Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Aktuality

Ďalšie programové fiasko: Premiéra Ostrihoňovej na obraze RTVS skončila prepadákom!

Verejnoprávna televízia sa rozhodla diskusiu, ktorú vystavala na pôdoryse malej Dvojky, presunúť s novou tvárou na hlavnú Jednotku, skončila na polovičných číslach stanice.

Koncom januára prebehla médiami veľká správa o odchode Veroniky Cifrovej Ostrihoňovej zo spravodajstva Markízy a jej prestupe do verejnoprávnej RTVS. Bývalá redaktorka Televíznych novín si to namierila tam, odkiaľ húfne odišli viacerí jej kolegovia i priatelia po vzbure redaktorov na jar roku 2018.

RTVS na prestupe Ostrihoňovej na jej obrazovky vystavala silné mediálne PR, ktoré malo upriamiť pozornosť na jej nové miesto.

Telerozhlas zlákal niekdajšiu redaktorku Markízy do panelovej diskusnej relácie Silná zostava, ktorá si prešla turbulentným obdobím.

RTVS totiž vlani ukončila spoluprácu s dlhoročnou moderátorkou Silnej zostavy a následne reláciu už ani nevrátila na obrazovky. Ohlásila jej rekonštrukciu aj hľadanie novej tváre, viac na konci článku.

Riešením sa stalo získanie Veroniky Ostrihoňovej spoločne so stand-up komičkou Simonou Salátovou ako stáleho hosťa diskusného panelu. RTVS sa so silnými menami rozhodla, že diskusiu roky vysielanú na Dvojke automaticky presunie na hlavnú stanicu a zaradila ju na štvrtky po relácii Zlaté časy na Jednotke.

Napriek silnému promu aj výstupom v médiách však relácia silný výkon nepodala.

Po prvýkrát vo vysielaní Jednotky sledovalo Silnú zostavu 109-tisíc divákov, podiel na trhu sa v univerzálnej cieľovke dostal len na 5,8 %.

Diskusia tak dosiahla iba polovičný výkon priemerných celodenných podielov Jednotky, v rámci výkonnosti prime-time sa dostala takmer iba na tretinu priemerných výkonov. Tie navyšujú aj hlavné spravodajstva. Relácia však mala slušný nábeh, Zlaté časy sledovalo 326-tisíc divákov s podielom 14,1 % a dosiahla tak na prime-time priemer Jednotky.

Diváci Jednotky tak už v úvode vynovenej Silnej zostavy naznačili, že relácia nemusela prejsť dostatočným prerodom z malej diskusie na úroveň veľkej stanice, zároveň sa nemusela dočkať ani vhodného nasadenia.

Okrem toho, že vo všeobecnosti je podobný typ debát určený z dôvodu ich užšieho publika skôr pre menšie stanice, RTVS navyše reláciu nasadila priamo proti zabehnutej politickej diskusii na Joj Na hrane, ktorá v tomto čase beží už niekoľko sezón od jesene 2019. Práve k nej mala prejsť aj časť divákov Zlatých časov.

Tento štvrtok bolo Na hrane oproti Silnej zostave aj značne sledovanejšie pri takmer trojnásobnom výkone s 309-tisíc divákmi a podielom 17,8 %. V komerčnej cieľovke bola relácia na podielovej úrovni okolo 14 %.

RTVS tak v ostatnom čase zväčšuje okruh programov nasadzovaných na Jednotku, ktoré jej výtlak nedosahujú. Posledne sa takýmto najvýraznejším aj najdrahším projektom stal Slovenský panteón.

Diskusia Silná zostava štartovala vo vysielaní RTVS v máji 2017. Rozšírila portfólio malých diskusných formátov na verejnoprávnej Dvojke. Pôvodne sa vysielala v pondelok po 22. hodine.

Pôvodnou moderátorkou Silnej zostavy bola Oľga Baková, ktorá sa dostala do sporu s vedením RTVS. V marci 2018 dostala po rokoch výpoveď v rozhlase, následne pokračovala externe v moderovaní televíznej diskusie. Tú však RTVS po prepuknutí koronakrízy v marci 2020, podobne, ako iné programy, stopla, no narozdiel od ostatných ju už neskôr nevrátila.

“Silná zostava sa na obrazovky Dvojky vráti na budúci rok po tom ako prejde dramaturgickou úpravou, keďže sa vysielala štyri televízne sezóny a pre oslovenie väčšej skupiny divákov je prirodzené, že potrebuje isté zmeny,” uviedla v máji 2020 pre portál Omediach.com hovorkyňa RTVS, Erika Rusnáková. RTVS náhradu za Bakovú nemala a reláciu už vlani na obrazovky nevrátila.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor