Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Jediná tohtoročná novinka Markízy vo finále: Seriál ešte poklesol, priemerne však dotiahol ťaháky televízie!

Markíza uzavrela jedinú avizovanú novinku tohto roka, dočká sa pokračovania.

Seriál Najhorší týždeň môjho života došiel s ôsmou časťou do finále.

Markíza hneď skraja roka v mimosezónnom období odvysielala svoju jedinú potvrdenú novinku pre rok 2021, ktorú si otestovala v bezpečnejšom období pred nástupom hlavnej časti jari od marca. Rovnaký krok urobila aj vlani v prípade kontroverznej novinky Svadba na prvý pohľad, pričom oba projekty sa dočkali rovnakého osudu – pokračovať budú druhou sériou.

V prípade Svadby na prvý pohľad Markíza pôvodne mimosezónny formát presúva túto jar do nosnej časti sezóny, vysielať ho bude miesto januára a februára od marca do mája. Podobný osud môže čakať aj na Najhorší týždeň môjho života, ktorého druhú sériu chce Markíza vyrobiť v tomto roku.

Udiať sa tak môže napriek tomu, že seriálová novinka vo svojom závere strácala divákov.

Najhorší týždeň môjho života s poslednými tromi časťami zaostal za priemerom, vo finálovej ôsmej časti klesol na svoj najnižší výkon s ratingom 7,7 % a podielom 19,4 % v komerčnej cieľovke a celkovo 341-tisíc divákmi v univerzálnom publiku.

 


Markízu strata divákov neodradila: Prvá tohtoročná novinka dostane druhú sériu! O čom bude?Čítajte →

Priemerne však seriál dosiahol ratingovú hranicu 9,1 % s priemerným podielom všetkých ôsmich častí 22,2 %. Podarilo sa mu to najmä vďaka prvým častiam, ktoré dosahovali úroveň deviatich ratingov, pri štarte k tomu po silnej kampani vyskočil na rating 12 % s podielom 27,1 %, celkovo ho vtedy sledovalo 562-tisíc divákov. Markíza štart seriálu podporila vynechaním brejku aj kampaňou prostredníctvom mobilného operátora, keď divákom pred začiatkom seriálu rozposlala SMS správy.

Ako uviedol portál Stratégie.sk, priemerným výkonom Najhorší týždeň môjho života dotiahol aj vlaňajšie kľúčové seriálové ťaháky Markízy Pán profesor a Sestričky. V komerčnej cieľovke sa ich minuloročný priemer zastavil na úrovni ratingu 9, resp. 8,9 %.

Oba seriály však mali opačnú tendenciu, ako Najhorší týždeň, keď od štartu série do finále neklesali, ale rástli. Pán profesor začínal jesenné premiérové časti na úrovni 9 ratingov, z ktorých postupne porástol až na rating 12,4 % vo finále prvej série, čím aj prekonal rekord Najhoršieho týždňa z jeho štartu.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor