Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV Markíza

Pikošky

Nahé fotky celebrít rieši celé Slovensko: Toto môže stáť za veľkou kauzou!

Na konci týždňa Slovensko zaplavili správy o úniku intímnych záberov známych osobností. Aktualizované.

Šokujúca spoveď Dominiky Kavaschovej na Instagrame otvorila tento piatok sériu priznaní známych osobností, ktoré majú čeliť vydieraniu prostredníctvom sociálnych sietí a mailových správ.

Dôvodom je únik intímnych fotografií a videí, ktoré mali skončiť v rukách neznámej osoby či osôb, ktoré teraz žiadajú od známych tvárí peniaze. Niektoré citlivé súbory už mali byť aj zverejnené.

Jeden po druhom sa po Kavaschovej spovedi pridávajú s odhalením aj ďalšie známe mená Emma Drobná, Filip Šebo či Martin Klinčúch.

Situáciu zároveň komentujú tváre ako Zdena Studenková či Klinčúchovi hereckí priatelia z Pána profesora Krištof Králik alebo Matúš Kolárovský.

Kým pri Kavaschovej spovedi ostala verejnosť šokovaná, ďalšie príspevky už vyvolávajú otázky, či nejde o spoločnú aktivitu známych tvárí.

Už v samotných komentároch pod príspevkami s priznaniami osobností sa striedajú podporné slová od fanúšikov s tými, ktoré sú stále častejšie presvedčené, že ide o cielenú kampaň.

Mimoriadne citlivá a bulvárne atraktívna téma, komunikovaná populárnymi tvárami, môže stáť za osvetou v oblasti bezpečného dátovania na internete.

Najmä mladá generácia stále viac naráža na rôzne formy internetovej šikany. Platí to aj v tejto oblasti, keď sa čoraz častejšie zbližuje prostredníctvom internetu. Neraz takto intímne fotografie či videá končia v nesprávnych rukách, čo je však problémom nielen mladých ľudí.

Najnovšie únik citlivých materiálov zverejnil víťaz poslednej Superstar, Adam Pavlovčin. Ten sa však má potýkať s nechceným zverejnením ukážok jeho nového singlu, ku ktorému sa mal niekto dostať z jeho súkromných zariadení.

Aktuálna smršť priznaní známych tvárí môže odštartovať novú kampaň otvárajúcu problematiku bezpečnejšej komunikácie na internete. 

Aktualizácia 1.2.2022: Za únikmi citlivých materiálov známych osobností je skutočne kampaň.

 


Bola to kampaň: Úniky citlivých materiálov celebrít poznajú svoje pozadie!Čítajte →

Predpoklady portálu Mediaboom.sk potvrdil veľký operátor, tentokrát za virálnou aktivitou však stojí spoločnosť Orange, ktorá netradičnou formou predstavila novú službu.

„Nikto z nás nechce zažiť moment, keď sa nájde na internete. Pokiaľ však ide o online bezpečnosť, aj známe tváre v tom majú poriadny chaos. Preto v Orangei vylepšujeme naše paušály a pevný internet a čoskoro ich doplníme aj o novú službu Online ochrana, vďaka ktorej budete na internete vo väčšom bezpečí,“ odhalil kampaň operátor.

Konkurencia podobne šokovala už dvakrát

Podobne virálne kampane v minulosti už dvakrát uviedol konkurenčný operátor O2.

Postaral sa o ne v ostatných troch rokoch v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne ktoré sa dočkali extrémne veľkého zásahu.

Ich súčasťou bola rovnako osveta dôležitej témy aj nečakaný „trigger“, ktorý odštartoval celospoločenskú diskusiu.

V roku 2019 moderátor Matej „Sajfa“ Cifra streamoval naživo na svojom Instagrame video, v ktorom odpovedal fanúšikom na otázky, robil tak však počas šoférovania na diaľnici. Za používanie telefónu počas jazdy ho zastavila polícia a uložila mu pokutu, pričom Sajfa celú situáciu emotívne prežíval.

Video vyvolalo mimoriadne silnú mediálnu vlnu kritiky, diskusií a zdieľaní, pričom zasiahlo veľkú časť Slovenska.

Výsledkom Sajfovho incidentu za volantom bola kampaň „Nebuď pirát„, do ktorej boli zapojení aj ďalší influenceri. Tí až do odhalenia kampane podnecovali diskusiu na sieťach, aby zasiahla čo najviac mladých ľudí, ktorí najčastejšie za volantom používajú telefón.

Keďže je telefón za volantom čoraz častejšou príčinou vážnych dopravných nehôd, chceli sme túto tému medzi ľuďmi otvoriť. Sme radi, že s nami Sajfa do kampane išiel ako hlavný ambasádor a ustál všetky  tie negatívne komentáre a mediálny tlak,“ uviedla pre Stratégie po odhalení kampane Lucia Petrášová, vedúca marketingovej komunikácie O2 Slovakia.

Dlhodobá iniciatíva O2 Dátuj zodpovedne priniesla revolučnú kampaň aj v roku 2021.

V kampani „Zdieľaj s rozumom“ poukázala na ľahké šírenie hoaxov a potrebu overovania pravdivých zdrojov. Vôbec ako prvá na Slovensku v nej použila deepfake, keď unikátnym spôsobom, prostredníctvom modernej technológie, zamenila pri zahlasovaní spravodajského príspevku v štúdiu Televíznych novín tvár Kristíny Tormovej za tvár večerného spravodajstva Markízy, Zlaticu Švajdovú Puškárovú.

Tormová pritom mala Puškárovej tvár aj hlas a čítala zavádzajúcu správu, prezentovanú známou osobnosťou v štúdiu hlavného spravodajstva televízneho lídra.

O2 je známe tým, že celospoločenské témy rieši dlhodobo. Uvedomujeme si, že technológie vedia byť dobrý sluha, ale aj zlý pán. Umožňujú nám byť v kontakte s blízkymi, no slúžia aj na šírenie hoaxov, dezinformácií a konšpiračných teórií, ktoré vďaka širokej dostupnosti internetu a sociálnych sietí narástli do alarmujúcich rozmerov,” povedal vlani pre Stratégie generálny riaditeľ O2, Igor Tóth.

 

Čítať viac...
Nahor