Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

Joj prevalcovala týždeň ťahákom z obrazovky Markízy! Tá zažila večer najväčšie prepadáky

Prekliatie sobotňajšej noci si vyskúšala už aj Markíza, týždeň ovládla reprízová česká komédia, ktorú vo viacnásobnej repríze sledovalo dokonca viac divákov ako v niekdajšej premiére.

Kým predošlý týždeň v počte divákov nečakane spomedzi všetkých nespravodajských programov ovládli nedeľné relácie mimo prime-time Na telo a Nové bývanie, tentoraz najvyššie vystrelil už večerný program.

Najsledovanejším programom týždňa sa mimo spravodajstiev v oboch cieľovkách stala stredajšia česká komédia na Joj Bezva ženská na krku. V komerčnej cieľovke vyskočila na rating 11,1 % s podielom 31,4 %, celkovo si ju pozrelo 570-tisíc divákov. Dosiahla tak výkony aj viacerých českých filmov v televíznej premiére.

Ako jediná z nespravodajských programov týždňa prekročila komédia polmiliónovú hranicu, zároveň bodovala v komerčnej cieľovke medzi všetkými programami, aj správami. Predbehli ju len piatkové vydania Televíznych novín a Počasia s ratinami 11,2 resp. 11,6 %.

Zaujímavosťou je, že Joj bodovala už s niekoľkou reprízou českej komédie, ktorá patrila pôvodne Markíze.

Markíza film odpremiérovala v decembri 2017 a v tom čase sa stala dokonca druhým najsilnejším filmom roka samotnej televízie. Následne ho zreprízovala ešte dvakrát.

Na obrazovke Joj komédiu Bezva ženská na krku sledovalo dokonca viac divákov, než v premiére v decembri 2017.

V komerčnej cieľovke zaznamenala vtedy vyšší rating v komerčnej cieľovke 12,3 % s o málo nižším podielom 30,9 %, celkovo ju ale sledovalo o 45-tisíc divákov menej. Spolu ich vtedy mala 525-tisíc.

Z pohľadu celkovo najsledovanejších programov uplynulého týždňa, nebyť českej komédie, opäť by sa najvyššie ťahalo nedeľné Nové bývanie. To medzitýždenne nestratilo divákov, tentoraz skončilo mimo spravodajských relácií na druhej priečke so 492-tisíc divákmi. Nasledovalo ho pondelňajšie Inkognito Joj so 491-tisíc divákmi.

Vysoko sa z pohľadu programov týždňa dostala aj nasledovná politická debata RTVS O 5 minút 12 so 486-tisíc divákmi či sobotná premiéra Záhad tela, ktorú sledovalo 479-tisíc divákov. Následne sa už približovali podvečerní Oteckovia, tí mali celkovo svoj najsledovanejší diel vo štvrtok, kedy ich sledovalo 461-tisíc divákov. S ďalšími dielmi sa hýbali aj okolo 450-tisícovej úrovne, ale aj v okolí 400-tisíc.

V komerčnej cieľovke patria Oteckovia tradične k najsilnejším programom týždňa, najvyššie bodovali v pondelok s ratingom 9,7 %. Častejšie sa hýbu v okolí 9 %, padli aj pod túto hranicu.

Mimo správ sa následne u mladých najvyššie dostali filmy, po komédii Bezva ženská na krku a Oteckoch vyskočila nedeľná snímka Markízy Anjel pomsty, dosiahla rating 8,9 % s podielom 23,2 %. Silný výkon zaznamenala aj celkovo s 434-tisíc divákmi. Nečakaný prepad uplynulý týždeň čakal seriál Najhorší týždeň môjho života, ktorý padol na rating 7,8 %, nasledoval ho hneď piatkový Harry Potter a Polovičný princ na Markíze s ratingom 7,7 % a podielom 21,9 % a rovnako nedeľná premiéra Joj Listy pre Júliu so 7,4 ratingami a podielom 19,9 %.

Markíza v minulom týždni prekvapivo zaznamenala najväčšie večerné prepadáky. 

Kým v stredu jej film 33 životov stiahla ešte jej niekdajšia vlastná česká komédia, v sobotu prepadla aj mimo ostrej konkurencie s filmom Pod rúškom noci. S oboma filmami sa hýbala len medzi 4 – 4,5 ratingami.

Naďalej zároveň Joj stagnuje sledovanosť seriálu Nový život, ktorý nateraz ponecháva v programe v hlavnom čase o 20:35 aj od marca. Uplynulý týždeň sa v obav oba dni hýbal na úrovni medzi 5 – 5,5 ratingami.

Z pohľadu všetkých programov najviac divákov mali tradične spravodajstvá, týždeň vyhrali nedeľné Noviny Joj s celkovo 672-tisíc divákmi a stali sa tak najsledovanejším programom celého týždňa. V komerčnej cieľovke najvyššie vyskočili už spomínané piatkové spravodajstvá Markízy.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor