Aktuality
Najväčší televízny výbuch roka? Nová reality šou totálne pohorela!
Novinka zabojovala o titul televízneho prepadáku roka.
Prázdniny ešte ani nezačali a v televízii už priniesli sklamanie.
Od minulého týždňa začali najsledovanejšie stanice prepínať do letného režimu, v ktorom dávajú priestor reprízam, no taktiež novým programom. Aj keď spravidla ide o české seriály zo spriaznených televízií Nova alebo Prima, vo vysielaní sa objavujú i slovenské premiéry.
Jednou z nich je aj nová letná reality šou, ktorú sa Markíza pokúša etablovať na slovenskom trhu.
Televízia siahla po osvedčenom zahraničnom formáte Jersey Shore, ktorý najväčšiu slávu zažíval ešte v minulom desaťročí. Vo viacerých krajinách, akou je napríklad Poľsko, funguje dodnes, a Markíza sa potenciál rozhodla otestovať.
Minulý týždeň tak uviedla odviazanú novinku Party Shore Slovensko, s ktorou primárne cieli na používateľov Voyo.
Sľubuje v nej prvoplánovú zábavu plnú alkoholu, vzťahov a horúcich tiel. Šou prakticky nemá pravidlá – sleduje skupinu ôsmich mladých dospelých, ktorí spolu žijú v prenajatom dome počas letnej sezóny v dovolenkovej destinácii.
Jej cieľom je zachytiť ich každodenný život, ktorý zahŕňa spoločné bývanie, zdieľanie domácnosti, ale taktiež prácu v miestnom podniku. Podstatnou súčasťou reality šou je aj nočný život, návštevy barov, diskoték, párty a vzťahy – od priateľstiev, cez flirtovanie po romantiku. Nechýbajú tak ani drámy, hádky, žiarlivosť a konflikty.
V kombinácii s letnou českou Farmou sa Markíza prostredníctvom dvojice reality šou pokúša udržať v uhorkovom období predplatiteľov platformy Voyo. S Party Shore Slovensko však prišla aj na televízne obrazovky.
Výbuch roka
Práve na televíznej obrazovke novinka Markíze absolútne nezafungovala.
Obsadiť sa ňou rozhodla piatkové druhé pásma, a to rovno pri nasadení dvoch častí po sebe. Úvodná dvojporcia epizód sa vysielala od 22:30 do približne polnoci.
Ani neskorší čas a piatkový večer novinke nepomohli.
Party Shore Slovensko sa v televíznom vysielaní uviedlo totálnym prepadákom, keď malo na Markíze dosiahnuť podiely na trhu iba na úrovni 5 %.
Takúto priemernú sledovanosť dosahuje malá stanica Dajto, priemery Markízy sa v slabších mimoseszónnych obdobiach hýbu okolo 18 – 20 %. V silnej sezóne dosahuje 22 až 24 %.
Televízny líder sa v čase vysielania novej reality šou prepadol na úroveň aj šiestej najsledovanejšej televízie na trhu.
Najvýraznejšie v tom čase dominovala Joj s vyše 15 % a Joj Plus spoločne s Markíza Krimi, ktoré sa hýbali okolo a nad 10 %.
Markíza sa takto hlboko v aktuálnom roku s pôvodnou premiérovou tvorbou ešte neprepadla.
Z tohtoročného vysielania jej neúspech najviac pripomenul seriálovú novinku uplynulej jari Psychosimona.sk, ktorá bola taktiež primárne uvádzaná na internetovú platformu Joj Play. Do televízie sa rovnako dostala vo víkendovom druhom pásme, avšak v sobotu. Z vysielania zmizla po štyroch týždňoch.
Prvé dve časti Party Shore Slovensko dokonca dopadli horšie ako úvodné dva diely Psychosimony.
Šou z Voyo sa nedarí
Pre Markízu ide o ďalší neúspech premiérovej reality šou z Voyo na televíznej obrazovke.
Doposiaľ najväčší prepadák zažil nový Big Brother na prelome rokov 2023 a 2024, ktorý taktiež dosahoval podiely na trhu iba na úrovni jednotiek percent.
Hlboko podpriemerne si v minulosti viedol aj Survivor, ktorý mal byť pritom jedným z highlightov televízie rovno pre prime-time. V prvej česko-slovenskej verzii sa ale v priebehu pár týždňov zosunul z hlavného času postupne až do hlbokej noci. Ďalšie série sa do televízie na slovenskom trhu ani nedostali.
Posilou programu sa napriek úspechu na Voyo nestal ani Love Island, ktorým ale takisto Markíza zvykla obsadzovať iba nočné vysielacie časy.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
