Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko sa nečakane utrhlo: Zažilo jeden z najlepších víkendov v histórii!

Pekárska šou podobným spôsobom uprostred rozbehnutej série vystrelila po prvýkrát od začiatku vysielania. 

Pečie celé Slovensko si v priebehu uplynulého víkendu pripísalo nevídaný úspech.

V prvý novembrový víkend sa najsledovanejšia jesenná šou na trhu dostala do polovice vysielania 3. série – ponúkla šieste kolo spomedzi celkovo jedenástich súťažných večerov, ku ktorým pribudne ešte jeden vianočný špeciál týždeň pred Štedrým dňom.

Pečeniu na RTVS v uplynulých týždňoch rástla sledovanosť oproti rozbehu tretieho ročníka na začiatku októbra.

Šou už bola sledovanejšia v medziročnom porovnaní a najmä v obchodnej cieľovke sa približovala skôr úrovni sledovanosti úspešnejšej prvej série.

Doteraz vyskakovalo vo finále

Pečie celé Slovensko bolo s klasickými súťažnými kolami doposiaľ charakteristické pravidelnými výkonmi okolo 6 – 8 ratingov v obchodnej cieľovke. Celkovou sledovanosťou sa pohybovalo v širokom okolí polmiliónovej hranice.

Jediný raz, kedy šou výrazne oproti bežným výkonom vystrelila, boli doteraz samotné finálové kolá.

V prvej sérii šou takto vystrelila po prvý raz nad 9 ratingov v obchodnej cieľovke, pričom celkovo atakovala až 600-tisícovú hranicu.

V druhej sérii, ktorá priemerne zaostala za pilotným ročníkom, prekvapivo vo finále trhla ešte vyšší rekord nad hranicou 10 ratingov v obchodnej cieľovke, pričom celkovo historicky pokorila úroveň 600-tisíc divákov.

Pribudlo mu 100-tisíc divákov

Pečie celé Slovensko premiérovo zažilo raketový nárast uprostred vysielania.

Aktuálne prebiehajúcu 3. sériu ešte štartovalo najhorším výkonom v celej histórii v rámci vysielania klasických častí – uviedlo ju ratingom 6 % a podielom na trhu 19,6 % v obchodnej cieľovke. V univerzálnej skupine šou prvý raz so súťažnými vydaniami podliezlo štyristotisícovú hranicu, celkovo nástup tretieho ročníka videlo priemerne 380-tisíc divákov.

Následne však úspešnosť televízneho pečenia rástla a poskočila opäť medzi ratingových 7 – 8 % v obchodnej cieľovke. Celkovo sa pohybovala okolo 450 až 480-tisíc divákov.

Uplynulý týždeň sa však nedeľná šou nečakane utrhla.

Pečie celé Slovensko v 6. kole tretej série, v ktorom súťaž opustil najmladší súťažiaci Adam Baláž, rekordne narástlo, keď dosiahlo rating až 9,1 % s podielom na trhu 26 % v obchodnej cieľovke.

Celkovo si najnovšie vydanie pozrelo priemerne 548-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Len medzitýždenne si pečenie polepšilo o viac ako jeden a pol ratingu u mladších divákov a prakticky rovných 100-tisíc divákov v univerzálnom publiku.

Pekárska šou takto dorovnala ratingové maximum 1. série a len po tretíkrát v histórii pokorila hranicu 9 ratingov v obchodnej skupine. Navyše v nej zaznamenala jeden z najvyšších podielov na trhu – doterajší rekord trhla v závere minuloročnej série.

Po prvý raz v tomto ročníku zároveň oslovila vyše pol miliónové publikum.

Nemá konkurenciu

Pečie celé Slovensko takto ešte utvrdilo pozíciu najsledovanejšej šou sezóny.

Konkurenčná šou Jojky Česko Slovensko má talent obhájila výkony z posledných týždňov, pričom zažíva jednu z najslabšie sledovaných sérií. V obchodnej cieľovke podliezla hranicu 6 ratingov s podielom pod 18 %, celkovo atakovala úroveň 350-tisíc divákov.

Ešte slabšie na tom bola nedeľná Farma s Duelom, ktorá zažila ďalší z najhorších večerov pri ratingu pod 4,5 % s podielom iba cez 15 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju malo pozrieť 265-tisíc divákov v obchodnej cieľovke.

Pečie celé Slovensko tak Česko Slovensko má talent v priamom súboji predbehlo rozdielom 200-tisíc divákov a Farmu až vyše 280-tisíc divákov.

Z celého víkendu aj týždňa sledovanosť pečenia na RTVS doťahovalo iba nedeľné O 5 minút 12, ktoré na Jednotke a spravodajskej :24 sledovalo spolu takmer 530-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Na telo zaostalo viac ako stotisícovým rozdielom s vyše 400-tisíc divákmi.

Sledovanosť 1. série

Pečie celé Slovensko sa najúspešnejšou šou sezóny stalo aj na jeseň 2021.

V 1. sérii sa s výnimkou jedinej epizódy držalo nad ratingovou úrovňou 7 % v obchodnej skupine, pričom viackrát doťahovalo či preskočilo hranicu 8 %.

V celkovom publiku šou pravidelne sledovalo vyše pol milióna divákov.

Vôbec najvyššie v 1. sérii vystrelilo finále, ktoré dosiahlo rating až 9,1 % s podielom na trhu 22 % (CS 12-54). V celkovom počte divákov si vyvrcholenie prvého ročníka nenechalo ujsť priemerne 598-tisíc divákov pri podiele na trhu 24,9 % (CS 12+).

Pečie celé Slovensko sa v 1. sérii stalo suverénne najsledovanejším šou programom jesene 2021, výnimkou boli iba prenosy očkovacej lotérie. Bezpečne predbehlo aj sledovanosť zavedených talentových programov Superstar a Česko Slovensko má talent.

Sledovanosť 2. série

Na jeseň 2022 pekárska šou pozíciu najsledovanejšieho šou programu sezóny potvrdila.

Väčšinu programov na trhu však v tom čase poznačil úbytok divákov od obrazoviek, ktorý minulú jeseň zaznamenali všetky televízie a aj najsledovanejšie relácie či seriály.

V prvej polovici minulej sezóny Pečie celé Slovensko viackrát v obchodnej cieľovke podliezlo hranicu 7 ratingov, najslabší výkon uhralo v 2. kole, kedy kleslo na rating 6,4 % pri priemerne 442-tisíc divákoch v celkovom publiku.

Sledovanosť sa však postupne dvíhala, šou sa následne ratingovo usadila nad 7 % a doťahovala opäť aj 8% hranicu v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku bola šou tentoraz pravidelnejšie pod polmiliónovou hranicou, viackrát sa ale okolo nej hýbala či ju preskočila.

Šou opäť najvyššie vystrelila v samotnom závere, kde zlomila rovno všetky rekordy od začiatku vysielania.

Finále 2. série Pečie celé Slovensko prevalcovalo nedeľný večer rekordným ratingom 10,2 % a podielom 27,2 % v obchodnej cieľovke a tiež historicky najvyššou celkovou sledovanosťou s priemerne 613-tisíc divákmi a podielom na trhu 28 % v univerzálnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor