Nové projekty
Na nože zažíva najlepšiu sezónu, Joj vyrukuje s novou konkurenciou! Potvrdený dátum štartu
Kuchárska reality šou Markízy sa rozbehla najlepšie zo všetkých sérií, stredu týždňa dominuje od prvej časti. Uprostred jarného vysielania bude čeliť novej konkurencii.
Televízna jar je v plnom prúde, keď sú vo vysielaní takmer všetky hlavné ťaháky sezóny.
Minulý týždeň odštartovali nedeľné highlighty Let´s Dance a Iveta 2, krátko predtým aj tretia séria Na nože, ku ktorej sa už tento piatok pridá ďalšia večerná reality šou v podobe druhej série zoznamky Ruža pre nevestu. Pokračuje k tomu Zrada, Milujem Slovensko, Záhady tela, Vtip za stovku, ale aj dlhodobé seriály Dunaj, k vašim službám a Nemocnica, ktoré by mohli v programe televízií vydržať spomedzi jarných projektov najdlhšie.
Dátum štartu Vytoč môjho agenta
Na svoj nástup však ešte stále čakajú dva jarné seriály.
Ako sme už exkluzívne informovali, Markíza pre druhú polovicu sezóny pripravuje návrat komediálnej detektívky Výnimočná Nikol, ktorá sa s novými časťami v druhej sérii mala prihlásiť už vlani na jeseň. Televízia napokon jej vysielanie odložila pre túto jar, viac o jej nasadení v tomto článku.
Herečka Táňa Pauhofová však nezahviezdi iba v detektívke na Markíze, ale aj v novom seriáli Joj.
Tá ešte skôr uvedie na obrazovky ohlásenú česko-slovenskú dramaticko-komediálnu novinku Vytoč môjho agenta, v ktorej budú samých seba hrať známe herecké mená Klára Issová, Iva Janžurová, Sabina Remundová, Zlata Adamovská, Taťjana Medvecká, Jiří Langmajer, Gabriela Marcinková, Stanislav Majer, Juraj Loj, Bolek Polívka, Michal Dlouhý, Ondřej Sokol či práve Táňa Pauhofová.
Hlavné postavy agentov zastupujúcich hercov hrajú Zuzana Kronerová, Tomáš Maštalír, Kryštof Hádek a Martha Issová.
Joj s novinkou Vytoč môjho agenta vyrukuje v stredajšom prime-time a postaví ju priamo proti rozbehnutej reality šou Na nože. Prvý diel odvysiela v stredu 20. marca.
Vytoč môjho agenta dostalo spolu 8 častí a s Na nože sa bude prekrývať v celom svojom priebehu.
Oba hlavné stredajšie programy by jarné vysielanie mali ukončiť v rovnakom čase začiatkom mája pred Majstrovstvami sveta v hokeji.
Najlepší rozbeh Na nože
Joj v stredajší večer vymení dočasnú filmovú konkurenciu za seriálovú proti stále dominantnejšej reality šou Markízy.
Na nože vo svojej tretej sérii zažíva absolútne najlepší rozbeh, keď hneď s prvými epizódami sezóny vystreľuje k sledovanosti, na akú sa v minuloročných sériách dostávalo až ku koncu.
Hneď prvý diel 3. série Na nože vystrelil Markízu na rating 8,2 % s podielom na trhu 27,1 % vo vynovenej obchodnej cieľovke, o týždeň na to šou rástla na rating 8,7 % s podielom na trhu 29,5 %. Tretie vydanie sezóny, odvysielané túto stredu, ešte posilnilo a vyskočilo na rovno druhý najvyšší rating v histórii šou 9 % s tretím najlepším podielom na trhu 31 % v rámci obchodnej cieľovky.
Takéto čísla si Na nože v úvode sérií nepamätá.
Prvú aj druhú sériu na jar a jeseň 2023 rozbiehala reality šou na najslabších ratingoch oboch sezón okolo 6 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. Následne, rovnako ako teraz, zakaždým postupne v sledovanosti rástla, najprv však k ratingovej úrovni okolo 7 % a až neskôr k 8 %.
Teraz 8-percentnú hranicu ratingu pokorila rovno pri štarte.
Úspech rastie
Najsledovanejšie vydania sezóny prinášalo Na nože pravidelne v samotnom závere oboch sérií.
Výnimkou bola iba špeciálna epizóda so Zdeňkom Pohlreichom, ktorá vystrelila uprostred jesene a v obchodnej cieľovke drží rekordný rating 9,5 %.
V 1. sérii bola najsledovanejšou posledná časť s ratingom 8,5 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. V 2. sérii to bolo mimo Pohlreichovej epizódy rovnako finále, ktoré vtedy uhralo rating 8,8 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. V tomto roku je už Na nože na tejto úrovni hneď od prvých častí sezóny.
Šou výrazne rastie aj v celkovej univerzálnej cieľovke.
V roku 2023 sa Na nože často pohybovalo nad úrovňou 300-tisíc divákov, raz ju aj podliezlo. Vo svojich maximách sa približovalo 400-tisícovej hranici – raz ju atakovalo a dvakrát prekročilo.
Finále 1. série sledovalo celkovo priemerne 395-tisíc divákov, finále 2. série drží doterajší rekord so 437-tisíc divákmi. Nad štyristotisícovú hranicu sa dostala tiež epizóda s Pohlreichom, videlo ju priemerne 431-tisíc divákov.
V tomto roku sa Na nože na 400-tisícovej úrovni hýbe so všetkými doterajšími časťami.
Prvý diel 3. série videlo celkovo 397-tisíc divákov, o týždeň neskôr ich šou pritiahla 421-tisíc. Túto stredu k nim pribudli ďalší a Na nože zaznamenalo dosiaľ tretiu najsledovanejšiu časť so 429-tisíc divákmi.
Po minuloročnom úspechu nakrútila Markíza pre túto jar najdlhšiu sériu Na nože.
Kým vlani ponúkla po osem premiérových častí na sezónu, teraz ich plánuje odvysielať až 12. Dôvodom však môže byť aj dlhšia prestávka, keď na jeseň by mali miesto stredajšej reality šou zaujať Extrémne premeny.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.