Viete prví
Exkluzívne: Markíza už teraz pripravuje nový ročník Farmy! Odštartovať môže v rekordnom čase
Farmárska reality šou bude pokračovať, Markíza chce po rokoch oživiť verziu, ktorá bola svetovým unikátom.
Farma dostane ďalšiu sériu.
Denná reality šou, ktorá na obrazovke Markízy nechýba každoročne už od roku 2011, si už uprostred vysielania aktuálnej 14. série zabezpečila ďalší ročník, a tak na obrazovke televízneho lídra bude pokračovať aj v roku 2023.
Divákom sa farmárska šou nezunovala ani po jedenástich rokoch vysielania, pričom prípravy na novú sériu majú začínať v čase, kedy Farma opäť začína prepisovať sezónne maximá.
Zlomila ďalší rekord jesene
Ako sme prednedávnom informovali, sledovanosť Farmy 14 v uplynulých týždňoch rastie.
Zvýšenú pozornosť pútajú najmä vyraďovacie Duely, a to pri súbojoch súťažiaceho Filipa Jánoša, ktoré priniesli reality šou dovtedy najvyššie jesenné ratingy 6,9 a 6,6 %. Súčasne uplynulý pondelok Farma dosiahla dosiaľ najvyšší podiel na trhu tejto série až 28,9 %. Bežne sa podielovo v 14. sérii hýbe na úrovni 20 – 25 % a ratingovo okolo 4,5 – 5 %.
Tento piatok Farma dokázala zlomiť nový rekord jesene.
Reality šou v tejto sezóne sledovalo dosiaľ najviac divákov, pričom sa jej na rekord podarilo prvýkrát vystreliť mimo vysielania vyraďovacieho Duelu.
S aktuálnou piatkovou časťou, ktorú taktiež vysiela už od 20:30, vyskočila na najvyšší rating série až 7,4 % s podielom na trhu 25,8 % v komerčnej cieľovke. Pre porovnanie, ešte pred týždňom s piatkovým dielom uhrala rating 5,3 % pri podiele 19,3 %.
Farmu sledovalo aj celkovo najviac divákov v sérii, spoločne priemerne 398-tisíc.
Reality šou sa týmto podarilo prebojovať k sledovanosti najúspešnejších programov jesene.
Suverénne najúspešnejším večerným programom jesene ostáva Druhá šanca s priemernými ratingami okolo 9,5 % v komerčnej cieľovke, ďalšie programy nasledujú s väčším odstupom. Maximá nad úrovňou 7 % túto jeseň dosiahli programy ako Nemocnica, Pán profesor, Česko Slovensko má talent alebo Pečie celé Slovensko.
Nová séria čoskoro?
V čase, kedy sa z Farmy stáva jeden z najsledovanejších programov tohtoročnej jesene, sa začína špekulovať o jej pokračovaní.
Markíza sa podľa našich informácií začala rekordne skoro pripravovať na nový ročník reality šou, na ktorom chce pracovať ešte v priebehu tejto jesene.
Za rekordne skorou prípravou v poradí 15. série Farmy má stáť ambícia televízie uviesť ju výrazne skôr, než posledné ročníky.
Posledných šesť ročníkov vysielala Markíza na jeseň, v priebehu ktorých bola farmárska reality šou jej kľúčovou oporou v druhom večernom pásme po 21:50. Naopak, v jarnej sezónne stabilný formát v jej druhom pásme chýba, výnimkou je zábavný kvíz Dobre vedieť, ktorý by však mal dostať prestávku.
Na jar sa pritom Markíza s vysielaním po hlavnom programe trápi stále viac.
Tento rok jej absolútne nezafungovala nákladná dobrodružná reality šou Survivor, ktorú po tvrdom prepadáku v prime-time dokonca skúšala vysielať aj vo forme dennej reality šou na spôsob Farmy v čase po 21:40. Aj tento pokus skončil fiaskom a presunom do noci.
V jarnej sezóne Markízu po hlavnom programe doťahovali dokonca aj Geissenovci na Joj, pričom častokrát v tomto čase prepadávala s hlboko podpriemernými výkonmi.
Zimná Farma
Po tohtoročnom jarnom trápení chce Markíza zabrať v oboch hlavných večerných časoch.
Aj keď prekvapivo pripravuje novú sériu Survivora, vníma tohtoročnú realitu a nespolieha sa naň ako na posilu svojho večerného programu. Spoločne s Novou sa bude spoliehať najmä na jeho výtlak na platforme Voyo.
Naopak, zabrať bude chcieť stávkou na istotu.
Markíza totiž po siedmich rokoch chce podľa našich informácií oživiť zimnú verziu Farmy, ktorú sama priniesla ako prvá na svete.
Zimná Farma bola svetový unikát, ktorý Markíza prvýkrát predstavila v roku 2012. Zrealizovala ju už v druhom ročníku reality šou. Zimnú verziu odvysielala celkovo trikrát – v rokoch 2012, 2016 a 2017.
Prekvapiť môže rekordne skorým štartom
Markíza už o záujme nakrútiť po siedmich rokoch ďalšiu zimnú Farmu mala informovať tvorcov.
V prípade, ak sa jej podarí po náročnom jesennom nakrúcaní pustiť sa hneď do ďalšieho ročníka, podľa viacerých informácií by s výrobou mohla začať už v priebehu januára. To je skôr, než v predošlých zimných verziách.
Farma by takto mohla prekvapiť rekordne skorým štartom.
Doterajšie tri zimné série štartovali na prelome februára a marca.
Rekord drží 7. séria, ktorá začala už 26. februára, pričom nakrúcanie televízia odštartovala na začiatku rovnakého mesiaca. Vysielanie ukončila 13. mája. Nasledovná 8. séria nastúpila na obrazovky 9. marca a vyvrcholila 18. júna.
Vďaka tomu by zimná Farma 15 mohla odštartovať ešte skôr v priebehu februára.
Ostatné roky televízie posúvajú nástup svojich hlavných sezónnych programov čoraz bližšie po Novom roku, súčasne sa im stále menej oplatí naťahovať vysielanie nákladných programov smerom k letu. Niektoré tak končia už počas mája pred začiatkom MS v hokeji, ktoré stláčajú sledovanosť bežných programov.
Zopakuje špeciálnu sériu?
V prípade ostatnej zimnej verzie Farmy z roku 2017 Markíza začala s náborom súťažiacich v priebehu októbra.
Aktuálne televízia zatiaľ žiadny nový kasting neohlásila, pričom v prípade naplnenia zákulisných plánov by s jej realizáciou začala už o tri mesiace.
Jedna z trojice zimných Fariem však priniesla aj špeciálny ročník, v ktorom sa predstavili už bývalí účastníci reality šou.
Na jar 2016 zrealizovala dosiaľ jediný špeciálny ročník, do ktorého pozvala farmárov z predchádzajúcich šiestich sérií a dala im tak šancu opätovne zabojovať o výhru. Túto špeciálnu 7. sériu vyhral Tomáš Mrva.
Zaujímavosťou je, že práve špeciálna výberová séria bola spomedzi zimných Fariem najkratšou a ako sme už uviedli, trvala len do polovice mája.
Budúcoročné MS v hokeji, počas ktorých bežné programy prichádzajú o sledovanosť a televíziám sa do nich, aj vzhľadom na narastajúce teploty, neoplatí toľko investovať, štartujú 12. mája 2023.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“