Sledovanosť
Nočná mora Markízy nekončí: Tvoja tvár zažila v semifinále historický prepadák!
Po jarnom fiasku so Survivorom a Lego Masters sa Markíze k ich výkonom prepadáva aj jesenná kľúčová šou, ktorá bola jej dlhoročnou oporou.
Markíza pred finále 7. série Tvoja tvár znie povedome nedokáže zastaviť jej radikálny prepad.
Ťažisková celebritná šou, ktorú televízny líder vysiela už od jari 2016, sa nachádza vo svojej najhoršej sezóne, keď po prvý raz vo svojej histórii od začiatku série nedokáže dosahovať nad priemerné výkony Markízy a zároveň sa postupne ďalej prepadáva do stále hlbších podpriemerov.
Tvoja tvár znie povedome od začiatku vysielania 7. série dosahovala priemerné ratingy na úrovni len okolo 5,5 % v komerčnej cieľovke.
Od štartu aktuálneho ročníka tak zaznamenáva najhoršie výkony sledovanosti v histórii, keď pred touto jeseňou nikdy predtým nepadla pod ratingovú hranicu 6 %. Navyše, aj v doteraz najslabšej 5. sérii sa hýbala ešte najčastejšie na výkonoch okolo 7 – 8 %.
Tvoja tvár zároveň od štartu siedmeho ročníka nie je posilou Markízy a nedeľný večer ešte nikdy nevyhrala. V každom tohtoročnom vydaní ju predbehla konkurenčná šou Joj Česko Slovensko má talent a od októbra je už dokonca pravidelnou trojkou na trhu, keď ju vysoko predbieha verejnoprávna šou Pečie celé Slovensko.
V druhej polovici siedmej série sa navyše Tvoja tvár prepadáva ešte viac.
S blížiacim sa finále nedokáže celebritná šou udržať záujem divákov a postupne začala padať k päťpercentnej ratingovej úrovni a najnovšie rovno pod ňu.
Veľký prepad šou zaznamenala vo svojom 8. kole siedmej série, kedy prvýkrát túto jeseň prepadla pri ratingu 4,2 % a podiele 14,8 % v komerčnej cieľovke. Pád pritom nezastavila ani pred finále.
Historický prepad
Semifinále 7. série Tvoja tvár znie povedome skončilo najväčším prepadákom šou v histórii.
Šou sa ostatnú nedeľu prepadla ešte viac ratingom len 3,7 %, ktorý jej vyniesol hlboko podpriemerný podiel na trhu 13 % v komerčnej cieľovke. V celkovom publiku Tvoju tvár sledovalo priemerne 253-tisíc divákov.
Kľúčová ťažisková šou Markízy sa takto prepadla dokonca len na tretinový výkon oproti minuloročnej jari, kedy v sledovanosti vystrelila na priemerné ratingy okolo 10 – 11 % v komerčnej cieľovke s podielmi na trhu okolo 28 – 30 %. Celkovo vlani šou sledovalo pravidelne viac ako pol milióna divákov.
Zároveň sa ostatným výkonom Tvoja tvár dokonca dostala na úroveň najväčších prepadákov roka Markízy, akými boli Survivor alebo Lego Masters.
Survivor v januári tohto roka vybuchol v hlavnom vysielacom čase ratingami 2,7 – 4,1 %, Lego Masters zas výkonmi 3,5 a 2,3 %.
Obe šou po týchto výkonoch okamžite skončili v prime-time. Poslednou kvapkou bol ich pád k hranici 3 % či pod ňu.
Finalisti 7. série Tvojej tváre
Tvoju tvár čaká už len posledný týždeň trápenia.
Šou v aktuálnom semifinále spoznala štvoricu finalistov, ktorými sa stali Liv Bielovič, Adam Pavlovčin, Natália Puklušová a Viki Ráková.
Siedma Tvoja tvár znie povedome ponúkne finále najbližšiu nedeľu 6. novembra o 20:35.
Talent zvrátil pád, dotiahol Pečie celé Slovensko
Kým Markíza s Tvojou tvárou stratila túto nedeľu ďalších divákov, Jojka s talentovou šou po poklesoch rástla.
Česko Slovensko má talent posilnilo medzitýždenne o pol ratingu na 6,7 % s podielom 21,5 % v komerčnej cieľovke, pričom sa šou Joj znovu dotiahla na verejnoprávnu pekársku šou.
Pečie celé Slovensko na Jednotke totiž neudržalo jesenný rekord spred týždňa, keď kleslo na rating 6,9 % s podielom 19,8 % v komerčnej cieľovke.
V celkovom publiku bezpečne viedlo Pečie celé Slovensko so 465-tisíc divákmi, Talent sledovalo priemerne 368-tisíc divákov.
Z víkendovej sledovanosti sa pripomenula reality šou Farma, ktorá s piatkovou časťou o 20:30 dosiahla nový rekord série. Markíza pritom už teraz má pracovať na príprave nového ročníka, ktorý by mal priniesť po rokoch návrat zimnej verzie Farmy. Viac v exkluzívnom článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“