Aktuality
Markíza vypočula divákov: Na nože dostane rekordne dlhú sériu! Vyplní väčšinu jari
Markíza potvrdila informácie Mediaboom.sk o dátume návratu Na nože, šou po vlaňajšom úspechu po prvý raz v sezóne pridáva epizódy a predlžuje jej vysielanie.
Najúspešnejšia reality šou minulého roka sa vracia.
Známy televízny formát Áno, šéfe!, ktorého tvárou bol kedysi Jaroslav Žídek, ožil po 12 rokoch v slovenskej verzii, o ktorú sa tentoraz s úspechom postarala Markíza.
Jej vlastné spracovanie pod novým názvom Na nože a s novým šéfkuchárom Martinom Novákom zabodovalo u divákov zabodovalo a v dosiaľ dvoch odvysielaných sériách zakaždým rástlo na popularite.
Markíza odštartovala Na nože vo februári 2023, kedy sa novinka rozbiehala na nižších číslach v okolí 6 ratingov v pôvodnej obchodnej cieľovke. Netrvalo však dlho a do pár týždňov narástla na pravidelné ratingy v okolí 7 a 8 ratingov s podielmi na trhu aj okolo 28 %. Identický vývoj sledovanosti šou zažila aj v druhej sérii odvysielanej na jeseň.
Práve v jesennom vysielaní trhlo Na nože doterajšie rekordy.
V pôvodnej obchodnej cieľovke je najsledovanejšou 6. časť druhej série, ktorá vystrelila na rating 9,4 % s absolútne najvyšším podielom na trhu až 35,8 %. V celkovom univerzálnom publiku bolo najsledovanejšie finále 2. série, ktoré sledovalo priemerne celkovo 437-tisíc divákov.
Najmenej sledované ostávajú prvé diely sérií. Najhorší výkon v pôvodnej obchodnej cieľovke zaznamenalo Na nože pri samotnom februárovom štarte ratingom 6 % a podielom na trhu 19,7 %. V univerzálnom publiku bol zas najslabší štart jesenných častí v septembri, kedy program sledovalo priemerne 287-tisíc divákov a po prvý a zatiaľ jediný raz podliezol 300-tisícovú hranicu divákov.
Najdlhšia séria
V oboch doterajších sezónach sa Na nože stretlo aj s kritikou, avšak za obmedzený počet epizód.
Výsledkom bolo, že sa šou na obrazovkách dlho neohriala – prvú sériu štartovala Markíza už 8. februára 2023, vo vysielaní šou skončila mimoriadne skoro uprostred rozbehnutej jarnej sezóny na konci marca. Druhá séria začínala na začiatku septembra 2023 a skončila už na konci októbra.
Markíza po minuloročnom úspechu aj diváckych reakciách vysielanie reality šou predĺži.
Na nože dostane v 3. sérii rekordný počet 12 epizód, vďaka ktorým už televízii vydrží v programe prakticky v celom priebehu hlavnej časti jari.
„Myslím si, že aj tentokrát sa majú diváci a diváčky na čo tešiť. V rámci natáčania tretej série sme navštívili reštaurácie, ktoré na tom boli lepšie, ale aj horšie a videl som veci, ktoré ma opäť dokázali prekvapiť. Samozrejme, koncept šou je daný, avšak každá jedna reštaurácia má svoj vlastný príbeh, iný život, iných ľudí s ich príbehmi a osudmi, preto to určite bude zaujímavé a šťavnaté,“ povedal k štartu novej série šéfkuchár Martin Novák.
V prvej a druhej sérii odvysielala Markíza iba po osem častí.
Dôvodom je fakt, že je Na nože produkčne náročnejším formátom. Výroba jedného dielu prebieha niekoľko dní, pričom pre každú časť musia tvorcovia nájsť novú reštauráciu.
Dátum štartu a finále 3. série Na nože
Na nože sa vráti na obrazovky v druhej polovici februára.
Markíza neplánuje nič zmeniť na vysielacom dni reality šou a pokračovať s ňou bude v stredajšom prime-time. Joj v ňom aktuálne vysiela 6-dielnu kriminálku Na vlnách Jadranu, ktorá vyvrcholí 14. februára.
Ako sme už informovali, Na nože odštartuje novú 3. sériu v stredu 21. februára po 20:30.
Televízia aktuálne tento termín potvrdila.
„Som nesmierne vďačná celému tvorivému tímu za excelentnú slovenskú adaptáciu tohto formátu a obzvlášť samotnému Martinovi, že sa s nami dal na túto cestu a že máme možnosť cez tento program pomáhať slovenským reštauráciám. Veríme, že sa nové príbehy budú divákom a diváčkam opäť páčiť minimálne tak, ako tie doterajšie,“ povedala programová riaditeľka Markízy Silvia Majeská,
Pri celkovo dvanástich častiach už Markíza dokáže reality šou potiahnuť vo vysielaní až do stredy 8. mája.
Na nože by tak v jej vysielaní malo vydržať presne do začiatku Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré od tohto roka vysiela konkurenčná Joj. Konať sa budú od 10. do 26. mája 2024.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.