Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: sociálne siete Markíza, RTVS

Sledovanosť

Prevalcovali obrazovky: Farma 14 skončila rekordná, futbalové finále medzi programami roka!

Záver predvianočného týždňa ovládli finálové prenosy najdlhšie vysielanej reality šou a Majstrovstiev sveta vo futbale.

Posledný víkend pre Vianocami priniesol najsledovanejšie programy uplynulých týždňov.

V sobotu do finále už 14. série došla reality šou Farma, ktorý opäť v priamom prenose spoznala svojho ďalšieho víťaza.

Ani tento rok sa živé vysielanie nevyhlo kontroverzii, keď časť divákov upodozrieva televíziu z pomáhania jednej z finalistiek – Martine Korkobcovej. Vlnu emócií vyvolala už prvá disciplína, pri ktorej mala získať bez vlastného pričinenia výhodu.

Najväčšia kontroverzia sa však doteraz spája s poslednou hrou v podobe vedomostného kvízu, do ktorej vstúpila s obrovskou stratou na lídra Filipa Jánoša. Na konte mala len dva body, kým Filip už 11, na výhru bolo potrebných 14 bodov. V upravenom kvíze získavali hráči bod za každú správnu odpoveď, pričom odpovedal vždy ten, kto sa prihlásil ako prvý. Podľa časti divákov sa Martina dostávala k odpovedi ako prvá napriek tomu, že skôr prihlasovacie zariadenie stlačili jej súperi.

Finále Farmy s rekordom od roku 2016

Finále Farmy 14 sa stalo najsledovanejšou epizódou tohtoročnej série.

Markíza prenos naťahovala až blízko k polnoci, divákov však neodradila, keď si počkali na víťaza až do samotného konca. Vďaka tomu reality šou trhla nielen najvyššiu sledovanosť, ale aj rekordný podiel na trhu tohto ročníka.

Sobotný priamy prenos finále 14. série Farmy dosiahol rating 9,1 % s podielom na trhu 31,3 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ho pozrelo priemerne 489-tisíc divákov.

Farma týmto výkonom udržala sledovanosť finálových prenosov uplynulých rokov.

Potvrdila zároveň jesenný úbytok divákov od obrazoviek, keď v podiele na trhu dosiahla s finále najlepší výkon od roku 2016, aj keď ratingovo medziročne o málo klesla.

Sledovanosť finálových epizód Farmy (rating / share 12 – 54)*:
Farma 14
(5. september 2022 – 17. december 2022, finále v sobotu): 9,1 % / 31,3 %
Farma 13 
(30. august 2021 – 11. december 2021, finále v sobotu): 9,6 % / 26,2 %
Farma 12 
(31. august 2020 – 11. december 2020, finále v piatok): 9,2 % / 26,2 %
Farma 11
 (2. september 2019 – 13. december 2019, finále v piatok): 9,4 % / 30,9 %
Farma 10 
(30. august 2018 – 7. december 2018, finále v piatok): 9,3 % / 28,1 %
Farma 9 
(7. september 2017 – 15. december 2017, finále v piatok): 7,7 % / 22,4 %
Farma 8 
(9. marec 2017 – 18. jún 2017, finále v nedeľu): 9,8 % / 27,9 %
Farma 7
 (26. február 2016 – 13. máj 2016, finále v piatok): 10,5 % / 31,8 %
Farma 6 (27. august 2015 – 18. december 2015, finále v piatok): 10,7 % / 32,8 %
Farma 5 (28. august 2014 – 18. december 2014, finále vo štvrtok): 12,9 % / 35,4 %
Farma 4 (25. august 2013 – 15. december 2013, finále v nedeľu): 14,4 % / 35,4 %
Farma 3 (7. september 2012 – 16. december 2012, finále v nedeľu): 16,3 % / 39,1 %
Farma 2 (4. marec 2012 – 16. jún 2012, finále v sobotu): 13,4 % / 44,3 %
Farma 1 (24. júl 2011 – 11. september 2011, finále v nedeľu): 16,3 % / 42,5 %

Futbal vystrelil medzi top programy roka

Ešte sledovanejšie finále však prišlo na rad v nedeľu podvečer.

Na športovej verejnoprávnej stanici :Šport prebehlo jedno z najlepších finále na Majstrovstvách sveta vo futbale v histórii, v ktorom sa proti sebe postavili Argentína a Francúzsko.

Futbalová dráma plná zvratov a emócií vyvrcholila až penaltovým rozstrelom a priemerne si ju pozrelo 659-tisíc divákov pri trhovom podiele 33,3 % v univerzálnej skupine 12+. V komerčnej cieľovke 12-54 dosiahol celý prenos priemerný trhový podiel až 36,4 %.

Zápas sa najmä vo svojej druhej polovici stal jedným z najsledovanejších programov celého roka.

V komerčnej cieľovke rozhodujúca časť zápasu – od druhého polčasu, cez predĺženie a pokutové kopy, až po odovzdanie trofeje pre víťaznú Argentínu dosiahla rating 13,1 %, pričom absolútne najsledovanejšie penalty vrcholili na ratingu až okolo 16 %.

V celkovom publiku zápas v tomto najsledovanejšom okamihu dotiahol dokonca až 900-tisícovú hranicu v počte divákov.

Pečenie sa rozlúčilo ako líder

Z ďalších víkendových programov najväčšiu pozornosť opäť pútala nedeľná šou Pečie celé Slovensko.

Po vyhlásení víťaza 2. série aj tento rok nasledovalo ešte špeciálne vianočné vydanie, v ktorom sa s pekárskymi výzvami popasovali známe osobnosti.

Vianočný špeciál Pečie celé Slovensko tento rok dosiahol rating 6,7 % s podielom 19,9 % v komerčnej cieľovke, celkovo ho sledovalo 426-tisíc divákov.

Minulý rok sa vianočné celebritné vydanie tešilo z vyššej sledovanosti, keď celkovo atakovalo pol milióna divákov a v komerčnej cieľovke prekročilo hranicu 7 ratingov.

Pečie celé Slovensko už spoznalo svoj osud pre ďalšie obdobie.

 


Viete prví: Rozhodnuté o osude Pečie celé Slovensko! Vráti sa budúci rok na obrazovky?Čítajte →

Ako sme informovali, vedenie televízie zvažovalo pre nedostatok financií prestávku pekárskej šou pre budúci rok, aby mohlo dať priestor novej historickej pôvodnej sérii Niekde v Európe.

RTVS však, podľa všetkého, po rekordnej sledovanosti finále 2. série aj reakciám divákov svoj postoj prehodnotila. Viac v tomto článku.

Po páde vlády v nedeľu lákala divákov diskusná relácia O 5 minút 12, ktorú celkovo sledovalo 409-tisíc divákov pri podiele 29,3 % v univerzálnej skupine 12+. Na spravodajskom okruhu :24 sledovalo reláciu ďalších 90-tisíc divákov.

Na telo, ktoré už malo mať pred sviatkami prestávku, zaraďovala Markíza do vysielania mimoriadne po páde vlády zmenou programu. Stalo sa najsledovanejšou diskusiou nedele s celkovo 451-tisíc divákmi.

V piatok poslednú klasickú epizódu pred sviatkami odpremiérovalo Milujem Slovensko, celkovo ho sledovalo 306-tisíc divákov. V sobotu Záhady tela proti finále Farmy sledovalo 319-tisíc divákov, talkshow Neskoro večer následne 273-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor