Sledovanosť
Sestričky a Pán profesor na nových maximách jesene! Prezidentku s premiérom videl vyše milión divákov
Markíza pokračuje v prekonávaní sezónnych rekordov, večerné spravodajstvá v pozývaní najvyšších ústavných predstaviteľov či členov vlády.
Aj tento utorok večerné spravodajstvá mimoriadne hostili čelné tváre slovenskej politiky.
Ako prvá zaradila do vysielania ďalšie Noviny špeciál s premiérom Igorom Matovičom komerčná Joj, ktorá ich z 20:30 presunula do spravodajského okna na 19:00. V utorok tak dokonca vôbec neodvysielala klasické Krimi, keď spravodajský špeciál potiahla až do začiatku hlavných Novín.
Na slovenských obrazovkách tak následne o 19:30 premiéra vystriedala prezidentka Zuzana Čaputová. Tá bola hosťom hlavných Televíznych novín na Markíze, a to práve priamo po skončení špeciálu s Matovičom na Joj.
Dvoch ústavných činiteľov v utorok na obrazovke sledoval spoločne viac ako milión divákov. Noviny špeciál si priemerne na Joj pozrelo 426-tisíc divákov, Televízne noviny sa v čase rozhovoru s prezidentkou hýbali na úrovni okolo 700-tisíc divákov. Priemerne si utorňajšie TN-ky vybralo 668-tisíc divákov. Markíza tak opäť dokázala navýšiť sledovanosť svojho hlavného spravodajstva, ktoré sa inak hýbe najčastejšie okolo úrovne 500 až 600-tisíc divákov.
Markíza zároveň v prvé dva dni týždňa vylepšovala jesenné maximá svojich programov. V pondelok jej o takmer rating narástol seriál Pán profesor, ktorý už v komerčnej cieľovke uhral 10 % s podielom 27,9 %. Celkovo ho sledovalo 449-tisíc divákov a viedol tak v oboch hlavných cieľovkách. Inkognitu, ktoré celú jeseň vysiela bez prítomnosti divákov v štúdiu, klesajú čísla, posledne ho videlo 379-tisíc divákov.
V utorok jesenné maximum vylepšili najprv Oteckovia, ktorí skočili na rating 8,3 %, podielovo šli na 31,1 %. Markíze sa od októbra prebudili všetky hlavné programy vrátane Sestričiek, ktoré posledné týždne už odskakujú od ratingovej osmičky a najnovšie sa už dostali na 10,2 % s podielom 27,8 %. Celkovo ich videlo už 556-tisíc divákov a stúpajú k šesťstotisícovej hranici z minulej jesene. Nový život nachádza časť stratenej výkonnosti len vo štvrtok, v utorky ostáva hlboko podpriemerný, u mladých divákov uhral podiel 11,7 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %