Aktuality
Nova International štartuje vo februári, kanály Novy však operátori nevypínajú!
Zaradenie špeciálneho kanála Novy pre slovenské územie prinesie Markíze ďalšiu možnosť príjmov z reklamy, veľkú masu divákov sledujúcich české kanály však pritiahnuť nemusí.
Špeciálne stanice Nova International a Markíza International, ktoré majú vyriešiť problémy skupiny CME s nelegálnym šírením českých a slovenských staníc na našich územiach, štartujú. Televízie už oznámili spustenie oboch projektov, ktoré spoločne odštartujú vysielanie v pondelok 1. februára.
Ako obe televízie prisľúbili, vždy, pokiaľ to bude možné, budú novovytvorené kanály kopírovať nastavenie materskej hlavnej stanice. Bude sa tak diať naprieč celým dňom, vysielať tak budú ranné magazíny Snídaně s Novou či Teleráno, ale aj spravodajské formáty či večernú vlastnú tvorbu.
Platiť to nebude pre niektoré pôvodné programy, ktoré vznikajú na základe licencie. Príkladom je kuchárska šou Bez servítky, ktorá sa na Markíza International neobjaví. V Česku licenciu na formát vlastní Prima a využíva ju pre známu šou Prostřeno. V programe Markíza International nahradzujú Bez servítky Rodinné prípady.
Ani po spustení nových kanálov televízie nedoriešia to, prečo mali vzniknúť. Ostro diskutované sú najmä u nás výrazne rozšírené české stanice, ktoré však nemajú vysporiadané licenčné práva pre Slovensko, nakoľko nakupujú akvizície len pre svoje územie. Nova od operátorov požaduje stiahnutie staníc Nova, Nova Cinema, Fanda, Telka aj Smíchov, protihodnotou je vzniknutá Nova International.
Aj keď sa Nova mala na stopnutí šírenia spomínaných kanálov podľa vlastných slov dohodnúť s viacerými menšími operátormi, tí väčší tak ochotní nie sú. Televízia je pripravená podniknúť právne kroky, už roky však situácia stagnuje a k ráznym rozhodnutiam zatiaľ nedošlo.
Diváci tak aj po zavedení Nova International nebudú mať dôvod v najlukratívnejších slotoch vyhľadávať túto stanicu. České kanály budú mať nateraz aj naďalej k dispozícii. Nakoľko ale Nova International patrí do portfólia Markízy, práve ona bude obchodovať jej reklamný priestor a aspoň časť z unikajúcich ziskov bude môcť zachrániť pre seba.
Otázne je zatiaľ aj zaradenie Nova International do ponuky slovenských operátorov. Tí by v prípade záujmu mali za ňu platiť poplatok. Pre Markízu by to bola ďalšia cesta, ako aspoň sčasti na českých kanáloch zarobiť.
Logo Markíza International