Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Pri tragickej nehode zahynul nový majiteľ Markízy. O stoličku sa pod ním obával aj jej šéf

Zdieľať

Nový týždeň otvorila šokujúca správa.

Vo veku 56 rokov zomrel najbohatší Čech Petr Kellner, ktorý podľa Denníka N, s odvolaním sa na agentúru AP a New York Times, prišiel o život v sobotu pri tragickom páde vrtuľníka.

Kellner bol v osudnom čase na Aljaške, kde sa stal obeťou pádu vrtuľníka spolu s ďalšími štyrmi ľuďmi. K tragédii malo dôjsť na ľadovci, kam mal vrtuľník viesť skupinu lyžiarov.

Petr Kellner bol jednou z najvplyvnejších osôb nielen česko-slovenského biznisu. Iba v októbri minulého roka bol definitívne potvrdený megaobchod, pri ktorom sa do jeho skupiny PPF zaradili najsledovanejšie televízne stanice na Slovensku a v Česku Markíza a Nova.

Práve predaj Markízy spôsobil priamo vo vedení slovenského televízneho lídra napätie.

V čase oficiálneho spečatenia enormného mediálneho obchodu sa v zákulisí hovorilo o neistých stoličkách na najvyšších pozíciách v Markíze.

Ešte vlani v októbri týždenník Plus 7 dní uviedol, že v hre by mal byť aj zlatý padák pre šéfa Markízy Matthiasa Setteleho. Iba krátko pred tým pritom vydal priamo na portáli Televíznych novín šéf Markízy rozhovor, v ktorom vyhlásil, že má záujem na čele televízie naďalej zotrvať a nemá dôvod odchádzať.

Rovnako v podobnom čase televízia rozposlala brožúru postavenú práve na Settelem a jeho 7 rokoch v Markíze, ktorá bola okrem iného prierezom úspechov televízie pod jeho vedením.

Markíza tiež v posledných dvoch rokoch ešte zintenzívnila svoju snahu o dominanciu na trhu, či už programovými rozhodnutiami alebo aktivitami v stále dôležitejšom online. Aj pre túto jar vyrazila od marca do plného útoku napriek tomu, že dopyt po televíznej reklame v dôsledku koronarkízy nie je ani v hlavnej sezóne tak silný, ako bežne.

Kellnerova tragická smrť zasiahne mnohé silné značky vo viacerých krajinách.

Mimoriadne silné je jeho portfólio práve v Česku a na Slovensku, keď vlastní napríklad operátora O2, veľký nákupný portál Mall.sk resp. Mall.cz, porovnávač cien Heureka a ďalšie spoločnosti. Rovnako však má skupina rozšírené aktivity aj v Bulharsku, Slovinsku a Bielorusku, kde CME prevádzkovala ďalšie televízne kanály.

Vybrané spoločnosti skupiny PPF: Operátor O2 Slovensko a O2 Czech Republic, Markíza Group, Nova Group, Mall Group (e-shopy Mall.sk, Mall.cz, internetové televízie Mall.tv), porovnávač cien Heureka, Home Credit, Air Bank, ČD – Telematika, mýtny systém CzechToll, dopravné strojárenstvo Škoda Transportation, najväčšia dátová a komunikačná sieť v Českej republike CETIN, PPF Banka a ďalšie

Televízne stanice, ktoré získala skupina podnikateľa Petra Kellnera: CME v súčasnej dobe prevádzkuje 30 televíznych staníc – v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady a Ring), v Českej republike (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold), v Rumunsku (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International a PRO TV Chisinau), v Slovenskej republike (TV Markíza, Markíza International, Doma a Dajto) a v Slovinsku (POP TV, Kanal A, Brio, Oto a Kino)

Petr Kellner, Trend

Odporúčame

Facebook

Nahor