Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Aktuality

Večerná novinka čistým fiaskom: V prime-time natvrdo končí! (aktualizácia)

Aktualizácia 18.1.2024: Len pár hodín po tom, čo sa Markíza rozhodla predčasne obsadiť pondelky novým seriálom, Jojka naplánované programové zmeny v rovnaký večer zrušila.

Viac v tomto článku: Jojka zaraďuje spiatočku, nečakane ruší všetky zmeny programu!

Pôvodný článok 16.1.2024

Nová verzia Hesla si nepolepšila ani v druhý týždeň.

Nová sezóna sa ešte ani nerozbehla a už stihla priniesť prvý prepadák.

Joj to v novom roku vyskúšala s modernou verziou formátu Password, ktorý patrí k najstarším na svetovom televíznom trhu. V roku 2022 však priniesol vynovené spracovanie vo forme veľkej večernej šou, do ktorej sa pustili viaceré televízie, vrátanie slovenskej televíznej dvojky.

Tá už mala s formátom Password pozitívnu skúsenosť.

Pôvodne sa uviedol úspešne

Joj šou adaptovala už v roku 2017 pod názvom Heslo vo forme menšej šou do druhého večerného pásma. Prispôsobená tomu bola polhodinová stopáž, komornejšie štúdio typické pre late-night programy aj súťaženie čisto známych osobností iba pre zábavu.

Heslo nasadila na pondelky po Inkognite, ktoré bolo v tom čase na úspešnej diváckej vlne. Novinkou tak predĺžila pondelňajší premiérový slot.

Podarilo sa jej to úspešne, keď Heslo v prvom roku vysielania dosahovalo večerné priemery Joj, neraz na podieloch na trhu okolo 17 – 18 % v pôvodnej obchodnej cieľovke.

Formát potopilo až presúvanie vysielacieho dňa uprostred jari 2018 na utorky a zaradenie po neúspešnom seriáli Semafor. S výrobou nových častí následne nepokračovala.

Verzia pre prime-time vybuchla

Po piatich rokoch sa Heslo vrátilo vo veľkej večernej verzii, ktorá však divákov nepritiahla od prvej časti.

Tvrdým prepadákom skončil už štart nového Hesla minulý týždeň, kedy si šou mala v pondelňajšom hlavnom vysielacom čase o 20:40 pripísať podiel na trhu iba pod 10 % vo vynovenej obchodnej cieľovke.

Ešte horšie mala dopadnúť piatková repríza po 22. hodine, v ktorej sa pôvodná verzia pred rokmi vysielala.

Joj napriek tomu dala Heslu príležitosť na reparát a odvysielala ho aj tento pondelok. Výsledok bol rovnaký s prepadákom na podielovej úrovni len cez 9 % v obchodnej skupine.

Okamžite mení program

Ďalšiu šancu už Heslo nedostane.

Televízia, naopak, vypočuje kritikov, ktorí sa posledné sezóny sťažovali na neskorší vysielací čas jej najdlhšie vysielanej zábavnej šou.

Novú príležitosť po viac ako dvoch rokoch totiž dostane Inkognito, ktoré sa Joj rozhodla vrátiť v pondelky do hlavného vysielacieho času na 20:40.

Ešte tento mesiac by v ňom mala zaradiť aj premiérové časti.

Tie pritom iba minulý týždeň vyskúšala nasadiť v úplne nový čas, keď dala Inkognitu netradičný premiérový slot v soboty o 17:50. Prekročiť mala 12-percentný podiel na trhu.

Heslo bude s novými časťami pokračovať v pondelky po Inkognite o 21:50.

Čas kritizoval aj Voštinár

Inkognito sa v hlavnom pondelňajšom čase vysielalo takmer šesť rokov.

K zmene pristúpila Jojka po poklese sledovanosti v prvom covidovom roku od januára 2021, kedy po pol deviatej uprednostnila seriál Hranica.

Inkognito sa presunulo až k 22. hodine, čo jeho diváci prijali tvrdou kritikou. Tá neutíchala ani mesiace po zmene, kritické reakcie na vysielací čas sa ozývajú do dnešných dní.

Neskorý vysielací čas Inkognita sa nepozdával ani moderátorovi šou Vladovi Voštinárovi.

Priznal to v reakcii na aktuálne presúvanie relácie do sobotného podvečera.

„To bol pre zábavný formát naozaj zlý čas, lebo ľudia sa v pondelok o 22:00 už nemajú chuť zabávať,“ povedal pre Plusku.

Na reláciu i tak dostával pozitívne ohlasy.

„Ale napriek tomu Inkognito v tom čase dobre fungovalo u divákov. Osobne si však myslím, že akýkoľvek iný čas, mimo 22. hodiny, bude prínosom.“

Inkognito sa napokon po štyroch sezónach objaví opäť v hlavnom večernom slote, ktorého sa diváci dožadovali.

V januári ho čaká miernejšia konkurencia s dvomi dielmi komédie Dospeláci na Markíze, vo februári už televízny líder plánuje opäť vytiahnuť česko-slovenské komédie.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor