Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Online

V RTVS ustúpili kritike, veľký spravodajský web zmení názov! Jeho štart sa poriadne odsunul

Dlho pripravovaný spravodajský portál RTVS neponesie názov K veci, presadzoval ho najmä generálny riaditeľ Rezník.

Vo februári tohto roka prišiel portál Mediaboom.sk s exkluzívnou správou, keď ako prvý predstavil detaily pripravovaného a roky očakávaného spravodajského webu verejnoprávnej televízie a rozhlasu.

Najväčšie očakávania v tejto prípravnej fáze vzbudzoval názov a jeho detaily, ktoré sa však s pozitívnymi ohlasmi nestreli.

RTVS totiž pri novom nosnom spravodajskom webe zvolila svojskú cestu a portál chcela nazvať K veci. Portál Mediaboom.sk už vtedy ako prvý tento nápad, aj jeho grafické spracovanie, rozobral a upozornil na množstvo rizík.  Ku kritike sa následne pridal aj Filip Struhárik, editor Denníka N, na ktorý sa zas podobalo grafické spracovanie loga.

Čo sme napísali vo februári

Názov nového veľkého spravodajského webu nemusí byť úplne šťastný. Telerozhlas siahol po rozhlasovej značke „K veci“, ktorá patrí krátkej dennej diskusii na Rádiu Slovensko. Každý pracovný podvečer o 18:30 tam uvádza 10-minútovú diskusiu s názvom K veci na rôzne celospoločenské témy týkajúce sa aj aktualít a domáceho či zahraničného diania.

Okrem toho, že pre veľký spravodajský portál názov pôsobí “priúzko”, a aj bez spojenia s rozhlasovou reláciou evokuje osamote skôr názov diskusie či spravodajskej rubriky, nebude sa prirodzene spájať so značkou RTVS, čo mu bude skôr škodiť. Či do potenciálu návštevnosti, tak spoločnej identifikácie s inštitúciou. Nebude prekvapením, ak aj o pár rokov veľká časť koncesionárskych poplatníkov, v prípade nezrušenia koncesií, nebude tušiť, že RTVS už má spravodajský web. Navyše, málo charakteristický názov mu nepomôže v identifikácii zdroja spravodajstva RTVS v písomnej citácii na iných portáloch.

Pripravovaný spravodajský web RTVS bude svoj nosný grafický prvok stavať, podobne, ako iné portály, na jednom písmene. Podobať sa bude najviac na charakteristické “N” v červenom štvorci, ktoré využíva Denník N, alebo na “S” denníka SME. RTVS takto využije na zvýraznenie predložku “K”, čo vzhľadom na málo charakteristický názov K veci bude telerozhlasu situáciu s identifikáciou sťažovať ešte viac. Biele “K” vo štvorci môže skôr pripomínať názvy ako Konzervatívny denník, než nič nehovoriacu predložku. RTVS sa mohla skôr vydať cestou Markízy, ktorá identitu svojho spravodajského portálu tvnoviny.sk spája dôrazne s logom samotnej televízie, sama tak mohla pracovať s dnes už široko poznateľnou dvojbodkou. Joj kombinuje pri svojej komunikácii televíznych Novín a webu Noviny.sk prácu s logom televízie a začiatočným “N”.

Už teraz sa pritom črtá ďalšia komplikácia pre RTVS v identifikácii jej značiek, keď svoj pripravovaný športový televízny kanál plánuje nazvať čisto Šport, no servis na webe bude uvádzať pod doménou K veci a zároveň je roky zafixovaná doména Šport.sk, ktorá však patrí pod vydavateľstvo Ringier Axel Springer.

zdroj: Mediaboom.sk

Generálny riaditeľ Jaroslav Rezník aktuálne priznal, že názov K veci preferoval on sám. „Ja som chcel, aby sa volal K veci, za to ma váš kolega Filip Struhárik skritizoval, lebo vraj mám využiť synergiu značky Správy RTVS,“ povedal v rozhovore práve pre Denník N.

Rezník nakoniec pristúpil na prirodzený názov, ktorý bude budovať synergiu so zabehnutou značkou. „Poviem to tak, že ľudia, ktorí na tom robia, súhlasili s názvom K veci len so zaťatými zubami. Keď som sa potom spýtal, kto je za názov „Správy RTVS“, všetci zdvihli ruky. Tak som povedal, okej, ale prineste mi „šém“, ktorý ten web odlíši od iných,“ dodal riaditeľ telerozhlasu.

Nový spravodajský web tak, podľa všetkého, ponesie názov Správy RTVS. Využije tak dlhoročne zaužívanú značku hlavného televízneho spravodajstva. RTVS si týmto krokom výrazne pomôže pri citovaní inými médiami či nielen značkovou ale aj vizuálnou synergiou s televíznym spravodajstvom. Rovnako jej odpadá konflikt napríklad pri zaradení športového spravodajstva pod hlavný portál, nakoľko s predošlým názvom „K veci“ sa šport vôbec nespájal.

Rezník priznal, že po názve K veci chcel siahnuť najmä pre snahu priniesť obsahovo odlišný portál, napríklad aj voči Českej televízii, s ktorej úrovňou je RTVS mnohokrát porovnávaná a následne kritizovaná.

„Spravodajský web bude, splním, čo som sľúbil, aj keď sa zamýšľam nad tým, akú bude mať pridanú hodnotu. Keď sa pozriete na spravodajský web ORF či ČT, sú postavené na preberaní agentúrnych správ a dopĺňané rozsekanými zvukmi či obrazom z reportáží pre rozhlas a televíziu. Nemyslím si, že by takýchto webov bol na našom mediálnom trhu nedostatok. Naši ľudia ešte premýšľajú, čo by mal mať navyše, čím bude iný,“ hovorí Rezník.

Spustenie spravodajského webu prisľúbil Rezník priamo vo svojom projekte pri voľbe generálneho riaditeľa RTVS v roku 2017. Vtedy bolo jeho ambíciou spustiť portál už v roku 2019.

Začiatkom tohto roka už pritom RTVS začala portál testovať, z čoho sme vám priniesli spomínaný veľký článok. Nakoniec mnohé zmeny a ďalšie okolnosti odsunú štart webu minimálne o ďalší rok. Najskôr by spravodajský web mala RTVS spustiť na jar 2021. 

Za jedno zo zdržaní oproti vlastnému projektu z roku 2017 označil nástup podcastov. „Za toto schytávam zo všetkých strán, lebo som spravodajský web sľúbil vo svojom projekte. No keď som písal svoj projekt, neboli rozšírené podcasty. To je vec posledných dvoch rokov,“ uviedol.

Práve podcasty patria medzi hlavný obsah, na ktorý sa RTVS chce zamerať. Veľký priestor majú dostať aj v pripravovanej nosnej aplikácii RTVS venovanej obsahu televízie aj rozhlasu súčasne, ktorej súčasťou už bude aj televízny archív alebo rozhlasové vysielanie práve v podobe podcastov. O aplikácii a jej podobe sme exkluzívne ako prví informovali taktiež vo februári. Viac sa o nej dočítate v tomto článku.

Čítať viac...
Nahor