Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Mediaboom.sk

Aktuality

Markíza definitívne v rukách nového majiteľa: Settele sa nikam nechystá!

Slovenský televízny líder už oficiálne zmenil majiteľa, súčasný riaditeľ Markízy vydal signály, že na svojom mieste chce zotrvať aj naďalej.

Európska komisia schválila predaj televízneho portfólia medzinárodnej spoločne CME do rúk jediného nového akcionára – miliardára a najbohatšieho Čecha Petra Kellnera.

Ten získava kontrolu nad celkovo 30 televíznymi stanicami v piatich krajinách, medzi ktoré patria aj všetky kanály slovenskej Markízy a českej Nova.

Markíza je v rukách nového majiteľa oficiálne od tohto utorka. Už v predchádzajúcich týždňoch sa však okolo tejto témy postupne obnovili debaty, pričom vlastný signál k blížiacej sa definitívnej zmene vlastníka vydal aj riaditeľ Markízy.

Súčasný šéf slovenského lídra, Matthias Settele, už na začiatku októbra vydal na domácej spravodajskej stránke TVnoviny.sk rozhovor, ktorý priamo od titulku naznačuje jeho ambíciu zotrvať vo svojej pozícii aj po zmene majiteľa.

“Mám zmluvu na dobu neurčitú, takže je ostávam na svojom mieste, kým je so mnou spokojný môj nadriadený,” povedal ešte krátko pred potvrdením predaja televízie.

Sám z pozície riaditeľa Markízy odchádzať nebude a chce jej šéfom ostať aj naďalej: “Ja osobne nemám dôvod na odchod. Máme za sebou sedem dobrých rokov a nemám dôvod odchádzať.”

Markíza nateraz ostáva vo vedení s pôvodným tímom. Aký bude ďalší vývoj u televízneho lídra rozhodnú aj ambície samotného Kellnera na jednotlivých televíznych trhoch. 

Kellner a jeho skupina PPF má aktívny biznis vo všetkých krajinách, kde televízie nakupoval. Mimoriadne silné je jeho portfólio práve v Česku a na Slovensku, keď vlastní operátora O2, veľký nákupný portál Mall.sk resp. Mall.cz, porovnávač cien Heureka a ďalšie spoločnosti. Rovnako však má skupina rozšírené aktivity aj v Bulharsku, Slovinsku a Bielorusku, kde CME prevádzkovala ďalšie televízne kanály.

Už skôr sa objavili otázky, či si Kellner bude chcieť vo finále ponechať celé televízne portfólio.

Skupina CME totiž predávala svoj televízny biznis výhrade v celku, aj keď v jednotlivých krajinách bol záujem o kúpu jednotlivých lokálnych televíznych skupín. Spoločný balík však predstavoval extrémnu čiastku, nakoniec transakcia predaja televízneho portfólia CME do rúk českého podnikateľa dosiahla enormnú výšku 2,1 miliardy dolárov.

Na Slovensku mala napríklad významný záujem od CME odkúpiť Markízu finančná skupina Penta. Odmietala však nakúpiť kompletný televízny balík vo všetkých piatich krajinách. Teraz sa Penta bude môcť pokúšať dostať k Markíze priamo cez Kellnera.

Televízne stanice, ktoré získava podnikateľ Petr Kellner
CME v súčasnej dobe prevádzkuje 30 televíznych staníc – v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady a Ring), v Českej republike (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold), v Rumunsku (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International a PRO TV Chisinau), v Slovenskej republike (TV Markíza, Markíza International, Doma a Dajto) a v Slovinsku (POP TV, Kanal A, Brio, Oto a Kino)

Vybrané spoločnosti skupiny PPF
Operátor O2 Slovensko a O2 Czech Republic, Mall Group (e-shopy Mall.sk, Mall.cz, internetové televízie Mall.tv), porovnávač cien Heureka, Home Credit, Air Bank, ČD – Telematika, mýtny systém CzechToll, dopravné strojárenstvo Škoda Transportation, najväčšia dátová a komunikačná sieť v Českej republike CETIN, PPF Banka a ďalšie

Odporúčame

Facebook

Nahor