Rapídny nárast: X Factor vystrelil Jojku do výšin, sledovalo ho viac ľudí ako úvodnú časť Hlasu!
17. marca 2014  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Joj sa v priebehu jedného týždňa podarilo urobiť zo slabo výkonnej šou lídra jari.

Šou X Factor pri svojej druhej epizóde výrazne rástla. Kým štart šou dosiahol rating 9,9 % pri podieli 23,2 %, druhá kastingová časť dosiahla nárast o približne tretinu, keď podľa našich informácií si ju pozrelo 13,3 % divákov vo veku 12-54 rokov, čo predstavovalo podiel 31,4 %. X Factor týmto výsledkom dokázala poraziť ako úvodnú tak druhú časť konkurenčného Hlasu, ktorý sa k tomu doteraz vysielal s jedným krátkym brejkom. Štart Hlasu sledovalo 12,9 % divákov (12-54) s podielom 34,8 %, druhú epizódu 11,3 % / 30,7 %.

Rapídny nárast speváckej šou na Joj oslabil Markízu, ktorá bol pred týždňom s filmom líder s podielom takmer 32 %. Tohtotýždňový Sherlock Holmes: Hra tieňov dosiahol podiel okolo 25 %. Kolonáda na Jednotke klesla iba mierne, v 12-54 sa udržala nad hranicou 10 %, v 12+ si ju pozrelo nad 17 % divákov. V tejto cieľovke stratila po nástupe X Factoru približne 4 %.

Spevácka šou rástla aj na Prime, no tam zďaleka nezafungovala tak kampaň po úvodnej časti, ako u nás. Nárast v skupine 15+ predstavoval iba okolo 60-tis. divákov, čo stále nechalo X Factor prepadnúť pri hodnote 11 %. U mladších 15-54 dosiahla druhá epizóda šou 14 %.

Pre Jojku znamená výsledok druhej časti X Factoru návrat k číslam, ktoré dosahoval jej najúspešnejší projekt Česko Slovensko má talent. V súčasnosti je tento výsledok o to výraznejší, že televízii sa podiely 30 % nedarí dosahovať so žiadnym programom, dokonca ani hlavnými správami. Vyššiu sledovanosť okrem masívnej kampane (pozrite si videá na konci tohto článku) mohol zapríčiniť aj nesprávny výber filmu na Markíze, o tom, kto bude skutočným víťazom v nepriamom súboji speváckych šou rozhodnú až ďalšie týždne.