Televízia
TA3 má konkurenciu, nová televízia Z už môže vysielať! Pripomína, že je politicky nezávislá
Nová televízia Z už dostala licenciu na vysielanie. Rada pre vysielanie a retransmisiu jej ju udelila na ostatnom zasadnutí rady 8. apríla. Ide o licenciu na celoplošné digitálne vysielanie. Televízia vo svojich oficiálnych materiáloch hovorí o záujme spustiť svoje vysielanie „začiatkom apríla“, plány jej mierne mohla narušiť samotná Rada, keď sa o udelení licencie malo rozhodovať už 25. marca, no Rada tento bod programu odročila. V pôvodných plánoch chcela televízia vysielanie spustiť do desiatich dní od udelenia licencie. Dnes tvrdí, že je „technicky, organizačne, personálne aj programovo pripravená vstúpiť do vysielania v okamihu, akonáhle budú splnené všetky legislatívne požiadavky.“
Televízia Z je projektom spoločnosti ZOE MEDIA, s.r.o., ktorá kedysi kúpila Západoslovenskú televíziu. Práve Z je jej nástupcom. Vo vysielaní televízie Z bude prevládať spravodajstvo a publicistika, samotná televízia sa však nechce profilovať len ako spravodajská. „Je to úplne nový projekt, založený na poznaní, že na televíznom trhu na Slovensku neexistuje subjekt, ktorý by poskytoval program, v ktorom je tabu akýkoľvek bulvár ako téma, či jej forma spracovania, chceme sa prihovoriť tým divákom, ktorí vzhľadom na zlé vnemové skúsenosti s existujúcou programovou ponukou rezignovali na sledovanie televízie,“ prezentoval televíziu pre portál SatelitnaTV Ivan Brožík zo Zoe Media.
Televízia Z už testuje svoje vysielanie vo viacerých lokálnych multiplexoch (Bratislava, Trnava, Galanta či Nitra). Televízia by chcela svoje vysielanie rozšíriť prostredníctvom siete vysielačov AVIS, ako píše portál SatelitnaTV, šlo by o mestá Banská Bystrica, Levice, Trenčín, Žilina a Zvolen. Televízia sa chce najprv zamerať na regionálne spravodajstvo a postupne sa rozšíriť celoplošne. Z pripomína, že jej spravodajstvo a publicistika budú nezávislé, nakoľko nemá byť previazaná politicky ani finančne so žiadnymi skupinami. „Ide nám o preferovanie hodnotových postojov, myšlienok, činov a udalostí. Nie sme nikomu politicky ani finančne zaviazaní a nikým v tomto smere v našom zámere obmedzovaní,“ povedal Brožík.
Spravodajstvo má tvoriť 27 % vysielania televízie, 9,5 % politická publicistika, 34,5 % ostatná publicistika, 22 % programy dokumentárneho charakteru, 5 % programy náboženské a 2 % hudobné. Práve náboženska téma je pre spoločnosť Zoe Media blízka, chystá spustiť aj náboženskú televíziu Zoe.
Viac zo zasadnutia Rady:
Diváci si sťažujú na množstvo reklamy, Joj aj Markíza dostali pokuty!
Joj bude musieť odvysielať v správach oznam o porušení zákona