Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko 3 odštartovalo najslabším výkonom! Farma s nedeľným prepadákom

Česko Slovensko má talent sa od októbra opäť stretlo v konkurencii pečenia na RTVS, po vzore minulého roka obstáli proti sebe oba programy. Markíza si zas v nedeľný večer pripomína vlaňajšie neúspechy.

Nedeľa opäť patrí hlavným šou sezóny.

Vlani na jeseň televízie po prvý raz do najsledovanejšieho nedeľného prime-time obsadili všetky tri ťažiskové formáty Česko Slovensko má talent, Pečie celé Slovensko a Tvoja tvár znie povedome.

Kým Markíza pre tento rok zmenila žáner a v nedele historicky prvý raz usadila duely dlhoročnej reality šou Farma, Jojka a RTVS si vzájomnú konkurenciu veľkých šou zopakovali.

Slabšie ako vlani

Pečie celé Slovensko do súboja vstúpilo už tradične v neskoršej fáze jesennej sezóny.

Verejnoprávna televízia pekársku šou štartuje spravidla na prelome septembra a októbra, a to tak, aby jej vysielanie vyšlo presne do vianočných sviatkov. Pravidelne je totiž súčasťou vysielania programu aj vianočný špeciál.

Pečie celé Slovensko odštartovalo 3. sériu 1. októbra 2023, pričom sa šou uviedla ratingom 6 % a podielom na trhu 19,6 % v obchodnej cieľovke*.

Samotná RTVS však cieli na celé publikum, a teda univerzálnu cieľovku*, v ktorej si nástup 3. série pozrelo 380-tisíc divákov. Šou v nej bola nedeľným večerným lídrom na trhu.

 


Toto je nových 12 súťažiacich Pečie celé Slovensko! Kto zabojuje o titul v 3. sérii?Čítajte →

Pre klasické epizódy Pečie celé Slovensko ale ide o dosiaľ najslabší výkon v celom ich vysielaní.

Kým v prvej sérii sa šou pravidelne hýbala v obchodnej cieľovke na ratingom okolo 7 až cez 8 %, v druhej sérii o niečo klesla, keď častejšie dosahovala výkony pod 7-percentnou ratingovou hranicou, nad ňu šla pravidelne až v druhej polovici sezóny. V univerzálnom publiku prvá séria pravidelne prekračovala hranicu 500-tisíc divákov, v druhom ročníku bola častejšie aj pod ňou.

Dosiaľ najslabší výkon zažilo Pečie celé Slovensko v 2. kole druhej série s ratingom 6,4 % v obchodnej cieľovke pri priemerne 442-tisíc divákoch v celkovom publiku.

Šou sa tak pri štarte 3. série vôbec po prvý raz s klasickými časťami prepadla pod 400-tisícovú divácku hranicu.

Pečie celé Slovensko ale predsa zažilo ešte jeden raz menej sledovanú epizódu.

Stalo sa tak dokonca tento rok, avšak pri jednorazovom vysielaní veľkonočného špeciálu, ktorý RTVS nakrútila ešte vlani a odložila ho na Veľkonočnú nedeľu. Špeciál prepadol, keď dosiahol rating iba 4,1 % s podielom 10,7 % v obchodnej cieľovke, celkovo si prvý a aj posledný veľkonočný diel pozrelo len 276-tisíc divákov.

Talent vyrovnaný, stratil starších divákov

Talentová šou Jojky v novej konkurencii udržala jesenný priemer.

Česko Slovensko má talent si v prvom septembrovom mesiaci užívalo voľnejšiu konkurenciu, v ktorej bolo pravidelným lídrom na trhu.

 


Sledujte filmy ako v kine kdekoľvek s novým inteligentným projektorom od SamsunguČítajte →

Duely Farmy Markíze totiž v nový večer vôbec nezabrali, RTVS zas v septembrové nedele prepadávalo oceňovanie Voda spieva.

Talent tak ovládal záver týždňa v obchodnej cieľovke s ratingami okolo 6 – 7 %, ale aj v celkovej univerzálnej skupine všetkých divákov, kde sa najčastejšie hýbalo pod hranicou 400-tisíc divákov. V poslednú septembrovú nedeľu zaznamenal dosiaľ najsledovanejší diel 11. série so 406-tisíc divákmi.

Prvý stret Talentu a Pečenia pripomenul súboje z minuloročnej jesene.

Takto vlani sa oba programy tesne pretekali v mladšej obchodnej cieľovke, kde vzájomne bojovali o víťazstvo podobnými výkonmi, pekárska šou však jasne lákala viac starších divákov.

Česko Slovensko má talent dosiahlo na začiatku októbra rating 6 % s podielom na trhu 20,8 % v obchodnej cieľovke.

Ratingovo tak bolo s Pečie celé Slovensko úplne vyrovnané, Talentu sa však tento výkon podarilo dosiahnuť s tromi reklamnými prestávkami. Pečenie na obrazovke verejnoprávnej televízie sa vysiela bez reklamy.

V univerzálnej cieľovke Talent výraznejšie klesol, sledovať ho malo priemerne celkovo 327-tisíc divákov. Pocítil tak odliv starších fanúšikov pečenia na RTVS.

Česko Slovensko má talent však napriek tomu už raz podobný počet divákov zaznamenalo, a to bez konkurencie pečenia hneď pri 2. časti aktuálnej jedenástej série.

Farma s duelmi prepadáva

Na okraji záujmu ostala v nedeľný večer farmárska reality šou.

Po vlaňajšom neúspechu Tvoja tvár znie povedome sa Markíza obávala nasadenia tohtosezónnej zábavnej novinky Možné je všetko do nedeľného prime-time, a tak mala staviť na väčšiu istotu presunutím duelov Farmy na záver týždňa.

Napokon však ťahá za krátky koniec rovnako ako pred rokom.

Farma v nedele naďalej nezaberá, pričom pri zostrení konkurencie v podobne Pečie celé Slovensko sa prepadla na jeden z najslabších výkonov vôbec.

Duel Farmy v prvú októbrovú nedeľu uhral takmer priemerný rating tohtoročných epizód vysielaných v prime-time na úrovni 4 %, podiel na trhu však padol na hranicu 16 % v obchodnej cieľovke.

Reality šou sa nedarí ani v celkovom publiku, sledovať ju malo priemerne cez 240-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor