Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Svetový prieskum: RTVS na čele dôveryhodnosti médií na Slovensku! Z televízií Markíza posledná

Agentúra Reuters každoročný prieskum médií realizovala v 40 krajinách sveta, po štvrtý raz merala dáta aj na Slovensku.

Najdôveryhodnejším médiom na Slovensku je verejnoprávna RTVS. Vyplýva to zo štúdie Digital News Report, ktorú každý rok realizuje agentúra Reuters. V desiatkach krajín po celom svete mapuje vzťah obyvateľov k miestnym médiám a k médiám všeobecne.

Štúdia pravidelne potvrdzuje, že si najvyššiu dôveryhodnosťou udržuje verejnoprávna televízia a spravodajská TA3.

V prieskume si striedajú prvé dve priečky, tentoraz sa tesne na čelo dostala RTVS, ktorej dôveruje 67 % slovenských respondentov. TA3 nasleduje so ziskom 66 %.

Tretie miesto obsadili Hospodárske noviny, ktorým dôveruje 58 % opýtaných. Obsadili tak prvú priečku medzi spravodajskými denníkmi.

Rovnako 58 % Slovákov dôveruje portálu Aktuality.sk, ktorý tak skončil prvý medzi spravodajskými portálmi. Najdôveryhodnejším rádiom je Expres, ktorý nasledoval so ziskom 56 %.

Medzi televíziami RTVS a TA3 nasledovala komerčná Joj, ktorej dôveruje 56 % Slovákov, posledná medzi veľkými vysielateľmi skončila Markíza, ktorej dôveru vyjadrilo 53 % opýtaných.

Z ďalších denníkov Pravda získala dôveru 53 %, denník Sme 50 % a Denník N 42 %. Bulvárne denníky sa umiestnili na chvoste 15 miestneho rebríčka – Plus jeden deň s dôverou 39 %, Topky 36 % a Nový čas 35 %.

Svetová štúdia taktiež sleduje popularitu médií a intenzitu, akou ich spotrebitelia na Slovensku konzumujú. Tri roky po sebe si medzi tzv. „offline“ médiami (televízie, tlačené médiá, rádiá a pod.) drží stabilné čísla Markíza, ktorú si viac ako trikrát do týždňa zapne 43 % Slovákov. Aspoň raz do týždňa tak spravilo 58 % opýtaných.

Tento rok sa s týmto ziskom umiestnila na čele „offline“ médií, všeobecne top štvorku obsadili všetky celoplošné televízie. Nasledovala Joj, ktorú si viac ako 3-krát do týždňa pozrie 38 % a aspoň raz do týždňa 56 % Slovákov, RTVS s 34 a 50 % a TA3 s 26 a 41 %.

Medzi online médiami sa najvyššie umiestnili Aktuality.sk a Topky, ktoré viackrát do týždňa sleduje štvrtina opýtaných, a raz do týždňa až do 45 % Slovákov. Ďalšie online médiá nasledovali s väčším odstupom, tretie skončilo Sme.sk so 14 resp. 28 %.

Čítať viac...
Nahor