Majster pekár jedným z najväčších prepadákov Markízy: Televízia na nekvalitný projekt doplatila!
16. decembra 2015  //  Aktuálne, Názory, Showbiz  //  Bez komentárov

Líder v snahe zvrátiť situáciu o 18-tej narýchlo zrealizoval novú šou, jej úroveň odráža záujem divákov.

Po tom, čo Markíze nevyšlo konkurovanie šou Moja mama varí lepšie ako tvoja rodinnými seriálmi, rozhodla sa ešte na konci tohto roka staviť na podobného koňa. V rýchlosti natočila nový projekt, ktorého úroveň má však od lídra trhu ďaleko.

Na novinke Majster pekár je skutočne poznať, ako rýchlo bola vyrobená. Pripomína skôr reláciu malej tématickej stanice o varení ako program lídra trhu, ktorý má k tomu ambíciu s projektom vyrukovať v dôležitom čase o 18-tej. V projekte chýbajú atraktívne reality prvky, menej výrazné edukatívne prvky, kvalitnejšia produkcia, problémom sú aj prekombinované pravidlá a teda aj štruktúra šou. V neposlednom rade stavil projekt na menej zaujímavé osobnosti v podobe špecialistiek, ktoré taktiež nedokázali programu dodať šťavu.

Majster pekár už od upútaviek nepôsobil atraktívne, divákov k prvej časti prilákať nedokázal. Výrazne horšie však na tom šou je po tom, čo si diváci pozreli prvú časť. Takmer tretina z nich totiž odišla. Markíza sa tak o 18-tej vďaka novinke Majster pekár prepadla na čísla, na aké si nepamätá. Druhú časť šou malo sledovať len 2,7 % divákov pri hlboko podpriemernom podieli 10,3 %. Relácia sa nechala predbehnúť aj Jednotkou RTVS. Kompletné výsledky za utorok v tomto článku.

Nie je tak prekvapením, že Markíza reláciu po druhej časti z podvečera sťahuje a nahrádza ju Rodinnými prípadmi. Majster pekár ale z programu nevymizne úplne a televízia ho dovysiela.

Podobný neúspech už Markíza tento rok zažila, avšak s akvizíciou a mimo hlavnej sezóny, keď sa v lete prepadla so seriálom Mušketieri k deviatim percentám. Priemer Markízy je okolo 22 – 23 %.

Zaujímavosťou je, že s novinkou Majster pekár chcela Markíza pred sviatkami posilniť svoje bolestivé postavenie o 18-tej. Po zhliadnutí relácie ale, zdá sa, nezhodnotila jej reálne možnosti. Televízia k tomu po rodinných seriáloch, ktorými sa odlíšila od Mojej mamy, stavila na podobnejšie cielenie s pekárskou šou. Na to, aby uspela, by ale musela ponúknuť atraktívnejší obsah než Joj.

Nasadením takto slabého projektu si môže Markíza ešte viac uškodiť v slote o 18-tej. Túto jeseň sa diváci od nej v tomto čase odklonili a zatiaľ v priebehu štyroch mesiacov nenašla recept, ako ich postupne získavať späť. Z minulosti je pritom známych niekoľko situácií, kedy neúspech v niektorom zo slotov v kombinácii so zlými rozhodnutiami spravil z podpriemerného slotu chronický problém. Markíza sa podľa všetkého pokúsi v budúcom roku 18-tu hodinu vyriešiť návratom Bez servítky, čím by opustila profilovanie tohto času pôvodnými rodinnými seriálmi.