Ringier odpredáva Nový Čas a printové magazíny, predstavil svoju víziu v online
6. novembra 2017  //  Aktuálne, Online, Tlač  //  Bez komentárov

Ringier Axel Springer Media AG sa dohodol na akvizícii lídra medzi portálmi v oblasti automobilovej inzercie Autobazar.eu, a jedného z vedúcich realitných portálov TopReality.sk od ich zakladateľov Michala Obedu a Marka Grajcaríka. Akvizícia bola zrealizovaná prostredníctvom holdingu United Classifieds s.r.o., ktorý združuje inzertné portály na Slovensku. Autobazar.eu je najväčší poskytovateľ automobilovej inzercie s 93 000 návštevníkmi denne. TopReality.sk je jedným z najnavštevovanejších realitných portálov s 35 000 návštevníkmi denne a aktuálne s viac ako 250 000 zobrazenými inzerátmi. Portfólio United Classifieds zahrňuje všeobecný inzertný portál Bazar.sk, realitné inzertné portály Nehnuteľnosti.sk, Reality.sk, Novostavby.sk, Byty.sk, Chaty.sk a Viareal.sk, ako aj automobilové inzertné portály Autobazar.sk, Autovia.sk, Noveauta.sk, Autozor.sk a ABmanager.sk. Dva nové produkty – Topreality.sk s.r.o. a Autobazar.eu s.r.o. – ešte viac vylepšia portfólio Ringier Axel Springer na Slovensku. Očakáva sa, že k uskutočneniu akvizície uvedených inzertných portálov dôjde vo štvrtom štvrťroku 2017.

Pre ďalší rozvoj svojej pozície, vedúceho digitálneho vydavateľstva na Slovensku, sa Ringier Axel Springer Media AG taktiež dohodol na získaní domény a obchodnej značky Aktualne.sk od News and Media Holding a.s.. Doména bude presmerovaná na spravodajský portál Aktuality.sk, ktorý je už súčasťou online portfólia Ringier Axel Springer na Slovensku. Uskutočnenie akvizície sa očakáva v polovici roka 2018. Pre poskytnutie prvotriedneho a najlepšieho online spravodajského servisu, dôjde k zväčšeniu redakčného tímu Aktuality.sk.

Okrem akvizície nových online aktív, sa 6. novembra 2017 Ringier Axel Springer Media AG dohodol na odpredaji svojho najpredávanejšieho tlačeného denníka na Slovensku do rúk FPD Media s.r.o, a svojho portfólia tlačených magazínov do rúk News and Media Holding, a.s.. V kontexte odpredaja, nie je plánované žiadne znižovanie počtu zamestnancov, ani rušenie redakcií.

Kúpno-predajná dohoda (SPA) pre portfólio tlačených novín, zahrňuje najčítanejší denník Nový Čas, týždenník Nový Čas Nedeľa, ako aj ich online rozšírenia. SPA dohoda pre portfólio tlačených magazínov zahrňuje týždenníky Nový Čas pre Ženy a Život, ako aj mesačníky Nový Čas Krížovky, Nový Čas Bývanie, EVA, Madam EVA, GEO a AUTO BILD, spolu so všetkými ich online rozšíreniami. Predajná transakcia portfólia tlačených novín podlieha schváleniu zo strany kompetentných orgánov v oblasti kontroly fúzií. Uzavretie oboch transakcií sa očakáva v polovici roka 2018.

„Predávame náš denník a tlačené magazíny s cieľom ešte viac zvýrazniť profil nášho portfólia, ako vedúceho digitálneho vydavateľstva na Slovensku. Autobazar.eu, TopReality.sk, ako aj doména Aktualne.sk dokonale zapadajú do nášho portfólia a dokazujú konzistentnosť napĺňania našej stratégie,“ hovorí Milan Dubec CEO Ringier Axel Springer Slovakia.

V budúcnosti bude portfólio Ringier Axel Springer, v oblasti digitálnych médií na Slovensku, založené na troch pilieroch:

1) Digitálne publikovanie, pozostávajúce zo spravodajskej platformy Aktuality.sk, portálov z oblasti športu a životného štýlu pre mužov Šport.sk a Živé.sk, portálov pre ženy Diva.sk, Najmama.sk a Dobruchut.sk, portálu Azet.sk, ako aj stránky zameranej na generáciu mileniálov Noizz.sk.

2) Digitálna inzercia, zahrňujúca všeobecný inzertný portál Bazar.sk, realitné inzertné portály Nehnuteľnosti.sk, TopReality.sk, Reality.sk, Novostavby.sk, Byty.sk, Chaty.sk a Viareal.sk, ako aj automobilové inzertné portály Autobazar.eu, Autobazar.sk, Autovia.sk, Noveauta.sk, Autozor.sk a ABmanager.sk. United Classifieds s.r.o zastrešuje celú obchodnú činnosť Ringier Axel Springer Media AG na Slovensku v oblasti inzertných portálov.

3) Digitálne obchodné činnosti, ako je online komunitný portál Pokec a online donášková služba jedla Bistro.sk.

„S touto rozsiahlou reorganizáciou nášho portfólia na Slovensku, jasne podčiarkujeme naše odhodlanie stať sa vedúcim digitálnym vydavateľstvom v strednej a východnej Európe. Naše nové portfólio na Slovensku je kompletne digitálne a dobre diverzifikuje príležitosti medzi oblasti digitálneho publikovania, digitálnej inzercie a digitálnych obchodných činností, ako Pokec a Bistro.sk. Som presvedčený, že ide o výborné nastavenie, ktoré umožní ďalší zdravý rast nášho podnikania na Slovensku,“ hovorí Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Media AG.

TS Ringier Axel Springer