Pikošky
Bola to kampaň: Úniky citlivých materiálov celebrít poznajú svoje pozadie!
Predpoklady portálu Mediaboom.sk sa potvrdzujú, úniky kompromitujúcich fotiek či citlivých materiálov známych tvárí sú súčasťou celonárodnej kampane veľkého operátora.
Šokujúca spoveď Dominiky Kavaschovej na Instagrame otvorila minulý piatok sériu priznaní známych osobností, ktoré majú čeliť vydieraniu prostredníctvom sociálnych sietí a mailových správ.
Celú „kauzu“ otvoril úniky nahých fotografií a videí viacerých známych mien, ku ktorým sa následne pridali aj ďalšie ukradnuté materiály.
Ako portál Mediaboom.sk v priebehu víkendu predpovedal, veľká smršť vydierania celebrít, ktorá sa dostala na titulky médií, bola súčasťou virálnej kampane.
„O nástrahách internetu hovorí každý. Politici, mimovládky, médiá aj my, telekomunikační operátori. Všetci už tak nejak tušíme, že sú tu, ale aj tak ich mnohí podceňujeme. Preto sme sa v Orangei rozhodli, že na to pôjdeme inak. Aby sme ľudí upozornili na možné nástrahy internetu a dôležitosť online bezpečnosti, dohodli sme sa s vybranými osobnosťami, že to skúsime spoločne – teasingovou kampaňou vo forme fingovaného masívneho hackerského útoku,“ viedol operátor.
Do prvej fáze kampane sa takto zapojili mnohé mená ako spomínaná Dominika Kavaschová, Emma Drobná, Filip Šebo, Martin Klinčúch, Zdena Studenková, Adam Pavlovčin, Krištof Králik, Matúš Kolárovský alebo Alžbeta Saloňová.
Priebeh teasingovej kampane
Celé to odštartovala v piatok ráno videom na svojom Instagrame Dominika Kavaschová. Fanúšikom sa zverila, že ju vydiera neznámy hacker, ktorý sa vyhráža zverejnením jej intímnych fotografií. Po niekoľkých hodinách vo videu zareagovala Zdena Studenková i Emma Drobná s Filipom Šebom, ktorí ohlásili svoj odchod z Instagramu a témy sa chytili médiá, sociálne siete, influenceri aj satirické stránky.
Cez víkend kampaň pokračovala – objavili sa pikantné zábery herca Martina Klinčúcha, uniknutý singel čerstvého víťaza Superstar Adama Pavlovčina, aj samotná hackerská stránka www.welcometoslohackia.online s obsahom od všetkých celebrít. Témou žil Facebook, Instagram, Google aj médiá.
Zdroj: Orange
Po odhalení svojho pozadia pokračuje kampaň videami v hlavnej úlohe so Zdenou Studenkovou, ktorá spovedá spomínané mená z ich skúseností na internete.
Mimoriadne citlivá a bulvárne atraktívna téma, komunikovaná populárnymi tvárami, stála za uvedením nového produktu v oblasti bezpečného dátovania na internete od operátora Orange, ktorý takýmto spôsobom uvádza novú službu Online ochrana.
„V Orangei prichádzame s revolučným riešením, ktoré práve podobným online nepríjemnostiam a kybernetickým hrozbám dokáže zabrániť. Pre našich zákazníkov pripravujeme službu Online ochrana, ktorá sa už čoskoro stane súčasťou vybraných paušálov a pevného internetu. Služba dokáže zablokovať škodlivý obsah ešte predtým, ako by sa mohol dostať do zariadenia. Ide o produkt, ktorý našich zákazníkov ochráni pred najčastejšími online hrozbami, a to priamo na sieti. S novou službou Online ochrana pre celý zákaznícky segment prichádza Orange ako vôbec prvý operátor na Slovensku. Poskytne tak vlastné zabezpečenie zariadení pred vírusmi a kybernetickými hrozbami a čo najviac eliminuje riziká, ako sú phishing, spam, malware, ransomware, trójsky kôň alebo rôzne platobné podvody a podobne,“ oznámil Orange.
Službu Online ochrana spustí od 5. marca a bude automatickou a bezplatnou súčasťou nového portfólia služieb Orangeu.
Operátor Orange takto nadviazal na dve obdobné kampane, ktorými v minulosti šokovalo konkurenčné O2.
Postaral sa o ne v ostatných troch rokoch v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne ktoré sa dočkali extrémne veľkého zásahu.
Ich súčasťou bola rovnako osveta dôležitej témy aj nečakaný „trigger“, ktorý odštartoval celospoločenskú diskusiu.
V roku 2019 moderátor Matej „Sajfa“ Cifra streamoval naživo na svojom Instagrame video, v ktorom odpovedal fanúšikom na otázky, robil tak však počas šoférovania na diaľnici. Za používanie telefónu počas jazdy ho zastavila polícia a uložila mu pokutu, pričom Sajfa celú situáciu emotívne prežíval.
Video vyvolalo mimoriadne silnú mediálnu vlnu kritiky, diskusií a zdieľaní, pričom zasiahlo veľkú časť Slovenska.
Výsledkom Sajfovho incidentu za volantom bola kampaň „Nebuď pirát„, do ktorej boli zapojení aj ďalší influenceri. Tí až do odhalenia kampane podnecovali diskusiu na sieťach, aby zasiahla čo najviac mladých ľudí, ktorí najčastejšie za volantom používajú telefón.
„Keďže je telefón za volantom čoraz častejšou príčinou vážnych dopravných nehôd, chceli sme túto tému medzi ľuďmi otvoriť. Sme radi, že s nami Sajfa do kampane išiel ako hlavný ambasádor a ustál všetky tie negatívne komentáre a mediálny tlak,“ uviedla pre Stratégie po odhalení kampane Lucia Petrášová, vedúca marketingovej komunikácie O2 Slovakia.
Dlhodobá iniciatíva O2 Dátuj zodpovedne priniesla revolučnú kampaň aj v roku 2021.
V kampani „Zdieľaj s rozumom“ poukázala na ľahké šírenie hoaxov a potrebu overovania pravdivých zdrojov. Vôbec ako prvá na Slovensku v nej použila deepfake, keď unikátnym spôsobom, prostredníctvom modernej technológie, zamenila pri zahlasovaní spravodajského príspevku v štúdiu Televíznych novín tvár Kristíny Tormovej za tvár večerného spravodajstva Markízy, Zlaticu Švajdovú Puškárovú.
Tormová pritom mala Puškárovej tvár aj hlas a čítala zavádzajúcu správu, prezentovanú známou osobnosťou v štúdiu hlavného spravodajstva televízneho lídra.
„O2 je známe tým, že celospoločenské témy rieši dlhodobo. Uvedomujeme si, že technológie vedia byť dobrý sluha, ale aj zlý pán. Umožňujú nám byť v kontakte s blízkymi, no slúžia aj na šírenie hoaxov, dezinformácií a konšpiračných teórií, ktoré vďaka širokej dostupnosti internetu a sociálnych sietí narástli do alarmujúcich rozmerov,” povedal vlani pre Stratégie generálny riaditeľ O2, Igor Tóth.