Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Ruža pre nevestu valcovala u mladých: Markíza ohlásila najúspešnejší projekt v histórii!

V televízii bola dlhé týždne prepadákom, Markíza však mimo pozornosti verejnosti robila nečakanú radosť. S novou 2. sériou vďaka tomu neváhala.

Na televíznej obrazovke priznala sklamanie, na Voyo však získala status najúspešnejšieho programu v histórii.

Markíze nakoniec vyšiel spočiatku aj najslabší jarný televízny program, ktorý sa prvé dva mesiace trápil vo vysielaní s podpriemernými výkonmi sledovanosti iba na podielovej úrovni okolo 15 – 16 % v obchodnej cieľovke. Priemer hlavnej stanice televízneho lídra je okolo 22 %.

Ruža pre nevestu televíznych divákov nenadchla a ako nástupca najsledovanejšej televíznej zoznamky v histórii Nevesta pre milionára dosahovala jedny z najslabších výkonov sledovanosti vo svojom žánre.

Pach neúspechu zo seba zmyla až v poslednom mesiaci vysielania, kedy jej začali pribúdať diváci a poskočili aj jej podiely na trhu nad úroveň 20 %.

Televízia už nerozhoduje

Markíza sa však už nezameriava iba na televízne vysielanie.

Jej majitelia na slovenskom aj českom trhu vytrvalo budujú pevné základy pre streamovaciu platformu Voyo, ktorá bola dlhé roky na okraji záujmu verejnosti. Služba vznikla ešte v roku 2011, kedy slovenský trh nebol na platené online služby pripravený, na čom pohoreli aj viaceré pokusy so zamykaním dovtedy voľne dostupného obsahu.

Svet sa však rýchlo mení a s ním aj spôsoby, akým diváci sledujú televízny obsah a za čo sú ochotní platiť.

Markíza zmodernizovala platformu Voyo v roku 2020 a posledné roky do nej spoločne s Novou investuje milióny eur.

Kým kedysi boli dominantou predpremiéry televíznych relácií a seriálov, postupom rokov sa začali presadzovať vlastné Voyo produkcie exkluzívne uvádzané na platforme.

Dnes obe televízie spoločne pre on demand platformu vyvíjajú, nakrúcajú či chystajú na uvedenie desiatky minisérií. Púšťajú sa popritom aj do odvážnych námetov ako prvého fantasy seriálu na trhu Vedma, ale tiež dokumentov ako Do neba a do pekla: Spartak Trnava alebo jednorazových stand up večerov. Veľký úspech jej priniesol program Simony Salátovej, po ktorom nakrúti špeciály so Samom Trnkom a s  Jakubom „Zitronom“ Ťapákom.

Naplno investujú aj do nákladných reality šou, pričom na jeseň uvedú rekordne až tri – Love Island 3 a Big Brother, ktoré vznikajú primárne pre Voyo, a 15. sériu slovenskej Farmy.

„Výhodou je, že na Voyo môžeme riskovať trochu viac ako v normálnej televízii. Televízia je mainstream, musíme zaujať čo najviac divákov, čo nie je úplne jednoduché. Na Voyo môžeme mať fantasy, krimi, môžeme mať seriál ako Sex O’Clock. Môžeme testovať rôzne žánre, ktoré by v televízii asi nedostali šancu,“ povedal v rozhovore pre Denník E generálny riaditeľ Markízy Matthias Settele.

Vytrvalosť v nasadzovaní Voyo originálov a exkluzívnych programov priniesla televíziám ovocie.

Voyo dnes nie je odkázané iba na úspešnosť klasických televíznych programov v lineárnej televízii, keď stále väčšia časť predplatiteľov prichádza na platformu pre jej exkluzívny obsah.

Ako si Ruža zaistila pokračovanie

Výsledkom je radikálny obrat v úspešnosti primárne televíznej reality šou Ruža pre nevestu.

Kým na televíznej obrazovke Ruža pre nevestu zažívala podpriemerné výkony sledovanosti, na Voyo sa zoznamovacia šou stala suverénne najúspešnejším programom v 12-ročnej histórii platformy Voyo.

Samotná Markíza priznala, že sledovanosť reality šou v televízii neohúrila. Na internete to však bolo naopak.

„Jarná Ruža pre nevestu bola s náskokom najúspešnejším formátom na Voyo, hoci v lineárnej televízii to až tak nebolo. Vidíme teda, že veci sa menia aj na trhu televízií a streamingu,“ uviedol Settele.

Televízia potvrdila, že jej zoznamka zároveň priniesla značný nárast predplatiteľov.

Markíza a Nova oficiálne na Voyo priznávajú 550-tisíc predplatiteľov spoločne pre Slovensko a Česko, samostatné slovenské dáta odmietajú zverejniť.

Súčasne naďalej potvrdzujú snahu do roku 2025 takmer zdvojnásobiť počet aktívnych predplatných a pokoriť hranicu 1 milióna platiacich užívateľov. Plány však ani na milióne nekončia.

„Naši akcionári majú ešte vyššie ambície a potenciál vidia ešte ďalej. Uvidíme, kam sa dostaneme,“ prezradil pre Denník E Settele.

Ruža pre nevestu si tak ďalšiu budúcnosť zaistila na internete.

Reality zoznamka dokázala zacieliť na tých divákov, ktorí už nesiahajú po klasickej televízii, zároveň však vytvorila produkt, na ktorý sa okamžite chytili médiá a Ruža pre nevestu na celé mesiace obsadila internetové a bulvárne titulky. Aj to nakoniec pomohlo k nárastu divákov tiež pred obrazovkou, čo zachraňovalo Markíze zisky z televíznej reklamy.

 

Čítať viac...
Nahor