Televízia
Pečie celé Slovensko s novým rekordnom jesene! Nedeľné šou majú nečakaného premožiteľa
Všetky tri veľké nedeľné šou programy oproti minulému týždňu v sledovanosti porástli, na čelo nedeľného dňa však nedosiahli.
Poslednýkrát sa uplynulú nedeľu v spoločný večer proti sebe postavili všetky tri veľké sezónne šou RTVS, Joj a Markízy.
Tohtoročná jeseň priniesla unikátnu, no divácky nepopulárnu situáciu, keď sa ťažiskové programy televízií stretli v rovnakom vysielacom dni aj čase a divákov si tak museli v nedeľný večer podeliť.
V priebehu novembra sa divácka dilema postupne stane minulosťou.
Pečie celé Slovensko s novým rekordom jesene
Ako jediná v nedeľnom prime-time čoskoro ostane verejnoprávna šou Pečie celé Slovensko.
Tá od októbrového štartu druhej série prebrala vedenie v najsledovanejší večer týždňa, pričom líderské postavenie udržuje aj naďalej.
Úspech potvrdila aj tentokrát, keď Pečie celé Slovensko vylepšilo najlepší výkon sezóny v komerčnej cieľovke s ratingom 7,5 % a podielom na trhu 21,3 %. Ratingovo aj podielovo ide nateraz o maximá 2. série.
Medzitýždenne si polepšila o viac ako pol ratingového bodu, pričom len druhýkrát v sezóne prekročilo 7-percentnú ratingovú hranicu.
V celkovom počte divákov Pečie celé Slovensko dosiahlo druhý najlepší výkon sezóny s priemerne 493-tisíc divákmi.
Talent čaká posledný kasting
Medzitýždenne posilnila sledovanosť taktiež talentová šou Jojky.
Česko Slovensko má talent si oproti predchádzajúcej nedeli polepšilo o pol ratingového bodu na nadpriemerný sezónny výkon s ratingom 7,2 % a podielom na trhu 22,9 % v komerčnej cieľovke.
V celkovom publiku šou sledovalo priemerne 383-tisíc divákov.
Talent pritom čaká už len posledné vysielanie počas nedeľného večera.
Česko Slovensko má talent túto nedeľu odvysiela svoju poslednú kastingovú časť 10. série, pričom nasledovať budú dva priame prenosy semifinále a veľkého finále, ktoré zmenia vysielací deň.
Ako sme už ako prví informovali, Jojka sa na vysielaní živého semifinále a finále dohodla s Primou na sobotné večery, počas ktorých mali šou vysielať na jeseň obe televízie. Joj však na začiatku sezóny urobila po odvysielaní úvodného supervíkendu náhlu zmenu a Talent nakoniec usadila v nedele.
Priamy prenos semifinále 10. série Česko Slovensko má talent prebehne v sobotu 19. novembra a následne živé finále v sobotu 26. novembra.
Tvoja tvár sa vo finále priblížila priemeru
Ešte pred Talentom v nedeľný večer ukončila svoje pôsobenie ťažisková šou Markízy.
Tá pre tohtoročnú jeseň pripravila v poradí už 7. sériu šou Tvoja tvár znie povedome, ktorá však televízii priniesla tvrdé prebudenie do reality. Od začiatku série dosahovala len polovičné výkony oproti predchádzajúcemu šiestemu ročníku, ktorý minulý rok na jar vystrelil na rekordy ostatných rokov.
Sledovanosti celého ročníka sa venujeme v samostatnom článku.
Tvoja tvár tento rok prepísala všetky svoje minimá – od najslabšieho štartu po sériu najhorších výkonov od začiatku vysielania. Kým väčšinu vysielania sa hýbala na priemernom ratingu okolo 5 %, zlom v už tak slabej siedmej sérii nastal od ôsmeho kola, kedy šou zažila prvý veľký prepadák. V nasledujúcom semifinále sa prepadla ešte viac ratingom len 3,7 % s podielom 13 % v komerčnej cieľovke.
Črtajúcu sa katastrofu sa Markíze podarilo odvrátiť v záverečnom finálovom kole.
Finále 7. série Tvoja tvár znie povedome po poklesoch porástlo na rating 4,7 % a podielom 17,9 % v komerčnej cieľovke.
Oproti semifinále tak porástlo o jeden ratingový bod, nedokázalo už však zvrátiť suverénne najhorší výkon finálového večera v histórii šou. Oproti iným rokom sa sledovanosť finále prepadla rapídne aj o polovicu. Viac v tomto článku.
Nedeľné šou predbieha Nové bývanie
Zaujímavosťou je, že už druhú nedeľu po sebe veľké nedeľné šou neboli na samotnom čele sledovanosti dňa.
Spomedzi všetkých nespravodajských programov nedele je sledovanejšie Nové bývanie, ktoré sa tentokrát dostalo na rating 8 % s vysoko nadpriemerným podielom na trhu 28,8 % v komerčnej cieľovke.
Nové bývanie je po rokoch silné aj v celkovom publiku, kde ho najnovšie sledovalo 468-tisíc divákov.
Z ďalších programov dňa už boli úspešnejšie len Televízne noviny Markízy, v ktoré v komerčnej cieľovke uhrali rating 8,2 %. V celkovom publiku sa na čelo dostali Noviny TV JOJ, ktoré si pozrelo priemerne celkovo 518-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“