Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Nová Horná Dolná sa nekoná: Chatári odštartovali najslabšie z tohtoročných noviniek Markízy!

Komediálna novinka nadviazala na priemernú sledovanosť Výnimočnej Nikol.

Na televíznych obrazovkách sa tento štvrtok uviedol posledný nový seriálový projekt tohto roka.

Markíza po niekoľkých stabilných a pokojných sezónach tentokrát predviedla mimoriadnu kanonádu noviniek a zmien večernej štruktúry. Naštartovala ich vlaňajšia slabá jeseň, po ktorej na jar televízia uviedla až štyri nové televízne projekty a ďalšie dva pridala na jeseň.

Obe jesenné seriálové novinky niesli so sebou nemalé ambície.

Pri Výnimočnej Nikol Markíza odkazovala na svoje najsledovanejšie a najkvalitnejšie projekty, akými sú Druhá šanca a Pán profesor, ku ktorým sa seriál s Táňou Pauhofovou mal pridať. Pri aktuálnej komediálnej novinke Chatári zas televízie nahrádzala vo svojom vysielaní na jar ukončenú Hornú Dolnú, ktorá dlhé roky zabezpečovala Markíze nadpriemernú sledovanosť.

Chatári trhovou dvojkou

Výnimočná Nikol ani Chatári však do nadpriemeru Markízy nevyskočili.

Chatári tento štvrtok odštartovali najslabšie spomedzi všetkých tohtoročných nových seriálov Markízy, keď dosiahli rating 6,3 % s podielom 20,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ich sledovalo priemerne 349-tisíc divákov.

V oboch hlavných cieľovkách boli zároveň dvojkou na trhu.

Pre porovnanie Výnimočná Nikol uhrala pri štarte priemerný výkon s ratingom 6,9 % a podielom 21,1 % v komerčnej cieľovke ako líder večera. Následne sa už hýbala najčastejšie priemerne v okolí 6 % a v pozícii trhovej dvojky. Celkovo prvý diel komediálnej kriminálky sledovalo 340-tisíc divákov.

Z jarných seriálových noviniek Markízy Svätý Max v marci štartoval na ratingu 8,2 % s podielom na trhu 23,3 %, Štastní vs. Šťastní štartovali v januári na ratingu 8,7 % s podielom 23,4 %.

Najlepšie sa uviedla v januári Druhá šanca s ratingom 9,4 % pri podiele 24,2 %. Ako jediný zo spomínaných seriálov však v nasledujúcom vysielaní neklesala, naopak, prudko stúpala. Na jar sa pravidelne hýbala na ratingoch 10 – 11 %, aktuálne je to priemerne o rating menej. Na jeseň však Druhá šanca dosahuje rekordné podiely na trhu nad úrovňou 30 %.

Chatári pri štarte dosiahli úroveň minuloročného jesenného vysielania Hornej Dolnej.

Práve vlani na jeseň Horná Dolná zažila svoj značný prepad sledovanosti proti vtedajšej novinke Nemocnica, po ktorom Markíza túto jar Hornej Dolnej menila viackrát vysielací deň.

Vlaňajšia jeseň však bola výrazne silnejšia čo do celkového počtu divákov pri obrazovke, a tak boli ratingy nad úrovňou šiestich percent sprevádzané slabšími podielmi na trhu, ako je to teraz.

Nemocnica späť na priemere

Nemocnica sa po rekordných častiach jesene vrátila na svoje priemerné čísla sezóny.

V oba vysielacie dni Nemocnice boli Markíza s Jojkou prakticky na rovnakej úrovni, avšak s tým, že si medzi dňami vymenili pozície.

V utorok Nemocnica dosiahla rating 6,3 %, kým Pán profesor sa vrátil do tesného vedenia s ratingom 6,5 % pri podiele 21,4 %.

Vo štvrtok už Nemocnica dosiahla rating 6,5 % pri podiele 20,4 % v komerčnej cieľovke a Chatári šli na spomínaný rating 6,3 %.

V celkovom publiku oba dni jasne ovládla Nemocnica, v utorok ju sledovalo celkovo 460-tisíc divákov, vo štvrtok to bolo 473-tisíc. Utorňajšieho Pána profesora si priemerne vybralo celkovo 288-tisíc divákov.

Finále Kriminálky Kraj

V stredu do finále došla nová kriminálna séria Jojky Kriminálka Kraj.

Tá sa v celom svojom vysielaní v priebehu septembra a októbra hýbala na prakticky rovnakej ratingovej úrovni okolo 5 % a celkovo nad hranicou 300-tisíc divákov.

Vo finále Kriminálka Kraj nevybočila zo svojich priemerov s ratingami 5 a 4,6 % pri podieloch 17,4 % a 19 % v komerčnej cieľovke a celkovo 328 a 308-tisíc divákmi.

Extrémne premeny v komerčnej cieľovke viedli s ratingom 6 % a podielom 23,8 %, v celkovom publiku boli programy o niečo vyrovnanejšie, Extrémne premeny sledovalo celkovo priemerne 328-tisíc divákov.

Jojka už potvrdila, že Kriminálka Kraj dostane aj ďalšie časti. Na druhú sériu si však budú musieť diváci, podľa všetkého, dlhšie počkať. Viac v tomto článku.

 


Jojka oznámila ďalší osud všetkých tohtoročných seriálov: Tieto dostanú pokračovanie!Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor