Sledovanosť
Nová Perinbaba na obrazovke totálne valcovala! Potvrdila však divácke sklamanie
Očakávaný film sa zaradil k najsledovanejším za posledné roky, viacero divákov ale do konca nevydržalo.
Najväčšia slovenská rozprávková klasika definitívne predstavila svoje pokračovanie.
Po rokoch čakania na uvedenie novej Perinbaby a dva svety v kinách sa v priebehu tohtoročných vianočných sviatkov už dostala premiérovo aj na televízne obrazovky, pričom potvrdila veľké očakávania u slovenského publika.
Pokračovanie lákalo masy
Oživenie kultovej rozprávky Juraja Jakubiska po vyše 30 rokoch totiž pritiahlo masy divákov a totálne ovládlo novoročné vysielanie.
Televízia premiéra Perinbaby a dva svety sa stala jedným z najsledovanejších filmov posledných rokov, keď 1. januára 2025 na Jojke valcovala ratingom 12,3 % a podielom na trhu 32,3 % v obchodnej cieľovke.
Tá sa od tohto roku opäť upravila, súkromné televízie v roku 2025 predávajú reklamu na divákov vo veku 14 až 56 rokov.
Celkovo si premiéru Perinbaba a dva svety pozrelo priemerne 559-tisíc divákov v univerzálnom publiku.
Na vrchole Vianoc
Nová Perinbaba sa v celkovom počte divákov stala najsledovanejším programom prebiehajúcich vianočných sviatkov po klasických Troch orieškoch pre Popolušku a novej štedrovečernej rozprávke Čarovné jablko.
Pre zaujímavosť, pôvodnú Perinbabu počas Štedrého dňa 2024 sledovalo priemerne 381-tisíc divákov.
Veľký rozdiel však medzi pôvodnou a novou Perinbabou nastal v správaní divákov v priebehu jej vysielania.
Kým klasickej verzii, z ktorej sa stala každoročná štedrovečerná tradícia, diváci počas vysielania skôr pribúdali, od premiéry pokračovania časť publika postupne, naopak, odchádzala.
Potvrdili sa tak kritické reakcie po kinopremiére rozprávky, ktorá u mnohých nenaplnila veľké očakávania.
Hlavné premiéry predbehla podvečerná rozprávka
Ostatné programy Nového roka za Perinbabou napriek tomu ďaleko zaostali.
Večerná animovaná premiéra Markízy Hotel Transylvania 4: Transformánia uhrala polovičný výkon s rating 6,5 % s podielom na trhu 16 % v obchodnej skupine, celkovo si animák zaplo 225-tisíc divákov.
Premiéra česko-slovenskej komédie A máme, čo sme chceli na Jednotke dosiahla rating vyše 4 % s podielom na trhu pod 11 %, v univerzálnej skupine ju sledovalo priemerne cez 270-tisíc divákov.
Úspešnejšia ako oba tieto večerné programy bola podvečerná rozprávka Sedem zhavranelých bratov na Jednotke, ktorá atakovala 7-percentný rating pri trhovom podiele okolo 20 % v obchodnej skupine. Celkovo pritiahla 415-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.