Viete prví
Radikálny obrat: Jojka zaraďuje spiatočku, nečakane ruší všetky zmeny programu!
Len pár hodín po tom, čo sa Markíza rozhodla predčasne obsadiť pondelky novým seriálom, Joj v tento večer plánované zmeny ruší.
Nová televízna sezóna sa rozbieha turbulentnejšie, ako sa očakávalo.
Kým pôvodne sa prvé týždne roka mali niesť v znamení televíznych prázdnin a čakania na hlavné formáty jari, pokojné stojaté vody už do pár dní rozvíril skorší nástup kľúčových seriálov aj prvé neúspechy.
Po Dunaji, k vašim službám a Nemocnici sa predčasne oproti prvým plánom do vysielania dostane i nový dramatický seriálový triler Zrada, nadväzujúci na úspech minuloročnej obdobnej novinky Klamstvo.
Divákov Klamstva chce Markíza otvorene prilákať podobne zvoleným názvom, ale aj výberom námetu spracovaným v slovenskej adaptácii. Viac v tomto článku.
Zatlačila na Jojku
Markíza sa so štartom Zrady poponáhľa.
Ako sme ako prví informovali, kým pôvodne mal televízny líder so seriálom počítať až v okolí marca, napokon ho odštartuje už na začiatku budúceho mesiaca v pondelok 5. februára po 20:30.
Zrada sa dokonca na obrazovky dostane o dva týždne skôr ako Klamstvo, a to napriek tomu, že môže dostať menší počet epizód.
Markíza mohla pri svojom rozhodnutí využiť aj aktuálne trápenie sa Joj práve v pondelňajšom prime-time, ktorá v ňom od budúceho týždňa plánovala urobiť zmenu.
Ako sme informovali, televízna dvojka ohlásila úpravu programových plánov, v ktorých stiahla z prime-time novú verziu zábavnej šou Heslo s Jasminou Alagič.
Po tom, čo Heslo s prvými dvomi vydaniami prepadlo na podieloch na trhu len okolo 9 – 10 % v obchodnej cieľovke, si malo od najbližšieho pondelka vymeniť miesto s Inkognitom.
To sa tak po vyše dvoch rokoch malo s premiérami vrátiť na 20:40.
Heslo sa udrží v prime-time
K rýchlym programovým zmenám Joj napokon nepristúpi.
Ako nás televízia informovala, pre zvyšok januára zotrvá pri pôvodne naplánovanej štruktúre a nebude na nej nič meniť.
Heslo tak aj najbližší pondelok ostane na svojom mieste a ponechá si hlavný vysielací čas o 20:40. Až po ňom bude nasledovať Inkognito, a to s premiérovými časťami.
Dlhoročná zábavná šou televízie sa tak návratu do pondelňajšieho prime-time nateraz nedočká. Inkognito však televízia ponecháva aj v novom slote v sobotné podvečery o 17:50.
Zaujímavosťou je, že sťahovanie Hesla z hlavného vysielacieho času sa stalo témou bulvárnych médií a dostalo sa aj na titulku štvrtkového vydania denníkov Nový čas či Plus jeden deň.
Napokon k tomu nedôjde.
Počká si na Zradu?
Joj programové zmeny zrušila iba pár hodín po tom, čo Markíza na pondelky predčasne vytiahla spomínaný seriál Zrada.
Dá sa očakávať, že ak k Heslu ani po aktuálnom mediálnom záujme neprídu noví diváci, hlavný čas o 20:40 si dlho neudrží.
Televízia sa tak mohla rozhodnúť vydržať, kým nastúpi dôležitejšia fáza jarnej sezóny od februára a marca.
Nebolo by to prvý raz, čo televízie tolerovali aj v hlavnom vysielacom čase prepadák, ak sa k nemu došlo mimo obchodne zaujímavých mesiacov.
Iba minulý rok v lete Markíza štyri týždne udržala v stredy o 20:30 novú reality šou Šaty snov, ktorá od prvej časti tvrdo prepadávala podielmi na trhu iba okolo 10 % v pôvodnej obchodnej cieľovke.
Markíza o ich presune z prime-time až do noci rozhodla taktiež po dvoch odvysielaných častiach, zmenu ale neurobila ihneď. Počkala s ňou ďalšie dva týždne.
K podobnej situácii môže dôjsť aj teraz.
Heslo by malo na Joj vydržať celý január, pričom následne už na Markízu nastúpi nová konkurencia v podobe seriálovej Zrady.
Ako pre každý seriál, aj pre úspech Zrady v celom vysielaní bude dôležitý rozbeh s prvou časťou a zoznámenie sa divákov s novými hrdinami. Práve na štarty nových programov sa tak konkurencia snaží zatlačiť čo najlepším programom.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.