Sledovanosť
Tvoja tvár zažila prepadák, na aký si nepamätá! Pečie celé Slovensko prevalcovalo nedeľu
Pečie celé Slovensko začína nedeľný večer suverénne ovládať, konkurenčné komerčné šou každým týždňom strácajú. Talent aj Tvoja tvár sa prepadli.
Mesiac vysielania potrebovala hlavná sezónna šou Jednotky Pečie celé Slovensko na to, aby nedeľný večer strhla na svoju stranu.
Kým v celkovom počte divákov od štartu série pravidelne ovládala záver týždňa, tesný súboj tri týždne viedla so sezónnou šou Jojky Česko Slovensko má talent. Po novom sa už od nej taktiež utrhla.
Jesenný rekord pečenia
Pečie celé Slovensko so 4. dielom druhej série trhlo tohtosezónny rekord, keď v komerčnej cieľovke posilnilo na rating 7,4 % s podielom 20,7 %.
Celkovo šou prvý raz v tomto roku zlomila polmiliónovú hraniu s 502-tisíc divákmi.
Pečie celé Slovensko sa takto po prvýkrát vrátilo na svoje minuloročné čísla.
Vlani pri prvej sérii pravidelne dosahovalo ratingy na úrovni 7 – 8 % v komerčnej cieľovke a v celkovom publiku sledovanosť najčastejšie na úrovni 500 až 550-tisíc divákov.
Pri druhej sérii sa jeho priemerná sledovanosť pohybovala dosiaľ okolo 450-tisícovej hranice a v komerčnej cieľovke na priemernom ratingu okolo 6,5 až pod 7 %.
Talent padá na vlaňajšie minimá
Ešte pred príchodom Pečie celé Slovensko bola najsledovanejšou šou sezóny jubilejná desiata séria Česko Slovensko má talent.
Talentová šou sa hneď v druhom vydaní postarala o virálne vystúpenie, ktoré obletelo Slovensko a dokonca znamenalo zmenu vysielacieho dňa Talentu oproti plánom. Pôvodne sa mala šou vysielať v soboty.
V nedeľné večery sa Talent tento rok pohyboval pravidelne nad úrovňou 7 ratingov. Od októbrového nástupu Pečie celé Slovensko postupne mierne klesal, keď dva týždne už uhral výkon 6,6 % a so šou Jednotky zvádzal najtesnejšie súboje.
Štvrtý stret pečenia s talentami znamenal už veľký odskok pekárskej šou.
Česko Slovensko má talent túto nedeľu už padlo na najslabší nedeľný výkon tohto roka s ratingom 6,2 % a podielom 19,2 % v komerčnej cieľovke. Celkovo Talent sledovalo priemerne 359-tisíc divákov.
Talentová šou takto postupne padla na výkony spred roka, kedy zažila svoju vôbec najslabšiu sériu od začiatku vysielania v roku 2010.
Historický prepadák Tvojej tváre
Ešte horšie na tom je nedeľná ťažisková šou Markízy Tvoja tvár znie povedome, ktorá tento rok prepisuje historické minimá.
Celebritná šou je od štartu 7. série najslabšie sledovanou od začiatku svojho vysielania v roku 2016, keď sa ani raz nedokázala nadýchnuť v konkurencii Talentu s výkonmi len okolo 5,5 ratingu. V predchádzajúcej šiestej sérii dosahovala dvojnásobné výkony.
Od nástupu ďalšej nedeľnej konkurencie v podobe Pečie celé Slovensko Tvoja tvár taktiež mierne klesala a postupne sa blížila už k hranici 5 %.
Túto nedeľu však zaznamenala prepad na svoje historické dno.
Tvoja tvár znie povedome týždeň pred semifinále prepadla s ratingom len 4,2 % a podielom 14,8 % v komerčnej cieľovke.
Medzitýždenne tak hlavná šou televízneho lídra stratila rating, za Talentom zaostala o dva ratingy a pečením až o vyše tri. Dosiaľ najhorším výkonom Tvojej tváre boli jej ostatné výkony zo siedmej série na úrovni 5,2 %.
Celkovo Tvoju tvár tentokrát sledovalo len 280-tisíc divákov, čo je taktiež najmenej v jej histórii.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“