Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Prekvapenia Veľkej noci: Pečenie na RTVS vybuchlo, novú Evitovku predbehla reprízová komédia!

Najsledovanejšiu ponuku počas Veľkej noci priniesla Joj, najsledovanejšími programami sa stali Let´s Dance a Veľkonočné Inkognito.

Tohtoročné veľkonočné sviatky ovládla vo väčšine dní so sviatočným programom Jojka.

Denný program pre Joj

Jej denná filmová ponuka bola pravidelne najsledovanejšia od Veľkého piatku do Veľkonočnej nedele, kedy bola v čele s väčšinou filmových titulov. Markíza dorovnala či predbehla Jojku až na Veľkonočný pondelok.

Joj sa celé sviatky s veľkonočným programom od 10:00 do 19:00 spravidla hýbala na podieloch na trhu okolo 16 – 19 %. Najsledovanejšími boli dva diely Múmie, ktoré v piatok a sobotu popoludní dosiahli ratingy okolo 4,5 % a podiely na trhu okolo 21 a 24 % v obchodnej cieľovej skupine.

Markíza s filmami aj prepadla na podieloch okolo 11 %, do nedele sa hýbala na úrovni 13 – 19 %.

Jej najsledovanejšie denné programy prišli v pondelok, vôbec najvyššie mimo prime-time cez Veľkú noc malo v pondelok doobeda vyskočiť Zakliate pierko s ratingom cez 5 % a podielom okolo 25 %, druhým najsledovanejším filmom z dennej ponuky bola poobedná repríza V lete ti poviem ako sa mám pri ratingu pod 5 % a podiele 18 %.

Najslabšia Evitovka

V poradí tretia Evitovka zažila pritom vôbec najslabšiu premiéru v televíznom vysielaní.

Markíza romantickú komédiu V lete ti poviem ako sa mám odpremiérovala v sobotnom prime-time, kedy mala dosiahnuť vlažný rating 6,5 % s podielom na trhu 22,1 % v obchodnej cieľovej skupine. Celkovo si ju pozrelo priemerne 297-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine.

Predošlé dva kinofilmy od Evity Twardzik Urbaníkovej zažili na televíznej obrazovke výrazne väčší úspech.

Prvý film Všetko alebo nič trhol pri televíznej premiére na Markíze v novembri 2017 rating 13,4 % s podielom 33,5 % v obchodnej cieľovke, druhá Evitovka Príliš osobná známosť vysielaná už na Jojke dosiahla v novembri 2020 pri televíznej premiére rating 9,8 % s podielom 26,2 %.

Výrazne úspešnejšie boli prvé dve Evitovky aj v celkovom publiku, Všetko alebo nič videlo pri premiére v televízii priemerne 555-tisíc divákov, Príliš osobnú známosť si našlo v priemere 441-tisíc divákov.

Markíze tak túto jar nevyšli podľa predstáv dve najsilnejšie česko-slovenské premiéry. Viac v tomto článku.

Sledovanejšia multireprízová komédia

Viac divákov, ako premiéra V lete ti poviem ako sa mám, dosiahla multireprízová komédia Návrh.

Jojka ju zaradila ako hlavný program na Veľký piatok, kedy ju priemerne sledovalo celkovo 311-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Podobnú sledovanosť navyše dosiahol Návrh v obchodnej cieľovke, kde mal ísť na rating 6,3 % s podielom 21,1 %.

Markíza v piatok ponúkla svoj najslabší večerný program.

Nevyšla jej animovaná premiéra Pripojení: Rodina na baterky, ktorá mala prekročiť len 4 ratingy s podielom 14 % v obchodnej cieľovke.

Jojka bola len priemerná so svojou hlavnou filmovou premiérou sviatkov Dolittle, ktorá v sobotu večer dosiahla rating 5,5 % s podielom 18 %.

Neúspešný návrat Pečie celé Slovensko

Highlightom týchto sviatkov na RTVS sa mal stať nečakane zaradený špeciál populárnej pekárskej šou Pečie celé Slovensko. Verejnoprávna televízia ho nakrútila ešte vlani po príprave 2. série šou a potichu si ho odložila na túto jar.

Šlo o vôbec prvý veľkonočný špeciál tejto relácie, ktorý mohol byť aj posledný.

Veľkonočné Pečie celé Slovensko totižto zďaleka nedosiahlo na úspech, aký dosahuje na jeseň pri tradičnom vysielaní. Nedeľný špeciál dosiahol rating iba 4,1 % s podielom 10,7 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si veľkonočný diel pozrelo 276-tisíc divákov, čo bol výkon na úrovni Einsteina.

V 2. sérii sa priemerná sledovanosť Pečie celé Slovensko hýbala v okolí 7 ratingov a celkovo okolo alebo pod pol miliónom divákov. Vo finále vystrelila na absolútny rekord.

RTVS tento mesiac začína s nakrúcaním novej 3. série, ktorú chce odvysielať tento rok na jeseň. Pri jej príprave ráta s nakrútením už iba jediného špeciálneho vydania, ktoré podľa očakávaní bude chcieť nasadiť na Vianoce.

Na vrchole Let´s Dance a Inkognito

Pečie celé Slovensko sa v nedeľu nepresadilo proti rozbehnutej tanečnej šou na Markíze.

Tá po marcovej pravidelnej strate divákov, ktorá ju priviedla až na historické dno, naštartovala nový mesiac výstrelom sledovanosti, ktorý potvrdila aj počas Veľkej noci.

Let´s Dance si v šiestom kole pripísalo rating 8,5 % s podielom 26 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si celebritnú šou pozrelo 537-tisíc divákov a v oboch hlavných cieľovkách si tak medzitýždenne počtom divákov polepšila.

Druhým najsledovanejším programom sviatkov mimo spravodajstiev sa stalo Veľkonočné Inkognito.

Jojka ho zaradila na Veľkonočný pondelok rovno na 20:35, kedy už v prípade Inkognita zvykne vysielať iba špeciálne sviatočné či koncoročné epizódy.

Veľkonočné Inkognito uspelo pri ratingu 7,1 % s podielom na trhu 20,6 % v obchodnej cieľovke. Ide o jedno z najúspešnejších vydaní relácie posledných dvoch rokov. Celkovo reláciu sledovalo 496-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Markíza v pondelok vynechala dramatický seriál Klamstvo, ktoré nahradila reprízovou akčnou komédiou Jumanji 2: Ďalší level. So svojím rozhodnutím mohla byť nadmieru spokojná, keď sa jej darilo ratingom 6 % a podielom 20 %, pričom si pošetrila jeden diel Klamstva do májového vysielania.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor