne zmeny v Teleráne prišli spontánne po jarnom poklese sledovanosti, keď sám Krejča aktuálne uviedol, že k prestavbe štúdia nemôže dochádzať pričasto.
Kým pri poslednej zmene štúdia dala Markíza dôraz na veľkú farebnosť, množstvo prvkov, dokonca s primárnym zámerom reflektovať aj meniace sa ročné obdobia, teraz dôraz padol na spravodajskú časť štúdia, ktorú prekopala najvýraznejšie a umiestnila do nej dominantnú obrazovku do písmena „L“, podobnú akú využíva v hlavnom spravodajskom štúdiu.
Práve spoza spravodajského stola Telerána bude prebiehať aj zajtrajšie ranné špeciálne vysielanie k americkým prezidentským voľbám, ktoré spolu s Romanom Juraškom, moderátorom Telerána, bude uvádzať aj Zlatica Švajdová Puškárová.
Štúdio Telerána ostáva rozdelené v klasickom duchu – na spravodajskú časť, obývačku a kuchyňu.
Polmiliónová investícia
Markíza zároveň potvrdila, že zmena Telerána bola výraznou investíciou.
Do prvého vysielania nového Telerána prišiel aj generálny riaditeľ Markízy, Matthias Settele, ktorý podčiarkol dôležitosť súčasnej zmeny rannej relácie: „Investovali sme veľa peňazí, aby sme priniesli novú energiu pre tím, ako aj pre divákov.“
Samotná prestavba štúdia mala televíziu vyjsť na pol milióna eur. Settele priznal, že realizovať takúto zmenu v čase koronakrízy nebolo jednoduché, nakoľko došlo k hromadnému zastavovaniu reklamných objednávok.
Šéf spravodajstva Henrich Krejča uviedol, že súčasné štúdio bude Markíza využívať dlhodobo niekoľko rokov. „Štúdio nemôžeme meniť každý rok,“ povedal. Napriek tomu Markíza kompletne menila štúdio Telerána len na jeseň 2017.
Pred a po – kuchyňa a spravodajská časť s obývačkou