Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Stávka na vlastné seriály sa Joj vypláca, Šťastná rybka letným lídrom! Na vrchol vystrelil futbal

Televízie zažívajú najslabšie leto a mimoriadne nízku sledovanosť v prime-time, z pravidelných programov sa nad letným priemerom spravidla držia len pôvodné seriály Joj. Na vrchol letnej sledovanosti sa usadil futbal.

Komerčná dvojka tento rok prekvapivo ohlásila udržanie časti investícií do večerného programu aj počas mimosezónneho prázdninového obdobia.

Kým spravidla televízie svoje pôvodné seriály a relácie s premiérovými časťami ukončujú v priebehu mája a júna, Joj práve na konci jari nasadila do vysielania rovno dva vlastné premiérové seriály a zároveň udržala vo vysielaní jarnú intenzívnejšie nasadzovanú sériu Hranica.

Práve tento krok sa televízii vyplatil.

Najsilnejšie pravidelné programy

Joj je nateraz vo väčšinu letných večerov lídrom, pričom z pravidelných programov sa v priebehu júla stal najsledovanejším nový rodinný seriál Šťastná rybka.

Od júnového štartu si drží väčšinu divákov, kým s prvou epizódou ešte 14. júna dosiahla Šťastná rybka rating 5,1 % v komerčnej cieľovke, tento týždeň v utorok 26. júna najnovší diel dosiahol rating 4,9 %. Pod ratingovou päťkou sa drží seriál najčastejšie, pričom dosahuje sledovanosť blízku priemerným výkonom Hranice z jari.

V celkovom publiku sa seriál už od druhej časti vo väčšinu vysielania hýbe v okolí 300-tisícovej hranice, s najnovšou časťou ju podliezol. Rekordom je výkon zo štartu, kedy Šťastná rybka prekročila úroveň 350-tisíc divákov.

Práve s pravidelnými ratingami pod hranicou 5 % je Šťastná rybka nateraz najsilnejším pravidelným programom leta.

Väčšina prázdninových programov sa najčastejšie hýbe len okolo 3 %, čo dokonca neraz stačí na večerné víťazstvo. V hlavnej sezóne by program s takouto sledovanosťou skončil ako čistý prepadák.

Nad letným priemerom sa drží aj Hranica, ktorá si však spravidla udržuje ratingy v okolí 4 %.

Tento pondelok tesne túto úroveň podliezla, v podiele na trhu si udržala prázdninový priemerný výkon s takmer 16 %. Babovřesky 2 na Markíze prekročili hranicu 3 % s podielom 13,6 %.

Markízu potiahli filmy

Bližšie k štyrom percentám sa v priebehu leta ešte držia české vydania Utajeného šéfa. Tento utorok si reality šou na Markíze pripísala rating 3,7 %, avšak s podpriemerným podielom 12,9 % v komerčnej cieľovke. Zatiaľ však ide o najsledovanejší večerný program Markízy tohto týždňa.

Tej sa v priebehu tohto leta darí skôr s víkendovými filmami.

Pravidelne jej nad letný priemer vyskakuje jeden z dvojice hlavných filmov vysielaných v sobotu a nedeľu. Nateraz najsledovanejším z celých prázdnin je Smrtiace safari, ktoré ešte v nedeľu 3. júla dosiahlo rating 5,1 % s podielom 18,3 %. Na rating 4 % sa dostal nasledovnú nedeľu film 22 výstrelov.

V druhej polovici júla sa Markíza, naopak, darí v soboty, komédie Dovolenka za trest a Bláznivá dovolenka jej prekročili hranicu 4 % s podielmi okolo 18 %.

Z letného vysielania Markíze ešte najlepšie zabrali prvé časti českého seriálu Špunti na cestě, najvyššie sa dostala pri jeho štarte s ratingom 4,6 %. Minulý týždeň sa jej už seriál prepadol pod hranicu 3 ratingov.

Najsledovanejším letným programom futbal

Z pohľadu celkového rebríčka sledovanosti sa na vrchole usadili vybrané vydania večerných spravodajstiev a futbalové prenosy.

Toto leto sa výkonnosť hlavných správ na Markíze a Joj hýbe v širšom okolí 4 – 5 % v komerčnej cieľovke, najvyššie sa dokázali v júli dostať nad úroveň 6 %.

Zároveň sa však do čela rebríčka prebojoval ostro sledovaný futbal medzi ŠK Slovan Bratislava a Ferencváros Budapešť v predkole Ligy majstrov.

Prvý zápas priniesol najlepší výkon roka pre stanicu Dajto ratingami 2,9 ale najmä 4,9 % s podielmi na trhu 12,7 a 17,9 % v komerčnej cieľovke.

Odvetný duel vysielaný už na RTVS Šport vystrelil ešte vyššie s polčasmi pri ratingoch 5,8 a 6,2 %. Podiely na trhu vyskočili nad 20 a 22 % v komerčnej cieľovke. Celkovo zápas sledovalo po polčasoch takmer 330 a 340-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor