Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Exkluzívne

Tajný útok Markízy: Joj chce vyfúknuť Rozborilovu novinku, narýchlo rozbieha podobnú šou!

Na trhu môže dôjsť k ďalšej televíznej vojne medzi komerčnými stanicami, Markíza sa chystá predbehnúť Joj s jej dosiaľ najambicióznejšou televíznou šou.

Iba takto pred týždňom sme vás exkluzívne informovali o plánoch komerčnej televíznej dvojky, ktorá má pripravovať novú prime-time šou s Vilom Rozborilom.

V poradí tretí spoločný formát Rozborila a Joj by mal byť pritom dosiaľ najväčším nielen vo vzájomnej spolupráci ale vôbec na televíznom trhu, keď sa Joj rozhodla pustiť do výpravnej šou, aké sa dosiaľ pre finančnú náročnosť realizovali iba na väčších televíznych trhoch.

Joj totiž dala zelenú formátu v štýle veľkých zahraničných šou, ktoré sú postavené na veľkolepom postavení vysnívaného domu či kompletnej prerábke schrátraných obydlí pre rodiny, ktoré to nemajú v živote jednoduché. V zahraničí tak majú diváci možnosť sledovať obrovské prerábky starých domov alebo postavenie úplne nových domovov pre rodiny, ktoré buď bývajú v zlých podmienkach alebo sa napríklad sťahujú po podnájmoch, prípadne musia zdieľať domácnosť s rodičmi aj v dospelosti.

Nakoľko sú takéto šou mimoriadne náročné, doteraz sa realizácie na Slovensku v pravidelnom formáte nedočkali. Prerábky či vlani dokonca aj postavenie nového domu realizovala Joj v rámci príbehov relácie V siedmom nebi, bývanie rodín s neľahkým osudom zatiaľ v skromnejšej forme prerábala Markíza v šou Šťastný domov.

Joj by tak mala chystať dosiaľ najväčšiu televíznu šou na Slovensku. Z prvej výzvy, ktorú zverejnil moderátor Vilo Rozboril, bude televízia prinášať vlastné bývanie tým, ktorí také šťastie dosiaľ nemajú, v pripravovanej novinke by takto bývanie mala poskytnúť hneď viacerým ľudom a rodinám. Televízia zatiaľ informácie portálu Mediaboom.sk nekomentovala.

Na veľké plány Joj sa však rozhodla zareagovať konkurenčná Markíza.

Televízny líder podľa našich informácií podobne, ako už viackrát v minulosti, reaguje na pripravovaný nový námet Joj spustením realizácie obdobného formátu.

V posledných rokoch napríklad po tom, čo Joj získala práva na emotívny seriál Jenny, začala zháňať obdobný seriálový námet, z čoho nakoniec vznikli úspešnejšie Červené pásky, rovnako po príprave novej hádacej šou S pravdou von Markíza operatívne zareagovala nakrútením na podobnom princípe koncipovanej šou Klamal by som ti?. Ani jednej relácii sa nedarilo.

Takisto po tom, čo Joj získala práva na seriál zo školského prostredia Lice Mother, Markíza zatlačila a získala nakoniec práva na nemeckú sériu Der Lehrer, z ktorej vznikol mimoriadne úspešný seriál Pán profesor. V roku 2010 zas na premiérový ročník Česko Slovensko má talent Markíza s Novou zareagovali okamžitou prípravou vlastnej talentovej šou Talentmánia.

Markíza aktuálne potichu plánuje rovnaký útok na pripravovanú veľkú šou Vila Rozborila.

V období, kedy Joj začala na novej šou pracovať, sa Markíza podľa našich informácií narýchlo pustila do prípravy podobného formátu, ktorý bude zameraný na veľkolepé finančne nákladné prerábky domovov ľudí, ktorí žijú v neľahkých podmienkach, prípadne majú ťažké osudy.

Tvorcovia novej šou mali v týchto dňoch zacať intenzívne hľadať rodiny s neľahkými príbehmi, ktorým by takáto pomoc pomohla. Narozdiel od verejných výziev či kastingov televízia oslovuje priamo rôzne miestne komunity.

Markíza sa tak opäť pri zaostrení potenciálne zaujímavého nového námetu či formátu konkurencie rozhodla inšpirovať a pokúsi sa jej námet vyfúknuť.

V prípade uvedenia vlastnej šou by Markíza mohla mať záujem Joj dobehnúť v príprave svojho formátu a s nasadením ju dokonca aj predbehnúť.

Nestalo by sa tak prvý raz. Posledne televízie súperili so sebou aj s časom pri nasadení emotívnych seriálov Jenny a Červené pásky. Markíze sa podarilo napriek neskoršiemu začatiu príprav Joj v nakrúcaní Červených pások dobehnúť a dokonca ohlásiť ich nasadenie vo vysielaní ešte pred konkurenciou. Joj následne nečakane zasiahla.

Veľké šou zamerané na pomoc ľuďom s bývaním by mohli byť ďalšou atraktívnou novinkou, keď by sa mohli tešiť značnej priazni publika. Naznačili to už viackrát reakcie divákov na podobné príbehy v relácii V siedmom nebi.

Vlani si Joj dokonca už vyskúšala veľkú pomoc s darovaním nového bývania, na čom by mala byť aj postavená celá nová šou Vila Rozborila.

Šlo o príbeh mladej Anety v rámci Siedmeho neba, ktorá sa stala obeťou podvodu stavebnej firmy. Prišla tak nielen o byt, ktorý predala, ale aj o 30-tisíc eur, za ktorý firma mala postaviť montovaný dom na jej pozemku. Kým pôvodne mala relácia pomôcť sprostredkovaním právnej pomoci, nakoniec sponzor rodine na pozemku postavil nový dom. Išlo o najväčší dar v histórii Siedmeho neba, ktorý priniesol aj mimoriadnu divácku odozvu na obrazovkách či sociálnych sieťach.

Na obrazovke dosiahlo vydanie s týmto príbehom rekordných 701-tisíc divákov s približne 30% podielom na trhu, čo reláciu vystrelilo k najsledovanejším programom celého roka. V komerčnej cieľovke vyskočila na rating 11 % s podielom 26,9 %, iba medzitýždenne porástla o približne štyri ratingy.

Odporúčame

Facebook

Nahor