Sledovanosť
Silvester 2024 prevalcovala nová hymna! Markíze vybuchol stand-up, Jojke reprízový zostrih
Koniec uplynulého roka ovládli Možné je všetko a Neskoro večer, najočakávanejším programom silvestrovskej noci však nebola žiadna zo zábavných šou ale upravená verzia slovenskej hymny. Na konci článku hlasujte v ankete, či sa vám páči nová úprava hymny.
Silvester 2024 neovládla dominantným spôsobom žiadna televízia.
Jednotka, Markíza aj Joj zažili v posledný večer uplynulého roka svetlé momenty aj sklamania, pričom si v celom jeho priebehu striedali pozície lídra na trhu.
Úvod večera pre Joj
Začiatok silvestrovskej noci vyšiel najlepšie Jojke.
Tá sa po viacerých rokoch absolútnej dominancie so silvestrovským programom tentokrát uspokojila iba so zostrihmi svojich relácií, ktorými vyplnila celý večer.
Napriek tomu bolo v jeho úvode vo vedení zostrihové Silvestrovské Inkognito pri priemernom ratingu vyše 6 % s podielom na trhu takmer 17 % v obchodnej cieľovke. Celkovo ho v univerzálnej cieľovke sledovalo priemerne 395-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Išlo o tretí najsledovanejší zábavný program celého Silvestra.
Za Inkognitom výraznejšie zaostali špeciálne premiérové vydania zábavných šou Jednotky.
Tá otvárala koncoročnú ponuku už o 20:00 Záhadami tela, dosiahnuť mali rating pod 5 % s podielom na trhu 13,5 % v obchodnej skupine. Celkovo reláciu sledovalo 343-tisíc divákov.
Novú 15. sériu odštartovalo na Silvestra Milujem Slovensko, ktoré už posledné roky zaostáva za svojou niekdajšou silvestrovskou dominanciou. Prehupnúť sa tentokrát malo cez 5 ratingov s podielom na trhu 14,5 %, celkovo ho sledovalo ale menej divákov ako Záhady tela – iba cez 320-tisíc.
Markíza po vlaňajšom valci s prepadákom
Najhorší rozbeh Silvestra ale zažila Markíza.
Tej sa len minulý rok podaril totálny koncoročný obrat, keď po rokoch silvestrovských prepadákov stavila na premiérový program, ktorým absolútne dominantným spôsobom prevalcovala celý záver roka 2023.
Hitom bolo najmä televízne uvedenie stand-upu Simony Salátovej Donaha!, darilo sa však aj špeciálu zábavnej šou Možné je všetko.
Markíza chcela na tento úspech nadviazať.
Na 20:30 tak vytiahla ďalší stand-up z produkcie Voyo, po Simone Salátovej tentoraz stavila na komika Jakuba „Zitrona“ Ťapáka.
Markíza ale s jeho špeciálom Ruku na srdce prepadla, keď od neho odchádzali diváci a mal si pripísať rating 5,5 % s podielom na trhu cez 15 % v obchodnej skupine. V celkovom publiku ho malo priemerne sledovať menej ako 250-tisíc divákov.
V univerzálnej cieľovke šlo o najhorší silvestrovský program medzi veľkými stanicami.
Ťapákov stand-up nedosiahol ani na polovičné čísla špeciálu Simony Salátovej. Ten v roku 2023 prevalcoval Silvester s ratingom 12,8 % a podielom na trhu 31,8 % v obchodnej skupine a s celkovo 633-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Šlo, naopak, o najúspešnejší program večera.
Nedarilo sa ale ani ďalšiemu stand-up špeciálu, ktorý odvysielala v neskoršom čase po 22:45 menšia stanica Joj Plus. Tá zase z platformy Joj Play nasadila záznam predstavenia Konečne spolu komikov Tomáša Hudáka a Michaela Szatmáryho, podielovo mala ísť iba pod 3 %.
Na čele Možné je všetko a Neskoro večer
V prospech Markízy aj Jednotky sa karta obrátila v druhej časti večera.
Jojka už v tom čase konkurovala iba starým reprízovým zostrihom hudobnej šou Všetko, čo mám rád, ktorý prepadol s ratingom cez 4 % a podielom na trhu vyše 11 % v obchodnej skupine. I tak ho sledovalo celkovo viac divákov ako stand-up na Markíze – priemerne ich pritiahol 272-tisíc.
Výrazne dopredu sa už dostala konkurencia, ktorá si podelila víťazstvo v dvoch hlavných cieľových skupinách.
V obchodnej cieľovke bolo suverénne najúspešnejším zábavným programom večera silvestrovské Možné je všetko.
To od 21:45 už dostalo Markízu na koňa, priemerne špeciál, v ktorom svoju derniéru na obrazovke Markízy zažila Adela Vinczeová, vystrelil na vysoký rating 10 % s podielom na trhu 26,9 %. Celkovo si ho pozrelo priemerne 429-tisíc divákov.
Úplne najviac divákov sa ale na konci minulého roka zabávalo s talkshow Petra Marcina.
V univerzálnej cieľovke sa dostala do vedenia po 23. hodine Jednotka vďaka Neskoro večer, ktoré sa stalo najsledovanejším zábavným programom silvestrovskej noci s priemerne 488-tisíc divákmi. V obchodnej skupine za Možné je všetko ďaleko zaostalo pri ratingu cez 7,5 % s trhovým podielom takmer 21 %.
Na hymnu prišla pätina Slovákov
Žiadny silvestrovský program ale na konci roka nelákal tak ako polnočná hymna.
Na odpočítavanie nového roka prichádzajú k obrazovke Jednotky rok čo rok státisíce divákov, tentoraz bolo ale striedanie rokov v televízii o to výnimočnejšie, že jeho súčasťou bola premiéra novej verzie slovenskej hymny z dielne Ministerstva kultúry.
Prvé uvedenie upravenej hymny o silvestrovskej polnoci sa stalo jedným z najsledovanejších momentov roka 2024, a to hneď po zápasoch slovenskej reprezentácie na MS v hokeji.
Na polnočné odpočítavanie na Jednotke prišlo podľa našich informácií okolo 1 milióna divákov, samotná hymna mala trhnúť sledovanosť až 1,1 milióna divákov starších ako 12 rokov, čo bola polovica všetkých divákov v danom čase pri obrazovke.
V obchodnej skupine mala premiéra hymny vystreliť na rating až cez 20 % s podielom na trhu okolo 50 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.