Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Nový podvečer na Jednotke po jarnom fiasku zabral! Mama na prenájom sa rozbehla pomalšie

RTVS odštartovala nový podvečerný program, v konkurencii štartu novej série Mamy na prenájom sa dostala do nadpriemeru. Jojka po rokoch vrátila na deň Nákupné maniačky.

Tohtoročná televízna jeseň nesľubuje zaujímavé súboje len v hlavnom vysielacom čase.

Jojka a RTVS na jej začiatku rozšírili či vynovili svoj denný program, ktorý predchádza dôležitým podvečerným programom či rovno hlavnému spravodajstvu.

Návrat Nákupných maniačok

Po približne piatich rokoch sa stabilne do popoludňajšieho vysielania Jojky vrátila denná módna šou Nákupné maniačky.

Pravidelnou súčasťou denného programu Joj bola ešte v roku 2018, následne bola jej výroba ukončená. Prvý návrat ohlásila televízia ešte v roku 2021, kedy nakrútila štyri premiérové týždne primárne pre platformu JOJ Play. Do televízneho vysielania sa dostali na začiatku tohto roka.

Jojka následne rozhodla, že sa k výrobe a vysielaniu šou vráti naplno od tejto jesene, no v kompletne vynovenej podobe.

Nákupné maniačky po prvýkrát od štartu v roku 2013 dostali úplne novú grafiku, logo aj televízne štúdio. Zmena nastala aj na porotcovskom poste, kde stabilného Mariana Hornyáka doplňuje nová porotkyňa Ema Fajnor. Joj sa zároveň vracia ku konceptu piatich súťažiacich v jednom týždni, nakúpiť si čo najlepší outfit podľa porotcovského zadania budú musieť za 400 eur. Najlepší outfit vyhrá ďalších 500 eur.

Vynovené Nákupné maniačky pri štarte vylepšili denné výkony Joj.

 


Nora Kabrheľová mieri do kultovej reality šou! Na Jojke pri návrate prevalcovala obrazovkyČítajte →

Kým popoludní sa televízia trápi s podielmi na trhu aj pod desiatimi percentami, Nákupné maniačky sa v prvý deň mali ťahať cez 13 % v obchodnej cieľovke.

Pri tohtoročnom krátkom januárovom vysielaní sa vedeli hýbať aj okolo 15 %.

Nový podvečer na Jednotke

Dôležitý deň zažila aj RTVS, ktorá druhú sezónu po sebe predstavovala na podvečery novú dennú šou.

V snahe nahradiť dlhoročnú súťaž 5 proti 5 prišla od januára s novinkou Traf to!, ktorá však dopadla fiaskom. Televízia napokon po vytrvalých snahách podržať nevydarený program priznala neúspech a reláciu po prvej sezóne zrušila.

Aj keď RTVS pri ukončení šou 5 proti 5 ohlásila ambíciu etablovať na podvečery vlastný pôvodný formát a nebyť závislá od zahraničnej licencie, napokon po vlastnom prepadáku Traf to! siaha po licencovanej šou.

Na jeseň je jej denným podvečerným programom nová súťažná relácia Všade dobre, doma naj, ktorá je slovenskou adaptáciou formátu National Pride od distribučnej spoločnosti Banijay Rights. Na jej základe napríklad vzniká aj česká verzia Kde domov můj? dlhoročne vysielaná na obrazovke Českej televízie.

Všetko o novej relácii Všade dobre, doma naj a jej pravidlá nájdete v tomto článku.

 


Všetko o novinke Všade dobre, doma naj! RTVS po fiasku stavila na overený formát (pravidlá)Čítajte →

Štart jesennej podvečernej novinky RTVS vyšiel.

Denná súťaž Všade dobre, doma naj odštartovala nadpriemerným výkonom s celkovo 173-tisíc divákmi a podielom na trhu 13,8 % v univerzálnej cieľovke, na ktorú cieli RTVS. Priemery Jednotky sú v nej okolo 11 %.

Nová šou jemne nadpriemerne uspela aj v obchodnej cieľovke, na ktorú reklamu predávajú Markíza a Joj. S prvým vydaním mala ísť podielovo na 10 %.

Na podobných podieloch na trhu v oboch cieľovkách štartovalo aj Traf to!, ktoré však hneď od druhého vydania rapídne padlo.

Mama na prenájom za jarným finišom zaostala

V pondelok sa zároveň po letnej prestávke vrátil najúspešnejší tohtoročný podvečerný program.

Markíza odštartovala 2. sériu denného seriálu Mama na prenájom, ktorý sa po vlažnom januárovom rozbehu napokon stal suverénnym nástupcom dlhoročne vysielaných Oteckov.

Seriálu sa v prvej sérii darilo s pribúdajúcimi časťami stále viac, pred jarným finále častejšie dosahoval silné podiely na trhu aj cez 30 %.

Na začiatku novej sezóny sa Mama na prenájom týmto výkonom vzdialila, úvodný diel 2. série mal atakovať podiel na trhu 25 % v obchodnej cieľovke. 

Ratingovo televízie ovplyvňuje stále počasie, seriál mal prekročiť len 4-percentnú hranicu. Na jar sa bežne hýbal okolo 6 a 7 ratingov, pri otepľovaní počasia smerom ku koncu sezóny klesali aj k 5 %.

Mama na prenájom bola pri rozbehu novej série jasným lídrom na trhu, Bez servítky ale udržalo pre svoju televíziu nadpriemer s podielom na trhu pod 21 %.

Celkovo malo úvod 2. série Mamy na prenájom sledovať takmer 285-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Na jar sa často dostávala aj cez 400-tisícovú úroveň.

Sledovanosť večerných pondelňajších programov so štartom 5. série Pána profesora či 15. série Farmy nájdete v tomto článku.

 


Pán profesor sa na pondelky vrátil v starej forme! So štartom Farmy 15 prevalcoval večerČítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor