Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Tvoja tvár v problémoch: Potvrdzuje najhoršiu sériu, čoskoro dostane novú konkurenciu!

Ťažisková celebritná šou Markízy zažíva najhoršie obdobie od svojho štartu pred vyše šiestimi rokmi, už o dva týždne sa jej postaví aj najúspešnejšia šou minuloročnej jesene.

Dôležitej hlavnej sezónnej šou Markízy Tvoja tvár znie povedome nový siedmy ročník nevychádza.

Iba minulý rok pritom vo svojej predchádzajúcej šiestej sérii zažila výrazný nárast sledovanosti. So silnou zostavou súťažiacich sa jej podarilo prilákať divákov a zažiť najúspešnejšiu sériu od roku 2016, v ktorom vstúpila na televízne obrazovky.

Najväčší prepad medzi sériami

Tvoja tvár znie povedome sa predstavila divákom na jar 2016 ako absolútny fenomén. Vo svojej prvej sezóne prevalcovala obrazovky s priemerným ratingom 14,6 % a trhovým podielom 41,4 % v komerčnej cieľovke. Po rekordnej sérii začala jej sledovanosť už od druhého ročníka postupne klesať.

Kým v druhej sérii ešte dosahovala ratingy na úrovni okolo 10 %, v tretej sérii sa bežne hýbala v okolí 8 – 9 %, v piatej sérii to bolo najčastejšie už len 7 – 8 %. V piatej sérii zaznamenala aj svoj najhorší výkon v komerčnej cieľovke 6,2 %, čo platilo do začiatku tejto jesene.

Vlani totižto so šiestou sériou radikálne obrátila postupný pokles diváckeho záujmu. Medzi sériami porástla aj o tretinu na úroveň 10 – 11 ratingov, čím sa vrátila výkonnosťou do druhej polovice roka 2016.

Siedma séria Tvojej tváre zažíva presne opačný príbeh.

Už jej štart priniesol Markíze nielen najhorší rozbeh celebritnej šou v jej histórii, ale taktiež jej dovtedy najslabší výkon s ratingom len 5,8 % v komerčnej cieľovke. O týždeň s druhým kolom svoje historické minimum ešte stlačila na rating 5,5 %.

Nepomohol ani Koleník

Neúspech sa Markíze nepodarilo zvrátiť ani príchodom hosťujúcich porotcov.

Uplynulú nedeľu do poroty posadila svoju najväčšiu hviezdu súčasnosti, Jána Koleníka, a porotcu z Let´s Dance, Jorgeho Gonzáleza.

Tretie kolo Tvoja tvár znie povedome nadviazalo na slabý výkon spred týždňa ratingom 5,6 % a dosiaľ najslabším podielom série 19,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo sledovalo Tvoju tvár dosiaľ najmenej divákov, spolu 323-tisíc.

Konkurenčná nedeľná šou Jojky medzitýždenne mierne poklesla, udržala si však silné vedenie.

Česko Slovensko má talent so štvrtým kastingovým dielom desiatej série uhralo rating 7,2 % pri podiele 23 %. Celkovo si talentovú šou zaplo 392-tisíc divákov.

Pre Jojku je jej ťažisková šou Česko Slovensko má talent v komerčnej cieľovke aktuálne najsilnejším programom večera. Uplynulý týždeň dotiahla aj výkon Pána profesora. Z programov Markízy je pred Talentom len pondelňajšia Druhá šanca, ktorá je absolútnym valcom jesene 2022.

V celkovom publiku sa už za sledovanosťou Druhej šance objavuje Nemocnica, ktorú nasleduje práve Talent.

Nová konkurencia najsilnejšej šou minulej jesene

Nedeľné šou sa pritom už čoskoro začnú deliť o podobného diváka aj s treťou najsledovanejšou televíziou.

Tvoja tvár znie povedome zažíva svoju najslabšiu sledovanosť po náhlom presune zábavnej šou Česko Slovensko má talent na nedele a už o dva týždne jej začne konkurovať aj tretia hlavná šou jesene Pečie celé Slovensko na Jednotke.

Pôjde o novú situáciu, keď sa ešte nikdy nestreli nosné televízne šou sezóny všetkých televízií proti sebe.

Pečie celé Slovensko môže ešte zamávať vývojom sledovanosti v nedeľnom prime-time.

Pri minuloročnej prvej sérii sa šou v nedele spravidla darilo dosahovať víťazstvá v oboch hlavných cieľových skupinách. V komerčnej cieľovej skupine sa priemerne hýbala na ratingoch okolo 7 %, na svoj rekord vystrelila vo finále s ratingom až 9,2 %. V univerzálnej cieľovke sledovalo šou priemerne celkovo viac ako pol milióna divákov.

Pečie celé Slovensko minulú jeseň dokonca predbiehalo na diaľku v sledovanosti obe ťažiskové šou Markízy a Joj.

Nedeľné pečenie na Jednotke totiž bolo úspešnejšie ako piatková Superstar na Markíze a taktiež sobotný Talent na Jednotke. Pečie celé Slovensko sa tak stalo najúspešnejšou šou jesene 2021.

Nedeľné debaty pred večernými šou

Z ďalších programov víkendu Farma po obsadení rovno dvoch slotov v prime-time o 20:30 dosahuje v piatky podpriemerné výkony, no na úrovni ostatných hlavných staníc. V piatok viedla s ratingom 4,5 % pri podiele 17,6 % v komerčnej cieľovke, so sobotným Duelom porástla na rating 5,2 % a podiel 19,7 %.

Piatkové Milujem Slovensko bolo dvojkou na trhu s ratingom 4,2 % a podielom 15,9 % v komerčnej cieľovke, v sobotu bola v tejto pozícii česká premiéra Prvok, Šampón, Tečka a Karel s ratingom 4,7 % a podielom 17,5 %.

V celkovom publiku piatkovú Farmu sledovalo 285-tisíc divákov, Milujem Slovensko 278-tisíc divákov, Hranicu 254-tisíc divákov. V sobotu Duel Farmy sledovalo 328-tisíc divákov, nasledovali Záhady tela s 316-tisíc divákmi, film Prvok, Šampón, Tečka a Karel ich mal celkovo 226-tisíc.

V nedeľu už tradične do najvyšších priečok sledovanosti prehovárali politické diskusie.

Tentokrát ich pritom sledovalo celkovo dokonca viac divákov, ako rovno obe hlavné šou Česko Slovensko má talent a Tvoja tvár znie povedome.

V politike na TA3 sledovalo 253-tisíc divákov, O 5 minút 12 na Jednotke vystrelilo na úroveň 439-tisíc divákov s podielom 35,3 % v univerzálnej cieľovke (12+). Na telo sledovalo rovných 400-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke ratingy dvoch najsledovanejších diskusií podliezli 5 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor